Motorul cu ardere internă - sursă energetică

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 18 în total
Mărime: 525.01KB (arhivat)
Publicat de: Sergiu Olteanu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Necula Laurentiu

Extras din referat

Generalităţi

Motorul de automobil cel mai răspândit în prezent în tracţiunea rutieră este motorul cu ardere internă cu piston, având ciclul de funcţionare „în patru timpi”, în ambele sale versiuni, „cu aprindere prin scânteie” (m.a.s., sau motor Otto) şi „cu aprindere prin comprimare” (m.a.c., sau motor Diesel). Perfecţionările aduse în ultimul deceniu acestor tipuri de motoare au fost impuse nu numai de pretenţiile utilizatorilor, ci şi de impunerile din sfera surselor de energie primară (combustibililor), a necesitaţii păstrării unui nivel de poluare chimică, a limitărilor cunoaşterii şi progresului tehnic, în timp ce calităţile automobilelor au sporit constant. Creşterea calităţilor dinamice, economice şi antipoluante s-a datorat pe de o parte, generalizării supravegherii pe cale electronică a funcţiei de dozare a amestecului carburant şi a „poziţionării arderii în interiorul ciclului motor”, iar pe de altă parte, perfecţionării procedeelor de ardere, la ambele categorii de motoare (Otto si Diesel), îndeosebi printr-o foarte elaborată tehnică de proiectare a camerei de ardere şi prin folosirea „secvenţionării” procesului injecţiei directe de combustibil.

Procedeul injecţiei directe de combustibil a permis dezvoltarea unei tehnici noi de ardere a unor încărcături relativ omogene în întregul volum al camerei de ardere, aprinderea ei fiind realizată prin comprimare înaltă (fără bujie), procedeu ce se poate aplica (în anumite domenii de variaţie a sarcinii) chiar motoarelor Otto. Acest procedeu e cunoscut sub sigla „HCCI” (Homogenous Charge Compression Ignition) şi constituie o mare speranţă în aplicaţiile viitoare pe automobile.

Tehnologia H.C.C.I.

Pentru ca se pare ca GM o sa lanseze mult mai repede decât se aştepta aceasta tehnologie cred ca este nevoie de câteva explicaţii despre ce înseamnă HCCI. Prescurtarea vine de la Homogenous Charge Compression Ignition si este foarte posibil sa vedem un astfel de motor pe noul Opel Insignia. 

Un motor HCCI este practic un sigur motor dar are principii de funcţionare specifice atât unui Diesel dar si unui Otto. In teorie se poate spune si ca sunt doua motoare. La turaţii mici de pana in 3000rpm HCCI funcţionează ca un motor diesel iar aprinderea se face prin compresie. După acest prag aprinderea se face cu ajutorul unor bujii la fel ca la orice motor pe benzina. De asemenea se intra in modul de aprindere cu bujii si daca se calca pedala de acceleraţie pronunţat     

Câţiva jurnalişti străini au avut ocazia sa meargă cu un prototip al acestui motor. In teste s-a aflat un 2.2 HCCI de 155 CP. Consumul a fost apropiat de al unui diesel, trecerea de la un mod la altul se face fara a se simţi smucituri si singurele probleme la vremea respectiva au fost mici întârzieri la revenirea in modul HCCI după acceleraţii mai pronunţate dar care se pare ca au fost rezolvate după câteva update-uri de soft. Un alt nume dat de o revista germana pentru acesta tehnologie este DiesOtto.

Introducerea noţiunilor de bază

Cea mai importantă observaţie privind perspectiva abordării optimizării motoarelor destinate transportului rutier este aceea care ţine seama de politica de preţuri acceptabile în domenii conexe, cum ar fi interesul pentru promovarea automobilelor cu nivel “zero” al emisiilor chimice poluante (la nivelul cunoaşterii actuale), al extinderii utilizării resurselor energetice noi (convenabile din punctul de vedere al reciclării elementelor în natură), precum şi a altor consideraţii ce ar putea să apară în domeniul cunoaşterii, în strânsă legătură cu reconsiderarea poziţiei transportului rutier ca pondere în întreaga activitate de transport.

Această prezentare sumară subliniază importanţa corelării pretenţiilor specialiştilor din domeniul ecologiei – în cadrul căreia automobilul este factor puternic incriminat – cu interesele actuale majore ale societăţii care consideră automobilul în cea mai accesibilă versiune a sa, autoturismul, drept cea mai directă şi accesibilă formă de manifestare a independenţei umane individuale. Scenariile referitoare la viitorul motorului cu ardere internă trebuie să ţină seama de posibilitatea asigurării resurselor de combustibili neconvenţionali, care să implice transformări constructive nesemnificative ale motorului.

Cei mai mulţi specialişti recomandă aprecierea performanţelor dinamice ale unui motor prin parametrul “putere litrică” (de fapt, această mărime este un indice tehnico-economic). Puterea litrică reprezintă raportul dintre puterea efectivă Pe şi cilindreea totală VH:

Conținut arhivă zip

  • Motorul cu Ardere Interna - Sursa Energetica.ppt

Alții au mai descărcat și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Proiect de Diplomă - Motoare cu Ardere Internă

MEMORIU JUSTIFICATIV Tendinta actuala în constructia de masini, în special constructia de motoare cu piston include câteva directii importante...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Poluanții Produși de Motoarele cu Ardere Internă și Nocivitatea lor

POLUANŢII PRODUŞI DE MOTOARELE CU ARDERE INTERNĂ ŞI NOCIVITATEA LOR 2.1. CONSIDERAŢII GENERALE Luând în considerare punctul de vedere...

Te-ar putea interesa și

Caracteristica parcului de autovehicule

1. INTRODUCERE În această teză de licenţă o să fac o încercare de a descriere la parcul de autovehicule şi moi strădui să descriu procesul...

Calculul și construcția autovehiculelor - cutia de viteze

Se se proiecteze o cutie de viteze pentru un autovehicul cu urmatoarele date tehnice: - tipul: autoturism - momentul motor maxim: 240 [Nm] -...

Instrumentarea și Achiziția Datelor la Încercarea Motoarelor

CAPITOLUL I CONSIDERATII PRIVIND ACHIZITIA DE DATE „Computer Dictionary” editat de Microsoftware Press defineste notiunea de „achizitie de date”...

Orientul Apropiat și Mijlociu

Cap.1. Populatia ARABIA SAUDITA Suprafata: 2 149 000 kmp Arabia Saudita ocupa cea mai mare parte a Penisulei Arabia. Are larga iesire la Golful...

Proiect dinamică - Seat Ibiza

TEMA DE PROIECT Proiectul consta in parcurgerea următoarelor aplicaţii pentru autovehiculul SEAT IBIZA 1.2i GLX : - Caracteristica exterioara a...

Dinamica Autovehiculelor - Renault laguna 1.9

Gradul de adaptabilitate al autovehiculelor la anumite cerințe de exploatare și asigurarea condițiilor optime de securitate, confort și eficiență...

Vehicule Hibride

Tema proiectului Sa se proiecteze un vehicul hibrid, care are urmatoarele date: - Puterea nominal: Pn=60[kW]; - Autonomia de mers:L=75[km]; -...

Studiul utilizării pilelor de combustibili

INTRODUCERE Unul dintre cei mai interesanti, poate intr-un fel cei mai promitatori combustibili alternativi pentru transport este hidrogenul. Este...

Ai nevoie de altceva?