Fluidele din Motoarele cu Ardere Interna

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 1
FLUIDELE DIN MOTOARELE CU ARDERE INTERNA   1
1. LICHIDUL DE UNGERE PENTRU MAI 1
1.1 Functiile lubrifiantilor in MAI  1
1.2. Conditile de lucru impuse lubrifiantilor in MAI   2
1.3. Regimuri de ungere 3
1.4. Procese de uzura   5 
1.5. Uleiurile pentru MAI     5
1.6. Uleiurile minerale  6
1.7. Criterii de clasificare     7
1.8. Clasificarea conform STAS    8
1.9. Clasificarea in functie de viscozitatea uleiului    8
1.10. Caracteristicile fizico-chi si functionale ale uleiurilor  9
1.11. Uleiuri sintetice  10
1.12. Aditivi pt lubrifianti    10
1.13. Necesitatea si eficienta procrdeelor de filtrare   16
1.14. Degradarea uleiului in timpul serviciului 16
1.15. Rolul procelor de filtrare     17
1.16. Metode de filtrare a lubrifiantilor   17
1.17. Efectele filtrarii lubrifiantilor 18
1.18. Recuperarea si regenerarea lubrifiantilor 18
1.19. Consumul de lubrifianti in MAI    18
1.20. Influenta caracteristicilor lubrifiantului asupra pierderilor de ulei 21
1.21. Optimizarea lubrificatiei si intretinerea MAI    21
1.22. Analiza lubrifiantilor in timpul util in motor    22
1.23. Cum ne alegem lubrifiantii.     25
2. COMBUSTIBILI PETROLIERI PENTRU MAI  29
2.1 Tipuri de comb pt autovehicule 30
2.2. Propr caracteristice benzinelor auto 30
2.3. Normele de mediu impun pt benzine 31
2.4. Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca benzinele 32
2.5. Calitatile antidetonante ale benzinelor     37
2.6. Corosivitatea si stabilitatea la oxidare a benzinelor     38
2.7. Aditivi pentru benzine   39
2.8. Motorinele auto - proprietati caracteristice 41
2.9. Tendinte actuale privind combustibilii pentru autovehicule   42
3. LICHIDUL DE RACIRE 43
3.1. Defectiuni, cauze, consecinte si posibilitati de remediere   45
Bibliografie 46


Extras din referat Cum descarc?

Un motor cu ardere interna este o masina complexa alcatuita dintr-un sistem elementar numit mecanism motor, un ansamblu de sisteme auxiliare si aparate de masura si control al functionarii.
Aceasta lucrare isi propune studierea celor trei fluide importante care se intalnesc in motoarele cu ardere interna si care aduc o contributie esentiala, vitala  la buna functionare si mantenenta a motorului si anume: lichidul de ungere, combustibilii si lichidul de racire.
FLUIDELE DIN MOTOARELE CU ARDERE INTERNA
1. LICHIDUL DE UNGERE PENTRU MAI
Caracteristicile lubrifiantilor ca rezultat al conditiilor functionale din MAI
1.1 Functiile lubrifiantilor in MAI
Functia de lubrifinatie(ungere):- are rolul de a crea o pelicula de ulei care separe supr pieselor aflate in miscare relativa in scopul reducerii frecarilor, prevenirii gripajului si micsorarii uzurii.
Exista 3 categorii de regimuri de ungere:
- ungerea hidrodinamica
- ungerea mixta
- ungerea uscata
In lagarele fusului palier si maneton regimul este hidrodinamic 
In ansablele pist-cili, cama-tacheti, angrenaje si lagare de rostogolire regimul de ungere este mixt 
Caracteristici principale pt realizarea acestor functii sunt viscozitatea si onctuozitatea uleiului(propr lubrifiantului de a adera la o supr)
Viscozitatea este unul din factorii care influenteaza pres peliculei de ulei, ceea ce det marirea sarcinilor mecanice ce pot fi preluate(de pelicula de ulei)
Onctuozitatea uleiului face ca suprafata pieselor metalice ale motorului sa se formeze o pelicula fina de ulei cu grosime de nivelul catorva molecule
1.1.1. Functia de racire:
Caldura produsa prin frecare dintre supr aflate in miscare relativa din lagare este evacuata prin intermediul uleiului.
Carac ce mai importanta pt realizarea acestei functii este caldura specifica a uleiului.
Q=m*c*?T
In afara de aceasta pt a preveni supraincalzirea lagarelor este necesar sa se asigure si un debit corespunzator de ulei
1.1.2. Functia de protectie chimica
Aceasta functie se realizeaza pe mai multe cai:
- izolarea suprafetelor fata de actionarea agentilor corozivi prin aparitia unor straturi protectoare de natura tribochimica
- prin mentinerea in suspensie a depunerilor si impuritatilor din motor
1.1.3. Functia de etansare
Se realizeaza prin prezenta uleiului intre supr aflate in miscare relativa impiedicandu-se astfel patrunderea corpurilor straine ce ar putea initia un proces de uzura abraziva
1.2. Conditile de lucru impuse lubrifiantilor in MAI:
In timpul functionarii motorului uleiul intra in contact cu suprafete sau corpuri avand temp ce acopera o plaja larga de valorim incepand cu gazele de ardere ce pot avea temp de pana la 3000OK si terminand cu uleiul din carter ce ajunge la 50 60 OC. La temo de pana la 200 OC nu apar probleme privind lubrificatia
Intre 200 250 OC este necesar sa se util un lubrifiant cu propr detergente


Fisiere in arhiva (1):

  • Fluidele din Motoarele cu Ardere Interna.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Bazil Popa, Nicolae Bataga, Aurica Cazila - "Motoare pentru autovehicule"
Editura Dacia, Cluj-Napoca
Prof.dr.ing. Dan Abaitancei si altii - "Motoare pentru automobile si tractoare" , vol. 1
Editura Tehnica, Bucuresti	
Prof.dr.ing. Dan Abaitancei si altii - "Motoare pentru automobile si tractoare" , vol. 2
Editura Tehnica, Bucuresti	
Andreescu, Cr. si altii - "Diagnosticarea automobilelor. Lucrari practice", 
Editura Printech, Bucuresti, 2002.
- Internet


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!