Motoare cu Aprindere Interna

Extras din referat Cum descarc?

I. Cazul M.A.C. alimentat in cele doua variante:
I.1. M.A.C. alimentat cu motorina respectiv benzina
Instalatiile de alimentare cu combustibil ale motoarelor cu aprindere prin compresie sunt formate din componente de presiune joasa (1...5 bar), precum si din componente de presiune mare (150...1500 bar). Componentele de presiune joasa sunt: RC - rezervorul de combustibil; FG - filtrul grosier; PA - pompa de alimentare; FF - filtru fin; CJP - conducta de joasa presiune; CR - conducta de retur; SR - supapa de retur; iar componentele de presiune mare sunt: PI - pompele de injectie; IJ - injectoarele; PIJ - pompele injector si CPM - conductele de presiune mare. 
Transformarile pe care le sufera combustibilul se refera la purificarea lui, ridicarea presiunii si divizarea in particule foarte fine sub forma unei cete de amestec carburant.
Instalatia de alimentare cu combustibil realizeaza stocarea, transportul si prelucrarea combustibilului.
Purificarea combustibilului este necesara pentru a se evita uzura prematura, infundarea si avarierea aparaturii extrem de sensibila si pretentioasa care realizeaza injectia acestuia in camerele de ardere.
I.2. M.A.C. alimentat cu G.P.L.
Utilizarea combustibililor gazosi la motoarele navale are la baza dorinta de a construi sisteme capabile sa functioneze cu mai multi combustibili. Adaptarea motoarelor cu aprindere prin comprimare pentru a functiona cu gaze prezinta avantaje, intrucat nu necesita o transformare importanta a acestora. Prescriptiile generale pentru realizarea functionarii cu combustibil gazos sunt:
- mentinerea puterii anterioare a motorului;
- stabilirea unui consum minim de combustibil lichid pentru aprinderea gazului (injectia pilot);
- asigurarea unei porniri satisfacatoare;
- crearea unui sistem sigur de reglare;
- asigurarea unei treceri rapide de la un combustibil la altul.
Constructiv, motorul cu aprindere prin comprimare poate pastra arhitectura clasica a camerei de ardere, sau poate fi optimizata in vederea utilizarii unuia sau mai multor tipuri de combustibili gazosi. Firma Wartisila Diesel propune utilizarea unei camere de ardere cu antecamera, din urmatoarele considerente: aprinderea amestecului gaz-aer in antecamera se realizeaza cu injectia pilot, iar initierea amestecului sarac, din camera de ardere, are loc in urma patrunderii emisiilor fierbinti rezultate din arderea amestecului din antecamera. Astfel, combustia cantitatii principale de amestec va avea loc la o temperatura scazuta, nefavorabila formarii emisiilor poluante de NOx. utilizarea combustibililor gazosi este posibila atat de catre motoarele in patru timpi, cat si de cale in doi timpi, cu admisie normala sau supraalimentate. Pentru motoarele in patru timpi realizarea amestecului este posibila fie direct in cilindru, fie in afara acestuia, prin folosirea unui amestec extern. Montarea dispozitivului de amestec inaintea sistemului de supraalimentare are drept consecinta un grad ridicat de omogenizare, dar acest lucru presupune existenta in colectorul de admisie a unui volum considerabil ce se poate autoaprinde. Pentru motoarele in doi timpi, amestecul este posibil numai in interiorul cilindrului, preferata fiind injectia de gaz de presiune ridicata.
Schema de principi a unui sistem de introducere de inalta presiune realizata de firma Wartsila Diesel este prezentata in figura 2. Controlul injectiei se face electronic, iar evitarea introducerii in exces a gazului se realizeaza cu ajutorul unei valvule cu inchidere rapida.
Amestecul gaz-aer in interiorul cilindrului se poate realiza prin introducerea gazului de joasa presiune, dupa inchiderea supapelor de evacuare, dar inaintea inceperii comprimarii, sau prin injectia gazului de inalta presiune inainte de P.M.I.


Fisiere in arhiva (1):

  • Motoare cu Aprindere Interna.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!