Extras din referat
Motor diesel
Acest articol se refer? la motorul diesel cu combustie intern?. Pentru alte sensuri vede?i Diesel (dezambiguizare).
Motor Diesel construit de MAN AG in 1906
Patentul lui Rudolf Diesel din 1893 pe proiectul motorului sau
Motorul diesel este un motor cu combustie intern?; mai exact este un motor cu aprindere prin compresie, în care combustibilul se detoneaz? doar prin temperatura ridicat? creat? de comprimarea amestecului aer-carburant, ?i nu prin utilizarea unui dispozitiv auxiliar, a?a cum ar fi bujia în cazul motorului pe benzin?.
Motorul opereaz? utilizând ciclul diesel.
Numele motorului a fost dat dup? inginerul german Rudolf Diesel, care l-a inventat în 1892 ?i l-a patentat pe 23 februarie 1893. Inten?ia lui Diesel a fost ca motorul s?u s? utilizeze o varitate larg? de combustibili inclusiv praful de c?rbune. Diesel ?i-a prezentat inven?ia func?ionând în 1900 la Expozi?ia Universal? (World's Fair) utiliz?nd ulei de alone.
cronologie
1862 - Nicolaus Otto dezvolt? motorul pe baz? de gaz de carbune, similar unui motor pe benzin? modern.
1891 - Herbert Akroyd-Stuart îmbunat??e?te motorul s?u pe baz? de ulei si cedeaz? drepturile c?tre Hornsby din Anglia pentru construc?ia motoarelor. Ace?tia au construit primul motor cu aprindere prin compresie cu start rece.
1892 - Motorul Hornsby cu num?rul 101 este construit ?i instalat într-o cas? de ap?. Acesta se afl? în muzeul camioanelor MAN din nordul Angliei.
1892 - Rudolf Diesel dezvolt? versiunea sa de motor având la baz? principiile motorului Carnot alimentat cu praf de carbune. El este angajat de geniul refriger?rii Carl von Linde, apoi de produc?torul de fier MAN AG din München ?i mai t?rziu de Sulzer, companie de motoare din Elve?ia. Diesel împrumut? idei de la fiecare ?i las? o mo?tenire bogat? firmelor.
1892 - John Froelich construie?te un un tractor cu motor av?nd combustibil petrolul.
1894 - Witte, Reid, and Fairbanks încep construc?ia de motoare pe baza de petrol cu o varietate de sisteme de aprindere.
1896 - Hornsby construie?te tractoare diesel ?i motoare pentru locomotive.
1897 - Winton produce ?i conduce primul automobil pe benzin? din Statele Unite; mai t?rziu construie?te fabrici de motore diesel.
1897 - Mirrlees, Watson & Yaryan construiesc primul motor diesel englez cu licen?? Rudolf Diesel. Acesta este expus în Science Museum din South Kensington, Londra.
Cum func?ioneaz? motorul diesel
Comprimarea unui gaz conduce la cre?terea temperaturii sale, aceasta fiind metoda prin care se aprinde combustibilul în motoarele diesel. Aerul este aspirat în cilindri ?i este comprimat de c?tre piston pân? la un raport de 25:1, mai ridicat decât cel al motoarelor cu apindere prin scânteie. Spre sfâr?itul cursei de compresie, motorina este pulverizat? în camera de ardere prin intermediul unui injector. Motorina se aprinde la contactul cu aerul care a fost înc?lzit pân? la o temperatura de circa 700-900°C (13001650°F). Arderea combustibilului duce la cresterea temperaturii ?i presiunii, punând în mi?care pistonul. Biela transmite for?a pistonului c?tre arborele cotit, transformând mi?carea liniar? în mi?care de rota?ie. Aspirarea aerului în cilindri se face prin intermediul supapelor, dispuse la cap?tul cilindrului. Pentru m?rirea puterii, majoritatea motoarelor diesel moderne sunt supraalimentate cu scopul de a m?ri cantitatea de aer introdus? în cilindri. Folosirea unui r?citor intermediar pentru aerul introdus în cilindri cre?te densitatea aerului ?i conduce la un randament mai bun.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Motorul Diesel.doc