Instalatia de alimentare la motoarele cu aprindere prin compresie

Cuprins referat Cum descarc?

ARGUMENT 2
CAP.1. GENERALITATI 3
1.1. INSTALATIA DE ALIMENTARE LA M.A.C.- ROL, CONDITII DE INDEPLINIT 3
1.2. CONSTRUCTIA INSTALATIEI DE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL LA M.A.C 4
CAP.2. CONSTRUCTIA INSTALATIEI DE ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL LA MOTORUL D 797-05 7
2.1. REZERVORUL DE MOTORINA 8
2.2. FILTRUL DE MOTORINA 9
2.3. POMPA DE ALIMENTARE 10
2.4. POMPA DE INJECTIE 11
2.4.1. Pompa de injectie. Rol. Functionare 12
2.4.2. Variatorul automat de avans 13
2.4.3. regulatorul de turatie 15
2.5. INJECTORUL 17
CAP.3. INTRETINEREA SI SEFECTIUNILE IN EXPLOATARE ALE INSTALATIEI DE ALIMENTARE LA M.A.C 20
3.1. REGLAREA POMPEI DE INJECTIE DPA 20
3.1.1. Amorsarea 20
3.1.2. Reglarea debitului 20
3.1.3. Reglarea turatiei 21
3.2. INTRETINEREA INSTALATIEI DE ALIMENTARE LA M.A.C 21
3.2.1. Intretinerea injectoarelor 21
3.2.2. Verificarea etanseitatii sistemului 22
BIBLIOGRAFIE 23
CUPRINS 24


Extras din referat Cum descarc?

In etapa actuala in transporturile rutiere, prin modernizarea drumurilor se observa tendinta de a mari capacitatea mijloacelor de transport prin introducerea autovehiculelor cu motoare Diesel. Tendinta de generalizare a motoarelor Diesel in transporturi auto se manifesta in primul rand la autocamioanele grele si la autobuze. Aceasta optiune este justificata deoarece pretul de cost al tonei- kilometru sau calatori, kilometrul este mai redus cu 10-15% fata de motoarele cu aprindere prin scanteie. D asemenea randamentul motoarelor Diesel, cu mult superior celor cu aprindere prin scanteie, consumul redus si costul mai mic al motorinei sunt factori care justifica si ei utilizarea la automobilele moderne de mare putere a motoarelor Diesel. Spre deosebire de carburatorul motorului cu aprindere prin scanteie, aparatura de injectie a motorului cu aprindere prin compresie- pompa de injectie si injectoarele- sunt asamblate de foarte inalta precizie pentru a putea realiza conditiile functionale impuse. Performantele motorului sunt maxime atunci cand combustia este completa la un exces minim de aer. Pentru a se obtine un proces optim de ardere, o conditie esentiala este realizarea unui bun amestec combustibil in intreaga camera de ardere, iar pentru aceasta este necesar ca combustibilul in timpul injectiei sa fie distribuit corect adica atat pulverizarea cat si forma jeturilor sa corespunda tipului camerei de ardere. In tara noastra se realizeaza motoarele Diesel D 797- 05 si D 2156 HMN 8. Vom prezenta in lucrarea de fata constructia, functionarea si intretinerea instalatiei de alimentare a motorului Diesel 797- 05.
CAP.1. GENERALITATI
1.1. Instalatia de alimentare la m.a.c- rol, conditii de indeplinitLa motoarele cu aprindere prin compresie, combustibilul se introduce in cilindru la sfarsitul cursei de compresie cand presiunea aerului admis este foarte mare (30 40).105N/m2. Presiunea de debitare a combustibilului trebuie sa fie de asemenea ridicata, respectiv de (200 350).105N/m2. Formarea amestecului la m.a.c trebuie sa se produca intr-un timp foarte scurt, de aproximativ 10 ori mai mic decat la motoarele cu aprindere prin scanteie. Pentru asigurarea unei arderi complete si la timp a amestecului carburant la m.a.c. coeficientul excesului de aer are valori mari: ?=1,2 1,75. Instalatiile de alimentare cu combustibil ale m.a.c., trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
-sa realizeze o buna pulverizare si distributie a combustibilului in camera de ardere, dupa o lege de injectie corespunzatoare;
- sa execute injectia de combustibil in momentul optim si in cantitatea necesara;
-sa pastreze in rezervor o cantitate suficienta de combustibil necesara asigurarii unei autonomii de deplasare suficiente;
-sa debiteze combustibil din rezervor spre pompa de injectie. 
1.2. Constructia instalatiei de alimentare cu combustibil la m.a.c. Instalatia de alimentare la m.a.c. este alcatuita la randul ei dintr-o instalatie de joasa presiune si o instalatie de inalta presiune. Instalatia de alimentare de joasa presiune este formata din urmatoarele elemente:rezervor de combustibil, pompa de alimentare, filtre de combustibil si conducte de joasa presiune. Instalatia de alimentare de inalta presiune cuprinde: pompa de injectie, regulator de turatie,injectoare, conducte de inalta presiune. Instalatia de alimentare trebuie astfel conceputa incat combustibilul care ajunge in pompa de injectie sa fie curat si lipsit de aer. Aerisirea instalatiei se poate face manual sau automat. In functie de tipul pompei de injectie se utilizeaza trei tipuri de alimentare:
-cu pompa de injectie cu elementi in linie (fig.1.1);
-cu pompa de injectie cu distribuitor rotativ (fig.1.2)
-cu pompa injector. 
La instalatia cu pompa de injectie in linie (fig.1.1) surplusul de combustibil (care 
poate fi de 10 ori mai mare decat debitul consumat de motor) se intoarce la rezervor, dupa ce trece prin supapa 7, care fiind amplasata pe pompa de injectie, mentine in corpul pompei de injectie o presiune de (1 1,2)N/m2, care asigura umplerea corecta a elementelor de pompare. Pentru amorsarea sistemului si aerisirea acestuia se actioneaza pompa de amorsare 8, scaparile de la injectoare se colecteaza la conducta 9 si se intorc in rezervor. In cazul acestei scheme, prin pompa de injectie circula o mare cantitate de combustibil de presiune joasa, si se realizeaza astfel racirea corespunzatoare a pompei de injectie.  Fig.1.1
Schema instalatiei de alimentare cu pompa de injectie cu elementi in linie
a) schema cu surplusul pompei de injectie si injectoarelor la rezervor; b) schema cu surplusul filtrelor si injectoarelor la rezervor ; 1- rezervor, 2- pompa de alimentare; 3- baterie de filtre; 4- pompa de injectie; 5- conducta de inalta presiune; 6- injector;7- supapa; 8- pompa de amorsare; 9- conducta de surplus; 10- surub de aerisire. In schema din fig. 1.1. b surplusul de combustibil se intoarce in rezervor prin supapa 7, amplasata pe capacul bateriei de filtre. Aerisirea acestui sistem se face prin surubul de aerisire 10 de la bateria de filtre si cele de la capacul pompei de injectie. Pentru filtrarea combustibilului se cere insa o exigenta sporita, intrucat la aceste pompe combustibilul joaca si rolul de lichid de ungere a zonelor de frecare. Fig.1.2. Schema instalatiei de alimentare ci pompa de injectie cu distribuitor rotativ 
1- rezervor; 2- pompa de alimentare; 3- baterie de filtre; 4- pompa de injectie; 5- injector; 6- conducta de surplus de combustibil.
CAP. 2. CONSTRUCTIA INSTALATIEI DE
ALIMENTARE CU COMBUSTIBIL LA
MOTORUL D 797- 05 Fig.2.1. Instalatia de alimentare a motorului D 797- 05
2.1 Rezervorul de motorina Rezervorul de combustibil serveste pentru inmagazinarea unei cantitati de carburant care sa asigure deplasarea automobilului, fara alimentari intermediare, pe o distanta de 600 km.


Fisiere in arhiva (1):

  • Instalatia de alimentare la motoarele cu aprindere prin compresie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1 Mihai Poenaru, Aurel Instalatii si echipamente auto,Editura Didactica si Lelutiu  Pedagogica, Bucuresti,1990
2 Gh. Fratila, Mariana Automobile, cunoastere, intretinere si reparare,
Fratila, St. Samoila Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti,1992
3 Al Steflea, M. Sechei Tehnologia intretinerii si repararii motoarelor cu  combustie interna, Editura Tehnica, Bucuresti
4 Laurentiu Doinaru Aparatura de injectie pentru motoare diesel,  Editura Tehnica, Bucuresti, 1973


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!