Filtrul de Particule la Motoarele Diesel

Referat
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2605
Mărime: 5.53MB (arhivat)
Publicat de: Andrei P.
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAŞOV FACULTEA DE INGINERIE MECANICĂ

Extras din referat

Imediat după cel de-al doilea război mondial, luănd exemplu de la Germania, Ministerul Comerţului Internaţional şi al Industriei din Japonia, anunţă planul pentru maşina omului de rând. Ca răspuns, un număr mare de producători de maşini scot pe piaţă maşini mici începând cu anul 1958. Acest an este începutul motorizării Japoniei, în 1960 fiind vândute 480.000 de autoturisme, iar în 1970 acest număr a crescut astronomic la 5.29 milioane.

Motorizarea Japoniei a jucat un rol foarte important în dezvoltarea sa economică în anii ‘60. Cu toate acestea au început să apară efecte negative asupra mediului, în special poluare severă a aerului. Emisiile vehiculelor a cauzat o creştere bruscă a cazurilor de astm, culminând cu un incident din 1970, când un număr semnificativ de elevi de la liceul din Tokyo Suginami Ward au suferit de ameţeli şi dureri de cap datorate fumului foto-chimic rezultat din gazele de ardere emanate de autoturisme. Acest lucru a condus la conştientizarea problemei poluării aerului în capitala Japoniei şi în celelalte oraşe mari.

Poluarea aerului de la emisiile autoturismelor nu a fost limitată la Japonia, ci era o problemă şi pentru alte ţări industrializate la aceea vreme. Spre exemplu în Statele Unite ale Americii. Aici, răspunsul guvernului la asemenea probleme s-a materializat prin “Actul pentru aer curat” (în traducere) din 1970, cunoscut sub denumirea de Actul Muskie. Acesta stipula reducerea cu 90% a hidrocarburilor (HC) şi a oxidului de carbon (CO) ce se regăsesc în componenţa gazelor de eşapament, într-o perioadă de 5 ani, iar reducerea oxidului de azot (NOx) în aceeiaşi proporţie, dar pe o perioadă de 6 ani.

Guvernul nipon nu sa lăsat nici el mai prejos, adoptând în 1972 Actul pentru prevenirea poluării mediului, dar criteriile privind procentele acceptabile de noxe eliminate de autoturisme au devenit din ce în ce mai stringente prin reglementările din 1973, 1975 şi 1978. Reglementările din 1978 au devenit cunoscute ca varianta japoneză a actului Muskie, prevăzând cele mai mici nivele de noxe din gazele de eşapament la aceea vreme, şi anume de 0.25grame/km (NOx). În aceeaşi perioadă, lumea încă se refăcea dupa criza petrolului din 1973, iar producătorii de maşini niponi au început la rândul lor să fie precauţi în privinţa consumului de carburanţi, ajutând astfel la reducerea volumului de emisii de gaze toxice

Ca urmare a problemei mediului, producătorii de maşini din întreaga lume s-au concentrat asupra realizării practice a acestor standarde, folosind ultimele descoperiri în domeniul autoturismelor, ca reactoarele termice, pompe de injecţie electronice, noile elemente în proiectarea motoareler, dar şi a catalizatoarelor, folosite pentru a absorbi substanţele toxice din gazele de eşapament. Unul dintre faimoasele rezultate ale implementării acestor noi tehnologii este Honda Civic, apărută în decembrie 1973. Aceasta era echipată cu un motor CVCC (Compound Vortex Controlled Combustie = controlul amestecului de combustibil), care a suplinit arzătorul principal cu arzătoare secundare, fiind primul model din lume care a reuşit să se conformeze standardelor din actul Muskie, cu toate că la aceea vreme încă se considera imposibil acest lucru. Acest eveniment a dovedit că este posibilă reducerea noxelor, dar totodată a mărit extraordinar reputaţia producătorilor niponi de autoturisme.

Efecte pozitive majore după aceasta nu au mai fost obţinute, anul 1978 aducănd o reducere doar cu 4-8% a nivelelor de emisii de hidrocarburi şi monoxid de carbon, pentru reducerea noxelor NOx durând mult mai mult din cauza dificultăţilor tehnice. Totuşi reducerea treptată a acestor efecte negative a condus, sau va conduce în căţiva ani la apariţia “ultimei maşini ecologice”, cea care funcţionează pe bază de hidrogen.

Cursa ecologică

Se estimează că populaţia pe glob va ajunge la 8.1 bilioane în 2050, iar numărul autoturismelor la 3.4 bilioane.

Dacă în această perioadă nu se face ceva, pământul nu va putea furniza suficientă energie pentru aceasta. Din acest motiv, producătorii de autoturisme din Europa, America, Japonia şi alte părţi ale globului concurează pentru a realiza aşa-numita “maşină ecologică”, prietenă cu mediul. Se aşteaptă ca această realizare să fie maşina pe hidrogen (fuel cell - FCV).În acest sens, trei puteri în domeniul producerii de autoturisme guvernează: Japonia, America şi Europa. Se pare că Japonia este în fruntea celorlalte două, şi aceasta poate fi explicat prin faptul că îi lipseşte resursele naturale. Toată industria Japoniei este concentrată pe conservarea energiei în primul rând, iar mai recent protecţia mediului este şi ea tipărită în ADN-ul acestora. Totuşi, începând cu anul 1990, atenţia acestora a fost mutată de la micşorarea consumului de combustibil, spre căutarea unor noi forme de energie, mult mai curată, până acum aducând pe piaţă vehicule hibrid, care combină folosirea energiei electrice cu gazele naturale.Statele Unite ale Americii, pe de altă parte, a adoptat programul iniţiat de administraţia Bush: “FreedomCAR Initiative”, un program ce promovează autoturismele propulsate de hidrogen. Acest program totodată va susţine eforturile financiare ale producătorilor de autoturisme General Motors, Ford şi Daimler Chrysler în dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen. Cuvântul “libertate” din denumirea programului, provine de la iniţiativa de a elibera America de dependenţa faţă de importul de petrol, făcând în primul rând parte dintr-o strategie naţională.Între timp, europenii sunt foarte îngrijoraţi de fenomenul de încălzire globală, având cel mai drastic program de reducere a emisilor de bioxid de carbon (CO2). Din aceste motive, au pus accent asupra motoarelor diesel, care pot obţine o economie importantă de carburanţi, şi sunt efective în reducerea emisiilor de CO2.

Preview document

Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 1
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 2
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 3
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 4
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 5
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 6
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 7
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 8
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 9
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 10
Filtrul de Particule la Motoarele Diesel - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Filtrul de Particule la Motoarele Diesel.doc

Alții au mai descărcat și

Aprinderea prin Comprimare

1. Studiul privind MAC Arderea combustibilului în motoarele cu aprindere prin compresie cuprinde trei faze distincte: - prima faza t1 , respectiv...

Transmisia hidraulică pentru autovehiculele grele

CAP. I. INTRODUCERE - TERENURI DIFICILE Tehnologia executarii lucrarilor de pamant Propietati fizico-mecanice ale pamanturilor si influenta lor...

Producerea Etanolului din Porumb și Utilizarea Acestuia în Transportul Auto

Capitolul I 1. Introducere. În prezent în ţara noastră, motorul cu ardere internă are o astfel de răspândire încât aproape nu există domeniu în...

Proiectarea unui Autovehicul

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Tehnologii Tip de Fabricare a Pieselor de Automobil cu Suprafețe Preponderent de Revoluție

Introducere Tema lucrării de licenţă „Tehnologii tip de fabricare a pieselor de automobil cu suprafeţe preponderent de revoluţie” este...

Analiza poluarii produsa de motoarele cu ardere internă

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Impactul automobilului asupra mediului În anul 2000 circulau în lume circa 800 de milioane de autovehicule, dintre...

Studiu privind tensiunile și deformația din bare

Cuprins 1 INTRODUCERE Progresele din domeniul tehnicii măsurării sunt strâns legate de progresele din domeniul senzorilor şi traductoarelor şi de...

Dinamica autovehiculelor

Denumirea autovehiculului: Autobasculanta Tipul motorului: M.A.C Puterea nominala: 170 kW Turatia nominala: 2850 rot/min Greutate utila: 9500...

Te-ar putea interesa și

Analiza poluarii produsa de motoarele cu ardere internă

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Impactul automobilului asupra mediului În anul 2000 circulau în lume circa 800 de milioane de autovehicule, dintre...

Ciclul de viață al unui motor diesel

1.1. Scurt istoric despre protecţia mediului Deşi mişcarea modernă a protecţiei mediului şi-a pus bazele in timpul Revoluţiei Industriale, o...

Controlul poluării MAI prin tratarea gazelor evacuate

CAPITOLUL 1 LEGISLAŢIA PRIVIND NORMELE DE POLUARE ÎN DOMENIUL AUTO După un secol de dezvoltare, aproape liberă a automobilului, urmează o...

Metode indirecte de combatere a poluării chimice generată de către traficul rutier

INTRODUCERE De-a lungul secolelor, PÎmântul a fost profund modificat de activitÎtile oamenilor. Constienti de pericolul ,care amenintÎ viitorul,...

Fluide utilizate în MAI

1. COMBUSTIBILI Procedeele de formare a amestecului carburant si desfasurarea reactiilor chimice sunt conditionate de o serie de cerinte pe care...

Impactul Emisiilor Poluante ale Autovehiculelor Asupra Mediului

ARGUMENT Apariţia şi dezvoltarea societăţii omeneşti a impus nevoia de transport. Astfel că la nivelul acestui deceniu, activitatea de transport a...

Modelarea matematică a formării poluanților în sistemele energetice navale

Controlul emisiilor poluante la motoarele diesel în doi timpi 1.1. Introducere Producãtorii de motoare diesel au fost primii implicaţi in...

Strategii și politici de combatere a poluării SUA

Introducere "M-aş simţi mult mai optimist relativ la viitorul stralucit al omului daca el ar petrece mai puţin timp pentru a-şi dovedi ca poate...

Ai nevoie de altceva?