Extras din referat
I.MOTORUL CU ARDERE INTERNA.
MOTORUL-constituie instalatia energetica proprie,care transforma energia chimica a
combustibilului folosit,in energia mecanica ce se transmite la rotile motoare ale automobilului,asigurandu-se astfel deplasarea acestuia.
Motorul este alcatuit din mecanismul motor,sistemul si instalatiile auxiliare.
Sistemele si instalatiile auxiliare sunt:
-instalatia de alimentare
-mecanismul de distributie
-instalatia de aprindere(la motoarele cu aprindere prin scantei M.A.S)
-instalatia de ungere
-instalatia de racire
-sistemul de pornire si aparatura pentru controlul functionarii
II.PARTILE COMPONENTE.
-Rezervor de combustibil
-Conducte
-Pompa de alimentare
-Filtre decantoare de combustibil
-Carburator
-Filtru de aer si sisteme de evacuare a gazelor arse
Benzina aspirata din rezervor de catre pompa cu membrana prin conductele fiind trecuta prin filtrul decantor(daca instalatia este dotata)este trimisa cu presiune prin filtrul de
benzinaal carburatorului unde se face amesteculcarburant impreunacu aerul aspirat prin
filtru de aer.
Amestecul este distribuit prin colectorul de admisie in interiorul cilindrilor prin supapele de admisie,in ordinea de functionare specifica fiecarui tip de motor.
Gazele arse refulate prin supapele de evacuare sunt expulzate in atmosfera prin colectorul de evacuare-teava si tabele de esapament.
III.INSTALATIA DE ALIMENTARE.
3.1 ROLUL SI CLASIFICARE.
Are rolul de a asigura introducerea in cilindrii motorului a combustibilului si a aerului(fie in amestec,fie separat)in anumite proportii bine stabilite.
Instalatia de alimentare cuprinde:rezervoare,conducte,filtre,pompe precum si organele care servesc la prepararea si introducerea combustibilului in cilindrii(carburatorul la motoarele cu aprindere prin scantei si injectoarele la motoarele cu aprindere prin compresie)
3.1.1 CLASIFICARE:
-la M.A.S amestecul se formeaza in exterior din benzina si aer(in carburator)si continua in timpul curselor de sdmisie si compresie
-la M.A.C amestecul se formeaza in interiorul cilindrului la sfarsitul cursei de compresie a aerului cand se injecteaza motorina.
O expresie este cazul M.A.S cu injectie pe benzina la care formarea amestecului de ardere poate sa se realizeze atat in exterior,cat si in interior.Unele motoare pot folosi in locul combustibililor lichizi gaze lichefiate sau combustibili sintetici.
Motoarele cu aprindere prin scanteie,folosesc,in marea lor majoritate,drept combustibil,benzina.Conditiile impuse acesteia,pentru formarea unui amestec carburant cat mai omogen sunt:
-evaporarea usoara pt.pormarea amestecului omogen cu aerul si repartizarea lui la anumite momente la cilindrii motorului;
-pornirea usoara a motorului,independent de temperatura mediului ambiant;
-arderea amestecului sa fie cat mai completa,fara depuneri de calamina pe peretii camerei de ardere(cilindu-piston) si cu enanare cat mai redusa de gaze toxice.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Instalatia de Ungere.doc