Filtrul de Particule la Motoarele Diesel

Extras din referat Cum descarc?

Imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial, luand exemplu de la Germania, Ministerul Comertului International si al Industriei din Japonia, anunta planul pentru masina omului de rand. Ca raspuns, un numar mare de producatori de masini scot pe piata masini mici incepand cu anul 1958. Acest an este inceputul motorizarii Japoniei, in 1960 fiind vandute 480.000 de autoturisme, iar in 1970 acest numar a crescut astronomic la 5.29 milioane.
Motorizarea Japoniei a jucat un rol foarte important in dezvoltarea sa economica in anii '60. Cu toate acestea au inceput sa apara efecte negative asupra mediului, in special poluare severa a aerului. Emisiile vehiculelor a cauzat o crestere brusca a cazurilor de astm, culminand cu un incident din 1970, cand un numar semnificativ de elevi de la liceul din Tokyo Suginami Ward au suferit de ameteli si dureri de cap datorate fumului foto-chimic rezultat din gazele de ardere emanate de autoturisme. Acest lucru a condus la constientizarea problemei poluarii aerului in capitala Japoniei si in celelalte orase mari. 
Poluarea aerului de la emisiile autoturismelor nu a fost limitata la Japonia, ci era o problema si pentru alte tari industrializate la aceea vreme. Spre exemplu in Statele Unite ale Americii. Aici, raspunsul guvernului la asemenea probleme s-a materializat prin "Actul pentru aer curat" (in traducere) din 1970, cunoscut sub denumirea de Actul Muskie. Acesta stipula reducerea cu 90% a hidrocarburilor (HC) si a oxidului de carbon (CO) ce se regasesc in componenta gazelor de esapament, intr-o perioada de 5 ani, iar reducerea oxidului de azot (NOx) in aceeiasi proportie, dar pe o perioada de 6 ani.
Guvernul nipon nu sa lasat nici el mai prejos, adoptand in 1972 Actul pentru prevenirea poluarii mediului, dar criteriile privind procentele acceptabile de noxe eliminate de autoturisme au devenit din ce in ce mai stringente prin reglementarile din 1973, 1975 si 1978. Reglementarile din 1978 au devenit cunoscute ca varianta japoneza a actului Muskie, prevazand cele mai mici nivele de noxe din gazele de esapament la aceea vreme, si anume de 0.25grame/km (NOx). In aceeasi perioada, lumea inca se refacea dupa criza petrolului din 1973, iar producatorii de masini niponi au inceput la randul lor sa fie precauti in privinta consumului de carburanti, ajutand astfel la reducerea volumului de emisii de gaze toxice
Ca urmare a problemei mediului, producatorii de masini din intreaga lume s-au concentrat asupra realizarii practice a acestor standarde, folosind ultimele descoperiri in domeniul autoturismelor, ca reactoarele termice, pompe de injectie electronice, noile elemente in proiectarea motoareler, dar si a catalizatoarelor, folosite pentru a absorbi substantele toxice din gazele de esapament. Unul dintre faimoasele rezultate ale implementarii acestor noi tehnologii este Honda Civic, aparuta in decembrie 1973. Aceasta era echipata cu un motor CVCC (Compound Vortex Controlled Combustie = controlul amestecului de combustibil), care a suplinit arzatorul principal cu arzatoare secundare, fiind primul model din lume care a reusit sa se conformeze standardelor din actul Muskie, cu toate ca la aceea vreme inca se considera imposibil acest lucru. Acest eveniment a dovedit ca este posibila reducerea noxelor, dar totodata a marit extraordinar reputatia producatorilor niponi de autoturisme.
Efecte pozitive majore dupa aceasta nu au mai fost obtinute, anul 1978 aducand o reducere doar cu 4-8% a nivelelor de emisii de hidrocarburi si monoxid de carbon, pentru reducerea noxelor NOx durand mult mai mult din cauza dificultatilor tehnice. Totusi reducerea treptata a acestor efecte negative a condus, sau va conduce in cativa ani la aparitia "ultimei masini ecologice", cea care functioneaza pe baza de hidrogen.
Cursa ecologica
Se estimeaza ca populatia pe glob va ajunge la 8.1 bilioane in 2050, iar numarul autoturismelor la 3.4 bilioane. 
Daca in aceasta perioada nu se face ceva, pamantul nu va putea furniza suficienta energie pentru aceasta. Din acest motiv, producatorii de autoturisme din Europa, America, Japonia si alte parti ale globului concureaza pentru a realiza asa-numita "masina ecologica", prietena cu mediul. Se asteapta ca aceasta realizare sa fie masina pe hidrogen (fuel cell - FCV).In acest sens, trei puteri in domeniul producerii de autoturisme guverneaza: Japonia, America si Europa. Se pare ca Japonia este in fruntea celorlalte doua, si aceasta poate fi explicat prin faptul ca ii lipseste resursele naturale. Toata industria Japoniei este concentrata pe conservarea energiei in primul rand, iar mai recent protectia mediului este si ea tiparita in ADN-ul acestora. Totusi, incepand cu anul 1990, atentia acestora a fost mutata de la micsorarea consumului de combustibil, spre cautarea unor noi forme de energie, mult mai curata, pana acum aducand pe piata vehicule hibrid, care combina folosirea energiei electrice cu gazele naturale.Statele Unite ale Americii, pe de alta parte, a adoptat programul initiat de administratia Bush: "FreedomCAR Initiative", un program ce promoveaza autoturismele propulsate de hidrogen. Acest program totodata va sustine eforturile financiare ale producatorilor de autoturisme General Motors, Ford si Daimler Chrysler in dezvoltarea motoarelor pe baza de hidrogen. Cuvantul "libertate" din denumirea programului, provine de la initiativa de a elibera America de dependenta fata de importul de petrol, facand in primul rand parte dintr-o strategie nationala.Intre timp, europenii sunt foarte ingrijorati de fenomenul de incalzire globala, avand cel mai drastic program de reducere a emisilor de bioxid de carbon (CO2). Din aceste motive, au pus accent asupra motoarelor diesel, care pot obtine o economie importanta de carburanti, si sunt efective in reducerea emisiilor de CO2.


Fisiere in arhiva (1):

  • Filtrul de Particule la Motoarele Diesel.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!