Modul de functionare al sistemului ABS

Extras din referat Cum descarc?

Sistemul ABS (engleza anti-lock braking system sau germana Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea rotilor in timpul franarii.
ABS-ul este un acronim pentru Antilock Breaking System si se refera la un sistem modern de blocare a rotilor la franare pentru a oferi mai multa siguranta in timpul condusului. Sistemul a fost creat pentru a veni in ajutorul soferului atunci cand conduce in conditii de carosabil ud sau inghetat, oprind masina din a derapa la franare.
Modul in care functioneaza sistemul ABS are legatura cu faptul ca acesta este conceput pentru a actiona direct asupra fiecarei roti astfel incat forta de franare este constanta si se evita pierderea controlului volanului atunci cand suprafata pe care ruleaza automobilul este alunecoasa.
Istoria utilizarii sistemului de franare cu ABS pentru automobile
Aplicarea sistemelor automate de control al franarii nu este noua. Ele au fost utilizate prima data in 1948 la avioane, unde prin blocarea rotilor se producea deteriorarea aproape instantanee a anvelopelor. Introducerea in domeniul automobilelor s-a produs mai tarziu, in anii '70, in SUA. Aici a aparut si prima reglementare legala privitoare la automobilele echipate cu sistem automat de control al franarii. In 1973 aproape toate sistemele de acest gen erau construite in aceasta tara folosind circuite logice si componente electronice. In Europa, desi cercetarile de crearea a unui sistem de control automat al franarii sunt semnalate inca din 1959 la Daimler-Benz, abia in 1977 un prototip creat de Bosch a fost experimentat pe 150 de autoturisme Mercedes si in 1978 a inceput fabricatia de serie. Aceasta dupa ce s-au cheltuit in acest scop 50 de milioane de marci germane, suma suportata de firmele Daimler-Benz, Bosch si Teldix.
Prima generatie de ABS de la Bosch
Si alte companii au creat astfel de sisteme: Honda, Teves si Girling. Fiecare dintre ele si-a denumit creatia cu o sigla proprie: Bosch-ABS (Anti-lock Braking System), Honda-ALB (AntiLockBrake), Teves-ATE (de la denumirea creatorului Alfred Teves), Girling-SCS (Stop Central System).
Majoritatea sistemelor se deosebesc radical doar prin modul de reglare. Acesta poate fi realizat prin reglarea presiunii diferentiat la fiecare roata, in functie de aderenta locala. Desi eficient, sistemul este scump si de aceea, de cele mai multe ori, se aplica numai la rotile unei punti.
Toate cercetarile de pana acum au convins ca astfel de sisteme reduc substantial spatiul de franare. Daca, de exemplu, pe asfalt umed un automobil prevazut ci ABS franeaza in 40 de metri, fara acest sistem imobilizarea automobilului se produce abia dupa 58 metri. Sistemul intra in functiune automat, cand se trece brusc pe o portiune de drum cu aderenta scazuta sau cand rotile de pe o latura a automobilului ruleaza in conditii diferite fata ce celelalte.
Initial au fost dezvoltate sisteme de control automat al franarii avand la baza doar principii mecanice. Din aceasta cauza si datorita complexitatii controlului anti-derapajului, ce necesita o logica sofisticata, nu s-a putut trece la o productie de serie. In urmatoarea faza de dezvoltare s-au realizat sisteme de control cu prelucrarea analogica a semnalelor. Dezvoltarea electronicii a dus la aparitia sistemelor digitale de control automat avand ca unitate centrala de calcul microprocesorul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modul de functionare al sistemului ABS.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!