Mecanismul motor numit si mecanismul biela-manivela , sau meca-nismul manivela-piston ,transforma miscarea de translatie a pistonului , obtinuta prin arderea amestecului carburant , in miscare de rotatie con-tinua a arborelui cotit.
2. PARTILE COMPONENTE
Mecanismul motor se compune din :
a) organele fixe sunt urmatoarele:
fig. 1
1 - bloc motor
2 - chiulasa
3 - garnitura de chiulasa
4 - capac chiulasa
5 - garnitura pentru capacul chiulasei
6 - busonul pentru alimentarea motorului cu ulei
7 - cilindru
8 - capac distributie
9 - simering de etansare
10 - capac lagar palier cu semicuzineti
b) organe mobile sunt urmatoarele:
fig. 2
1 - pistonul
2 - segmentii
3 - boltul pistonului
4 - biela
5 - semicuzinetii lagarului de biela
6 - arborele cotit
7 - semicuzinetii lagarului palier
8 - volantul
9 - amortizorul de oscilatii
10 - segmentul de ungere
14 - bulon capac biela
16 - pinion distributie
19 - coroana volant
3. CONSTRUCTIA SI FUNCTIONAREA PARTILOR
MOBILE ALE MECANISMULUI MOTOR
3.1. Pistonul
Pistonul este una din pisele importante ale mecanismului motor cu
functi multiple :
- asigura realizarea ciclului motor , prin miscarea de translatie
rectilinie-alternativa in cilindru ;
- formeaza peretele inferior ce inchide camera de ardere ;
- suporta efortul dat
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.