Instalația de ungere

Referat
4/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2651
Mărime: 13.06KB (arhivat)
Publicat de: Niculina Barbu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bot Ionut

Extras din referat

I.MOTORUL CU ARDERE INTERNA.

MOTORUL-constituie instalatia energetica proprie,care transforma energia chimica a

combustibilului folosit,in energia mecanica ce se transmite la rotile motoare ale automobilului,asigurandu-se astfel deplasarea acestuia.

Motorul este alcatuit din mecanismul motor,sistemul si instalatiile auxiliare.

Sistemele si instalatiile auxiliare sunt:

-instalatia de alimentare

-mecanismul de distributie

-instalatia de aprindere(la motoarele cu aprindere prin scantei M.A.S)

-instalatia de ungere

-instalatia de racire

-sistemul de pornire si aparatura pentru controlul functionarii

II.PARTILE COMPONENTE.

-Rezervor de combustibil

-Conducte

-Pompa de alimentare

-Filtre decantoare de combustibil

-Carburator

-Filtru de aer si sisteme de evacuare a gazelor arse

Benzina aspirata din rezervor de catre pompa cu membrana prin conductele fiind trecuta prin filtrul decantor(daca instalatia este dotata)este trimisa cu presiune prin filtrul de

benzinaal carburatorului unde se face amesteculcarburant impreunacu aerul aspirat prin

filtru de aer.

Amestecul este distribuit prin colectorul de admisie in interiorul cilindrilor prin supapele de admisie,in ordinea de functionare specifica fiecarui tip de motor.

Gazele arse refulate prin supapele de evacuare sunt expulzate in atmosfera prin colectorul de evacuare-teava si tabele de esapament.

III.INSTALATIA DE ALIMENTARE.

3.1 ROLUL SI CLASIFICARE.

Are rolul de a asigura introducerea in cilindrii motorului a combustibilului si a aerului(fie in amestec,fie separat)in anumite proportii bine stabilite.

Instalatia de alimentare cuprinde:rezervoare,conducte,filtre,pompe precum si organele care servesc la prepararea si introducerea combustibilului in cilindrii(carburatorul la motoarele cu aprindere prin scantei si injectoarele la motoarele cu aprindere prin compresie)

3.1.1 CLASIFICARE:

-la M.A.S amestecul se formeaza in exterior din benzina si aer(in carburator)si continua in timpul curselor de sdmisie si compresie

-la M.A.C amestecul se formeaza in interiorul cilindrului la sfarsitul cursei de compresie a aerului cand se injecteaza motorina.

O expresie este cazul M.A.S cu injectie pe benzina la care formarea amestecului de ardere poate sa se realizeze atat in exterior,cat si in interior.Unele motoare pot folosi in locul combustibililor lichizi gaze lichefiate sau combustibili sintetici.

Motoarele cu aprindere prin scanteie,folosesc,in marea lor majoritate,drept combustibil,benzina.Conditiile impuse acesteia,pentru formarea unui amestec carburant cat mai omogen sunt:

-evaporarea usoara pt.pormarea amestecului omogen cu aerul si repartizarea lui la anumite momente la cilindrii motorului;

-pornirea usoara a motorului,independent de temperatura mediului ambiant;

-arderea amestecului sa fie cat mai completa,fara depuneri de calamina pe peretii camerei de ardere(cilindu-piston) si cu enanare cat mai redusa de gaze toxice.

Preview document

Instalația de ungere - Pagina 1
Instalația de ungere - Pagina 2
Instalația de ungere - Pagina 3
Instalația de ungere - Pagina 4
Instalația de ungere - Pagina 5
Instalația de ungere - Pagina 6
Instalația de ungere - Pagina 7
Instalația de ungere - Pagina 8
Instalația de ungere - Pagina 9
Instalația de ungere - Pagina 10
Instalația de ungere - Pagina 11
Instalația de ungere - Pagina 12
Instalația de ungere - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Instalatia de Ungere.doc

Alții au mai descărcat și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Te-ar putea interesa și

Ungerea motorului diesel - instalația de ungere

mişcare relativă, cu scopul de a reduce uzura elementelor. Ungerea organelor motorului îndeplineşte următoarele funcţii: - micşorează lucrul...

Întreținerea mașinilor și utilajelor

Intretinerea urmareste sa mentina masinile, utilajele si instalatiile in conditii normale de exploatare intre doua reparatii consecutive, reducand...

Organizarea Transportului Public Urban

Capitolul I 1.1 Organizarea transportului public urban de calatori Dezvoltarea transportului de pasageri, in general, a transporturilor urbane si...

Studiul Ungerii Motoarelor cu Aprindere prin Compresie

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Dezvoltarea autovehiculelor în ultimele decenii, s-a desfăşurat şi continuă să se desfăşoare pe coordonatele realizării...

Uzarea mașinilor și instalațiilor

ARGUMENT Oricat de ingrijit ar fi prelucrate suprafetele de contact a doua piese aflate in miscare relativa una fata de cealalta, la nivelul...

Ungerea mașinilor și utilajelor

Cap 1. UNGEREA MASINILOR SI UTILAJELOR 1.1. IMPORTANTA UNGERII Oricât de îngrijit ar fi prelucrate suprafetele de contact a doua piese aflate in...

Importanța întreținerii mașinilor și utilajelor

INTRODUCERE Societatea “Flory Clau Trans” este o societate romaneasca cu capital privat cu sediul social in sat.Selimbar, com. Selimbar, str....

Întreținerea și exploatarea instalației de ungere

Cap: 1. ARGUMENT Adevaratii pionieri in constructia automobilului sunt considerati Lenoir, Delamare - Deboutterville, Daimler, Benz si Ford. Odata...

Ai nevoie de altceva?