Mecanismul motor numit si mecanismul biela-manivela sau mecanismul manivela-piston, transforma miscarea de translatie a pistonului, obtinuta prin arderea amestecului carburant , in miscare de rotatie continua a arborelui cotit. Partile componente ale mecanismului motor sunt: organele fixe: blocul motor ,chiulasa , cilindrii , colectorul de admisie si colectorul de evacuare, semicuzinetii lagarului palier. organele mobile: pistonul,segmentii , boltul pistonului , biela , semicuzinetii lagarului de biela , arborele cotit ,volantul si amortizorul oscilatiilor . 1 BLOCUL MOTOR Constituie scheletul motorului, fiind prevazut cu brate sau locasuri pentru fixare pe cadrul automobilului. Constructiv este format din : Blocul cilindrilor (in partea superioara); Carterul (in partea inferioara); El poate fi sub forma unei piese compacte sau demontabil. Se obtine prin turnare din fonta cenusie cand cilindrii sunt demontabili sub forma de camasi de cilindru sau din fonta aliata pentru motoarele cu cilindrii turnati cu blocul. La unele motoare poate fi turnat din aliaj de aluminiu. Dupa turnare blocul se prelucreaza in interior si exterior pentru asamblarea diverselor componente ale motorului.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).