Fluidele din motoarele cu ardere internă

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

Introducere 1
FLUIDELE DIN MOTOARELE CU ARDERE INTERNA 1
1. LICHIDUL DE UNGERE PENTRU MAI 1
1.1 Functiile lubrifiantilor in MAI 1
1.2. Conditile de lucru impuse lubrifiantilor in MAI 2
1.3. Regimuri de ungere 3
1.4. Procese de uzura 5
1.5. Uleiurile pentru MAI 5
1.6. Uleiurile minerale 6
1.7. Criterii de clasificare 7
1.8. Clasificarea conform STAS 8
1.9. Clasificarea in functie de viscozitatea uleiului 8
1.10. Caracteristicile fizico-chi si functionale ale uleiurilor 9
1.11. Uleiuri sintetice 10
1.12. Aditivi pt lubrifianti 10
1.13. Necesitatea si eficienta procrdeelor de filtrare 16
1.14. Degradarea uleiului in timpul serviciului 16
1.15. Rolul procelor de filtrare 17
1.16. Metode de filtrare a lubrifiantilor 17
1.17. Efectele filtrarii lubrifiantilor 18
1.18. Recuperarea si regenerarea lubrifiantilor 18
1.19. Consumul de lubrifianti in MAI 18
1.20. Influenta caracteristicilor lubrifiantului asupra pierderilor de ulei 21
1.21. Optimizarea lubrificatiei si intretinerea MAI 21
1.22. Analiza lubrifiantilor in timpul util in motor 22
1.23. Cum ne alegem lubrifiantii. 25
2. COMBUSTIBILI PETROLIERI PENTRU MAI 29
2.1 Tipuri de comb pt autovehicule 30
2.2. Propr caracteristice benzinelor auto 30
2.3. Normele de mediu impun pt benzine 31
2.4. Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca benzinele 32
2.5. Calitatile antidetonante ale benzinelor 37
2.6. Corosivitatea si stabilitatea la oxidare a benzinelor 38
2.7. Aditivi pentru benzine 39
2.8. Motorinele auto - proprietati caracteristice 41
2.9. Tendinte actuale privind combustibilii pentru autovehicule 42
3. LICHIDUL DE RACIRE 43
3.1. Defectiuni, cauze, consecinte si posibilitati de remediere 45
Bibliografie 46

Extras din referat:

Un motor cu ardere interna este o masina complexa alcatuita dintr-un sistem elementar numit mecanism motor, un ansamblu de sisteme auxiliare si aparate de masura si control al functionarii.

Aceasta lucrare isi propune studierea celor trei fluide importante care se intalnesc in motoarele cu ardere interna si care aduc o contributie esentiala, vitala la buna functionare si mantenenta a motorului si anume: lichidul de ungere, combustibilii si lichidul de racire.

FLUIDELE DIN MOTOARELE CU ARDERE INTERNA

1. LICHIDUL DE UNGERE PENTRU MAI

Caracteristicile lubrifiantilor ca rezultat al conditiilor functionale din MAI

1.1 Functiile lubrifiantilor in MAI

Functia de lubrifinatie(ungere):- are rolul de a crea o pelicula de ulei care separe supr pieselor aflate in miscare relativa in scopul reducerii frecarilor, prevenirii gripajului si micsorarii uzurii.

Exista 3 categorii de regimuri de ungere:

- ungerea hidrodinamica

- ungerea mixta

- ungerea uscata

In lagarele fusului palier si maneton regimul este hidrodinamic

In ansablele pist-cili, cama-tacheti, angrenaje si lagare de rostogolire regimul de ungere este mixt

Caracteristici principale pt realizarea acestor functii sunt viscozitatea si onctuozitatea uleiului(propr lubrifiantului de a adera la o supr)

Viscozitatea este unul din factorii care influenteaza pres peliculei de ulei, ceea ce det marirea sarcinilor mecanice ce pot fi preluate(de pelicula de ulei)

Onctuozitatea uleiului face ca suprafata pieselor metalice ale motorului sa se formeze o pelicula fina de ulei cu grosime de nivelul catorva molecule

1.1.1. Functia de racire:

Caldura produsa prin frecare dintre supr aflate in miscare relativa din lagare este evacuata prin intermediul uleiului.

Carac ce mai importanta pt realizarea acestei functii este caldura specifica a uleiului.

Q=m*c*?T

In afara de aceasta pt a preveni supraincalzirea lagarelor este necesar sa se asigure si un debit corespunzator de ulei

1.1.2. Functia de protectie chimica

Aceasta functie se realizeaza pe mai multe cai:

- izolarea suprafetelor fata de actionarea agentilor corozivi prin aparitia unor straturi protectoare de natura tribochimica

- prin mentinerea in suspensie a depunerilor si impuritatilor din motor

1.1.3. Functia de etansare

Se realizeaza prin prezenta uleiului intre supr aflate in miscare relativa impiedicandu-se astfel patrunderea corpurilor straine ce ar putea initia un proces de uzura abraziva

1.2. Conditile de lucru impuse lubrifiantilor in MAI:

In timpul functionarii motorului uleiul intra in contact cu suprafete sau corpuri avand temp ce acopera o plaja larga de valorim incepand cu gazele de ardere ce pot avea temp de pana la 3000OK si terminand cu uleiul din carter ce ajunge la 50 60 OC. La temo de pana la 200 OC nu apar probleme privind lubrificatia

Intre 200 250 OC este necesar sa se util un lubrifiant cu propr detergente

Bibliografie:

Bazil Popa, Nicolae Bataga, Aurica Cazila - "Motoare pentru autovehicule"

Editura Dacia, Cluj-Napoca

Prof.dr.ing. Dan Abaitancei si altii - "Motoare pentru automobile si tractoare" , vol. 1

Editura Tehnica, Bucuresti

Prof.dr.ing. Dan Abaitancei si altii - "Motoare pentru automobile si tractoare" , vol. 2

Editura Tehnica, Bucuresti

Andreescu, Cr. si altii - "Diagnosticarea automobilelor. Lucrari practice",

Editura Printech, Bucuresti, 2002.

- Internet

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Fluidele din Motoarele cu Ardere Interna.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
49 pagini
Imagini extrase:
49 imagini
Nr cuvinte:
14 817 cuvinte
Nr caractere:
81 187 caractere
Marime:
2.90MB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Mecanică
Tag-uri:
motor, tractiune, ardere
Predat:
la facultate
Materie:
Mecanică
Sus!