Lucrarile de intretinere ale ambreajului cuprind lucrari de ungere, control-verificare si reglare (tab. 12.1). Verificarea cursei libere a pedalei ambreajului se face periodic, deoarece prin uzarea garniturilor de frecare, cursa se micsoreaza. Operatia Periodicitatea , km echivalenti Controlul si restabilirea nivelului lichidului din rezervorul mecanismului de actionare hidraulic Zilnic: rezervorul trebuie sa fie 3/4 plin cu lichid Verificarea daca orificiul de aerisire din capacul rezervorului este astupat Zilnic Ungerea axului pedalei 5000 Verificarea tensiuni arcurilor de reducere de la pedala si cilindrul receptor 10000 Reglarea cursei libere a pedalei 10000 Operatiile de intretinere ale ambreajelor TABELUL 12.1 Verificarea cursei libere a pedalei ambreajului se face cu ajutorul unei rigle ale carei capat se sprijina pe podea, alaturi de pedala ambreajului. Se deplaseaza prin apasare pedala pana in momentul in care ambreiajul incepe sa decupleze. Acest moment se simte prin marirea fortei necesare deplasarii in continuare a pedalei. Distanta cu care s-a deplasat pedala reprezinta cursa libera a pedalei si se citeste direct in milimetri pe scara gradata a riglei. Ea trebuie sa fie cuprinsa intre 20 si 40 mm, corespunzator unui joc de 2-4 mm intre capetele interioare ale parghiilor de debraiere si rulmentul de presiune sau intre inelul de debraiere si rulmentul de presiune, in functie de tipul automobilului. Reglarea cursei libere a pedalei ambreajului se face in mod diferit, in functie de tipul mecanismului de actionare. De obicei, reglarea cursei libere a pedalei se face prin modificarea lungimii tijelor care transmit miscarea de la pedala la furca de decuplare. Reglarea cursei libere a pedalei ambreajului la autoturismul Dacia 1310 se face prin variatia lungimii cablului de actionare 3 (fig. 12.10). la reglare, se slabeste contrapiulita 1 si se insurubeaza sau desurubeaza piulita 2 pana se obtine cursa libera a pedalei, corespunzatoare unui joc de 2-3,5 mm la extremitatea furcii ambreajului. In cazul ambreajelor cu mecanism de actionare hidraulic, cursa libera a pedalei se regleaza prin modificarea lungimii tijei 28 a pistonului cilindrului receptor. Pentru aceasta, se slabeste contrpiulita si se roteste tija cu ajutorul unei chei si al piulitei pana cand la pedala se obtine o cursa libera de marimea celor indicate.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).