Instala?ia pneumatica care echipeaza locomotivele diesel hidraulice de 1250 CP este folosita pentru franarea trenurilor, inclusiv a locomotivei si pentru comanda serviciilor auxiliare. Aceasta cuprinde: echipamentele, conductele, rezervoarele pentru inmagazinarea si utilizarea aerului comprimat.Aerul folosit in instala?ia pneumatica trebuie sa indeplineasca urmatoarele
condi?ii:
- sa fie bine purificat de praf si de pulberi fine;
- sa aiba umiditatea relativa cat mai mica, pentru a nu provoca deranjamente in func?ionarea aparatelor (inghe?area pe timpul iernii, sau coroziunea acestora).
Uscarea si purificarea aerului pe LDH se poate face prin aplicarea urmatoarelor masuri:
- se trece aerul comprimat prin conducte lungi si racitoare speciale, pana cand temperatura sa este adusa aproape de temperatura mediului ambiant;
- separarea mecanica a apei si a impurita?ilor, precum si a eliminarii acestora in atmosfera;
- crearea unei diferen?e de presiune intre rezervorul principal de inmagazinare si conductele de utilizare.
Din experien?a rezultata la toate caile ferate, s-a conchis ca, aplicand aceste masuri, in diverse condi?ii climatice, umiditatea relativa nu depaseste limitele admise.
La locomotivele diesel hidraulice, compresorul este organul care asigura producerea aerului comprimat pentru instala?ia de frana si a serviciilor auxiliare (reper 1, fig. 22.1).
Principiul de func?ionare a compresorului cu piston este relativ simplu: cand pistonul coboara in cilindru se creeaza o depresiune, care produce deschiderea supapei de aspira?ie iar aerul din atmosfera patrunde in interiorul cilindrului; cand urca in cilindru, supapa de aspira?ie se inchide, aerul se comprima pana la atingerea unei presiuni determinate cand supapa de refulare
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.