Motorul cu Ardere Interna - Sursa Energetica

Extras din referat Cum descarc?

Generalitati 
Motorul de automobil cel mai raspandit in prezent in tractiunea rutiera este motorul cu ardere interna cu piston, avand ciclul de functionare ,,in patru timpi", in ambele sale versiuni, ,,cu aprindere prin scanteie" (m.a.s., sau motor Otto) si ,,cu aprindere prin comprimare" (m.a.c., sau motor Diesel). Perfectionarile aduse in ultimul deceniu acestor tipuri de motoare au fost impuse nu numai de pretentiile utilizatorilor, ci si de impunerile din sfera surselor de energie primara (combustibililor), a necesitatii pastrarii unui nivel de poluare chimica, a limitarilor cunoasterii si progresului tehnic, in timp ce calitatile automobilelor au sporit constant. Cresterea calitatilor dinamice, economice si antipoluante s-a datorat pe de o parte, generalizarii supravegherii pe cale electronica a functiei de dozare a amestecului carburant si a ,,pozitionarii arderii in interiorul ciclului motor", iar pe de alta parte, perfectionarii procedeelor de ardere, la ambele categorii de motoare (Otto si Diesel), indeosebi printr-o foarte elaborata tehnica de proiectare a camerei de ardere si prin folosirea ,,secventionarii" procesului injectiei directe de combustibil. 
Procedeul injectiei directe de combustibil a permis dezvoltarea unei tehnici noi de ardere a unor incarcaturi relativ omogene in intregul volum al camerei de ardere, aprinderea ei fiind realizata prin comprimare inalta (fara bujie), procedeu ce se poate aplica (in anumite domenii de variatie a sarcinii) chiar motoarelor Otto. Acest procedeu e cunoscut sub sigla ,,HCCI" (Homogenous Charge Compression Ignition) si constituie o mare speranta in aplicatiile viitoare pe automobile.
Tehnologia H.C.C.I.
Pentru ca se pare ca GM o sa lanseze mult mai repede decat se astepta aceasta tehnologie cred ca este nevoie de cateva explicatii despre ce inseamna HCCI. Prescurtarea vine de la Homogenous Charge Compression Ignition si este foarte posibil sa vedem un astfel de motor pe noul Opel Insignia. 
Un motor HCCI este practic un sigur motor dar are principii de functionare specifice atat unui Diesel dar si unui Otto. In teorie se poate spune si ca sunt doua motoare. La turatii mici de pana in 3000rpm HCCI functioneaza ca un motor diesel iar aprinderea se face prin compresie. Dupa acest prag aprinderea se face cu ajutorul unor bujii la fel ca la orice motor pe benzina. De asemenea se intra in modul de aprindere cu bujii si daca se calca pedala de acceleratie pronuntat     
Cativa jurnalisti straini au avut ocazia sa mearga cu un prototip al acestui motor. In teste s-a aflat un 2.2 HCCI de 155 CP. Consumul a fost apropiat de al unui diesel, trecerea de la un mod la altul se face fara a se simti smucituri si singurele probleme la vremea respectiva au fost mici intarzieri la revenirea in modul HCCI dupa acceleratii mai pronuntate dar care se pare ca au fost rezolvate dupa cateva update-uri de soft. Un alt nume dat de o revista germana pentru acesta tehnologie este DiesOtto.
Introducerea notiunilor de baza 
Cea mai importanta observatie privind perspectiva abordarii optimizarii motoarelor destinate transportului rutier este aceea care tine seama de politica de preturi acceptabile in domenii conexe, cum ar fi interesul pentru promovarea automobilelor cu nivel "zero" al emisiilor chimice poluante (la nivelul cunoasterii actuale), al extinderii utilizarii resurselor energetice noi (convenabile din punctul de vedere al reciclarii elementelor in natura), precum si a altor consideratii ce ar putea sa apara in domeniul cunoasterii, in stransa legatura cu reconsiderarea pozitiei transportului rutier ca pondere in intreaga activitate de transport.
Aceasta prezentare sumara subliniaza importanta corelarii pretentiilor specialistilor din domeniul ecologiei - in cadrul careia automobilul este factor puternic incriminat - cu interesele actuale majore ale societatii care considera automobilul in cea mai accesibila versiune a sa, autoturismul, drept cea mai directa si accesibila forma de manifestare a independentei umane individuale. Scenariile referitoare la viitorul motorului cu ardere interna trebuie sa tina seama de posibilitatea asigurarii resurselor de combustibili neconventionali, care sa implice transformari constructive nesemnificative ale motorului. 
Cei mai multi specialisti recomanda aprecierea performantelor dinamice ale unui motor prin parametrul "putere litrica" (de fapt, aceasta marime este un indice tehnico-economic). Puterea litrica reprezinta raportul dintre puterea efectiva Pe si cilindreea totala VH:


Fisiere in arhiva (1):

  • Motorul cu Ardere Interna - Sursa Energetica.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!