Extras din referat
INTRODUCERE
Definiţie: Se numeşte motor cu combustie internă orice dispozitiv care obţine energie mecanică direct din energie chimică prin arderea unui combustibil într-o cameră de combustie care este parte integrantă a motorului.
Mecanismul motor este alcătuit din părţi fixe, părţi mobile şi elemente de legătură.
PĂRŢILE FIXE ALE MECANISMULUI MOTOR SUNT:
Blocul motor;
Chiulasa;
Baia de ulei(carterul inferior).
PĂRŢILE MOBILE ALE MECANISMULUI MOTOR SUNT:
Pistonul cu segmenţii şi bolţul;
Biela cu cuzineţii şi bucşa de bolţ (dacă există);
Arborele cotit.
ELEMENTELE DE LEGĂTURA SUNT: şuruburile, prezoanele, şaibele, piuliţele şi garniturile necesare.
Blocul Motor
Este organul cel mai mare şi mai greu al motorului, conţine blocul cilindrilor şi carterul superior.
Blocul motor se execută prin turnare din fontă cenuşie când cilindrii sunt demontabili sau din fontă aliată când cilindrii sunt nedemontabili.
Chiulasa
Se execută prin turnare din aliaj de aluminiu sau fontă aliată şi închide cilindrul în partea lui superioară.
Este străbătută de mai multe găuri pentru cilindrul de răcire ,tijele împingătoare ,supape şi şuruburi.
In chiulasă se presează scaunele si ghidurile supapelor. Suprafaţa inferioară se prelucrează prin aşchiere perfect plană.
Carterul inferior (baia de ulei)
Este rezervor
pentru ulei. Se
Confecţionează prin
ambutisare din tablă
de oţel sau prin
turnare din aliaj de
aluminiu. In partea
inferioară are un
buşon de golire. Se
montează de blocul
motor prin şuruburi.
Conținut arhivă zip
- Mecanismul Motor.ppt