Mașini de Ridicat

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2826
Mărime: 1.57MB (arhivat)
Publicat de: Bianca Buta
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Mecanismele de ridicat sunt instalaţii de ridicat de complexitate redusă, cu acţiune periodică şi care în general au un singur mecanism, cel de ridicare, dintre care se pot aminti:cricuri cu cremalieră, cu şurub, hidraulice; palane manuale şi electropalane; platforme ridicătoare manuale; vinciuri.

Deplasează sarcini între două puncte în spaţiu, pe verticală sau combinat pe orizontală şi pe verticală, cu ajutorul unei instalaţii prevăzută cu un mecanism special de ridicare.

Mecanismele de ridicat sunt caracterizate prin greutate proprie şi gabarit redus, ceea ce permite o deplasare uşoară de la un loc de muncă la altul.

A.CLASIFICAREA MAŞINILOR DE RIDICAT

a). După ciclul de lucru se împart în:

- maşini cu acţiune sau funcţionare continuă;

- maşini cu acţiune sau funcţionare discontinuă.

b). După modul de acţionare se împart în:

- maşini cu acţiune mecanică asupra produsului;

- maşini cu acţiune hidraulică

- maşini cu acţiune pneumatică

- maşini cu acţiune electrică

c) După gradul de automatizare se împart în:

- maşini fără elemente de automatizare

- maşini şi utilaje semiautomate

- maşini şi utilaje automate

d) După numărul de operaţiuni executate se împart în:

- maşini individuale (care execută o singură operaţiune);

- maşini complexe (care execută operaţiuni complexe).

B.TIPURI DE MAŞINI DE RIDICAT

-palane(scripeţi)

-poduri rulante

-macarale

-ascensoare

-cricuri

-troli

1.PALANE

Sunt mecanisme de ridicat sarcini,formate dintr-un ansamblu de scripeţi ficsi si mobile,montaţi pe axe şi acţionate manual sau electric.

1.1.Palane manuale cu scripeti si cabluri

Pot fi formate dintr-un scripete sau doua grupuri de scripeţi,2 şi 4, numite mufle.În mufla inferioară se agaşă sarcina, 5, iar mufla superioară se prinde cu cârligul 1 de o grindă sau de plaşeu.Ridicarea sarcinii se face manual cu ajutorul cablului 3 care se infăşoară pe scripeţii celor două mufle. Aceste palane sunt palane manuale cu scripeţi simpli (fig.1.1.a).Mufla (fig 1.1.b)este formată din scripetele 8 montat pe axul 9 fixat in doua plăci 10. La cele două capete plăcile sunt fixate prin bolţurile 7. Pe un bolţ este montat un cercel 6, pentru fixarea capătului liber al cablului, iar pe celălalt bolţ este montată traversa 11 pentru cârlig.În figura 1.1.c este prezentat un palan manual cu scripeţi multipli montaţi pe axele muflelor. Forţa necesară pentru ridicarea sarcinii este invers proporţională cu numărul scripeţilor din muflă.

Fig.1.1 Palane manuale cu scripeţi şi cabluri

a. palane simple, b. mufla-părţi componente, c. palan cu scripeţi multipli

1-cârlig fixare palan, 2- mufla superioară, 3- cablu de sarcină, 4- mufla inferioară, 5- cârlig de sarcină, 6- cercel, 7- bolţ, 8- scripete, 9- ax, 10- plăci scut, 11- traversa cârligului

1.2.Palane manuale cu angrenaje si lanţuri

În locul scripeţilor multipli,pentru multiplicarea forţei se folosesc angrenaje,care pot fi melcate sau cilindrice. Palanul cu melc (fig.1.2,a) a cărui schemă cinematică este prezentată în figura1. 2.b.

Se compune dintr-o roată de acţionare 4, solidară cu melcul 6,care angrenează cu roata melcata 2,montată solidar pe axul roţii de lanţ 3.Pe un capăt al melcului este montată roata de manevră 4, acţionată prin lanţul de calibrat 5, iar pe ceşălalt capăt o frână cu disc 10, cu acşiune continuă şi un mecanism cu clichet pentru împiedicarea coborârii acidentale a sarcinii 12. Pentru ridicare se foloseste un lanţ calibrat 9, care se înfăşoară peste roata de lanţ 7, prevăzută cu cârligul 8, pentru susşinerea sarcinii 12. Un capăt al lanţului este fixat de carcasa palanului, iar al doilea capăt atârnă liber.Palanul este fixat de planşeu cu ajutorul unui cârlig 1. Când roata de manevră este învârtită cu ajutorul lanţului 5, melcul 6 antrenează roata melcată 2 şi implicit roata de lanţ 3, realizându-se astfel ridicarea ramurii din stânga a lanţului 9 şi deci a sarcinii din cârligul 8. Roţile pentru acţionarea lanţului cu zale sunt astfel confecţionate încât au pe circumferinţă un canal profilat după forma lanţului. În fig. 1.2.c sunt prezentate trei tipuri de forme pentru roţi de lanţ,

Preview document

Mașini de Ridicat - Pagina 1
Mașini de Ridicat - Pagina 2
Mașini de Ridicat - Pagina 3
Mașini de Ridicat - Pagina 4
Mașini de Ridicat - Pagina 5
Mașini de Ridicat - Pagina 6
Mașini de Ridicat - Pagina 7
Mașini de Ridicat - Pagina 8
Mașini de Ridicat - Pagina 9
Mașini de Ridicat - Pagina 10
Mașini de Ridicat - Pagina 11
Mașini de Ridicat - Pagina 12
Mașini de Ridicat - Pagina 13
Mașini de Ridicat - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Masini de Ridicat.doc

Alții au mai descărcat și

Troliu

Transportul cu cablu poate fi facut atât cu garnituri, cât si vagonete izolate. Instalatiile cu transport cu cablu se împart în 2 categorii: - cu...

Analiza competitivității sistemelor mecanice - cric hidraulic

1. DELIMITĂRI NECESARE Conform definiţiei lui David T. Kearns, de la compania Xerox, benchmarking-ul reprezintă „un proces contiuu de măsurare a...

Calculul și construcția cricului

1. Memoriul de prezentare 1.1. Descrierea generala a cricului Din punct de vedere constructiv, cricul este alcatuit dintr-un numar de 8 bare, un...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Diagnosticare auto - puntea și suspensia din față

1. CARACTERISTICI TEHNICE Puntea fata a automobilelor DACIA 1310. 1325 este o punte motoare cu roti independente, articulatiile bratelor de...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea tehnologiei de execuție în construcție sudată a structurii metalice a macaralei pentru încărcare-descărcare materiale pulverulente

CAPITOLUL 1. Noţiuni introductive 1.1.Descrierea macaralei Maşinile de ridicat şi de transportat sunt destinate deplasării greutăţilor. O...

Construcția mașinilor - unealtă agregat

1.Construcţia maşinilor-unelte agregate Maşinile-unelte agregate pot fi definite ca maşini-unelte formate din unul sau mai multe posturi de lucru...

Modernizarea unui Transportor cu Bandă pe Role

Capitolul 1 Prezentare generală ECHIPAMENTE DE TRANSPORT CONTINUU Automatizarea proceselor de producţie are ca o consecinţă imediată creşterea...

Proiectarea unei Grinzi Rulante pentru Hale Industriale

INTRODUCERE Maşinile de ridicat sunt nişte maşini de lucru cu funcţionarea ciclică şi regim intermitent, care au o largă răspândire în toate...

Utilaje în industria alimentară

1. MASINI DE RIDICAT Masinile si instalatiile de ridicat si transportat reprezinta unul din principalele mijloace de mecanizare si automatizare...

Organele specifice ale mașinilor de ridicat

Introducere In fig. 1 şi 2 sunt reprezentate organele principale care intră în componenţa instalaţiilor de ridicat. Acestea sunt: - organe...

Perfecționarea structurii organizatorice la SC Prompt SA Timișoara

CAPITOLUL I INTRODUCERE IN MANAGEMENT Management este un termen englezesc, cu semantica deosebit de complexa, care desemneaza stiinta conducerii...

Mașini de Ridicat și Transportat

TRANSMISII PRIN CABLU 1. Recomandări generale Cablurile, folosite in general la masinile de ridicat, sunt cabluri duble, de constructie normala...

Ai nevoie de altceva?