Încercări transmisii cardanice

Cuprins referat Cum descarc?

TRANSMISIA LONGITUDINALA (CARDANICA) . 3
CONSTRUCTIA TRANSMISIEI CARDANICE ... 4
Incercarea transmisiiolor cardanice 5


Extras din referat Cum descarc?

TRANSMISIA LONGITUDINALA (CARDANICA)
Transmisia cardanica are rolul de a transmite momentul motor - fara sa-l modifice - intre diferite organe ale automobilului, a caror pozitie relativa este, in general, variabila, in urmatoarele cazuri:
-  de la ambreiaj la cutia de viteze, cand cutia de viteze este asezata pe cadrul automobilului, separat de motor;
-  de la cutia de viteze la cutia de distributie sau la cutia de viteze suplimentara, cand acestea sunt asezate separat pe cadrul automobilului;
-  de la cutia de viteze sau cutia de distributie la transmisiile principale ale puntilor motoare;
-  de la arborii planetari la roti, in cazul automobilelor cu suspensia independenta a rotilor motoare.
Transmisia longitudinala se compune din doua parti principale: articulatiile cardanice si arborii longitudinali.
Fig. 1. Scheme de transmisii longitudinale utilizate la automobile :
1 - articulatii cardanice; 2 - arbore longitudinal; 2' - tub central; 3 - arbore longitudinal intermediar;
4 - cuplaj de compensare axiala; 5 - palier intermediar; 6 - cutie de viteze; 7 - reductor-distribuitor;
8 - transmisie principala.
CONSTRUCTIA TRANSMISIEI CARDANICE
Pentru a arata constructia unei transmisii cardanice, s-a luat in considerare schema transmisiei bicardanice reprezentata in figura 2. Ea se compune din doua articulatii cardanice (I si II) si arborele cardanic. Articulatia cardanica (de exemplu 1) este formata din furcile 1 si 2, montate la 90? una fata de cealalta, si dintr-o cruce 3, ale carei fusuri patrund in locasurile furcilor. Furca 2 se roteste in raport cu axa M - M si, totodata, se roteste impreuna cu crucea 3, in raport cu o axa perpendiculara pe aceasta, care trece prin punctul A. Astfel, se asigura posibilitatea transmiterii miscarii de la un arbore la altul, cand unghiul dintre arbori este variabil.
Arborele 1 este confectionat din teava de otel cu pereti subtiri si cu diametru mare, pentru a se obtine o rigiditate ridicata la o greutate cat mai mica. Acest tub se fixeaza prin sudura, in partea dreapta de furca 5 a articulatiei cardanice II, iar in partea stanga, de un arbore cu caneluri prin care se imbina cu furca condusa a celeilalte articulatii cardanice (I).
La deplasarea automobilului, datorita incovoierii arcurilor suspensiei, distanta dintre cutia de viteze (fixata pe cadru) si puntea motoare se modifica. Din aceasta cauza, intre furcile 2 si 5 ale arborelui cardanic se produce o translatie in lungul canelurilor acestuia.
Fig. 2. Constructia transmisiei bicardanice


Fisiere in arhiva (1):

  • Incercari transmisii cardanice.pdf

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!