Distribuție variabilă - sistemul valvetronic

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2606
Mărime: 100.18KB (arhivat)
Publicat de: Avram Balint
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Sistemul Valvetronic ce echipeaza noile motoare cu patru cilindri a firmei BMW a aparut pe piata în luna iunie a anului 2001, o data cu lansarea modelului 316ti Compact. Caracteristica notabila a motorului, sistemul Valvetronic, face din aceasta primul motor din lume fara obturator, functia sa fiind inlocuita de ridicarea variabila a supapelor de admisie.Aceasta inovatie reprezinta un salt în istoria motoarelor cu ardere interna, comparabil, ca semnificatie, cu trecerea de la carburator la sistemul de injectie , de la managementul mecanic al motorului , la cel electronic.Avantajul consta in reducerea semnificativa a consumului de combustibil,combinata cu o scadere a emisiilor poluante, precum si un raspuns mai bun al motorului.

Pana acum, procesul de control al distributiei gazelor unui motor cu aprindere comandata a fost un compromis intre putere si cuplu,pe de o parte, si consum de combustibil, emisii si confort, pe de alta parte.Comanda variabila a supapelor a culminat cu sistemul Vanos, produs de BMW, ca cea mai sofisticata tehnologie de acest tip, care reduce compromisul la minimum, dar nu poate furniza o solutie completa si multilaterala. Aceasta deoarece clapeta obturatoatre (clapeta de aer) face imposibila reducerea consumului peste o anumita limita, pentru ca se obstructioneaza admisia libera a aerului în motor, pentru o gama larga de regimuri de functionare. Pentru a recapitula acest aspect, amintim ca obturatorul controleaza sarcina motorului. Fara obturator, motorul ar functiona la sarcina maxima. Atunci când clapeta de aer nu este complet deschisa, se produce o scadere de putere si o crestere de consum, datorata rezistentei gazodinamice introduse de obturator. Desi Vanos este capabil sa regleze momentele de deschidere si închidere ale supapelor, aceasta optiune de control a motorului are unele limite.

Fig. 1. Schema de principiu al sitemului Valvetronic

Specialistii de la BMW au reusit sa obtina efectul produs de obturator prin înlocuirea acestuia cu un sistem de ridicare variabila a supapei de admisie, creînd astfel primul sistem de distributie variabila totala, utilizabil la un automobil de serie. Denumit Valvetronic, sistemul are la baza distributia variabila Vanos, care se bucura deja de succes pe piata. Acum, sistemul aditional de ridicare variabila a supapei de admisie ajusteaza actiunea efectiva a camei si, în consecinta, aria orificiului oferit de supapa de admisie si durata de deschidere, functie de cerintele specificate implicate.

Reducerea consumului de combustibil, realizata de conceptul de control al sarcinii fara obturator, este de aproixmativ 10%, conform ciclului EU, si de cel putin 10%, în conditii normale de conducere.Economia creste cu atat mai mult cu cat soferul utilizeaza motorul la sarcini si turatii reduse.

Potentialul oderit de Valvetronic este mult mai mare decât la alte sisteme de distributie variabila.

Preview document

Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 1
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 2
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 3
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 4
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 5
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 6
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 7
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 8
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 9
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 10
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 11
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 12
Distribuție variabilă - sistemul valvetronic - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Distributie Variabila - Sistemul Valvetronic.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea sistemului de distribuție variabilă la MAS

1.1. Stadiul actual privind distributia la motoarele cu doua supape pe cilindru Pâna în anii '80 motoarele de automobile erau prevazute cu doua...

Utilizare uleiului de rapiță în domeniul auto

Aceste unităţi de procesare a uleiurilor vegetale, inclusiv uleiuri utilizate, au fost dezvoltate de specialistii suedezi cu ani în urma şi...

Instalația de iluminare și semnalizare

Argument Transporturile au avut in toate timpurile un rol foarte importamt in viata oamenilor constituind un factor de prima importamta in...

Construcția, funcționarea și evoluția mecanismul motor

Memoriu justificativ Cine nu isi doreste o masina? Si cine nu si-ar dori o masina puternica, dinamica, care sa te "ingroape" in scaun? Fireste ca...

Sisteme de Distribuție Variabilă

FUNCTIUNI, PĂRŢI COMPONENTE ALE MECANISMELOR DE DISTRIBUŢIE Sistemul de distributie a gazelor reprezinta ansamblul tuturor organelor care permite...

Raport de Comprimare Variabil

RAPORTUL DE COMPRIMARE VARIABIL 1. Consideraţii generale (formularea problemei şi relevanţa temei) Definirea Raportului de comprimare- raportul...

Unitate de intreținere, reparații curente și accidentale a autovehiculelor marca Opel

1. DOCUMENTE SI APROBÃRI NECESARE PENTRU ÎNFIINTAREA UNITÃTII SERVICE Pentru înfiintarea unitatii service sunt necesare urmatoarele acte: -...

Tendințe de utilizare a materialelor compozite în industria constructoare de mașini

Introducere De la inceputul erei industriale, otelul si fonta au constituit „inima” progresului din principalele sectoare industriale. In timp ce...

Te-ar putea interesa și

Aprinderea prin Comprimare

1. Studiul privind MAC Arderea combustibilului în motoarele cu aprindere prin compresie cuprinde trei faze distincte: - prima faza t1 , respectiv...

Studii și cercetări privind tehnologiile de reducere a emisiilor poluante

1 Introducere Înainte de a analiza impactul asupra mediului a autovehiculelor trebuie prezentată istoria autovehiculelor, istoria motorului....

Motor cu ardere internă cu aprindere prin scânteie

TEMA DE PROIECTARE Sa se proiecteze calculul termic al motorului cu ardere interna cu piston în patru timpi cu aprindere prin scanteie ce...

Sisteme de Distribuție Variabilă

FUNCTIUNI, PĂRŢI COMPONENTE ALE MECANISMELOR DE DISTRIBUŢIE Sistemul de distributie a gazelor reprezinta ansamblul tuturor organelor care permite...

Mecanismul de Distribuție

Mecanismul de distribuţie este un subsistem al motorului cu ardere internă care asigură realizarea schimbului de gaze dintre cilindrul motor şi...

Sistemul de injecție common rail la motoarele diesel

In proiectarea si constructia automobilelor moderne se incearca a urmari în primul rând sporirea puterii litrice prin mărirea turaţiei, ceea ce...

Influența calității benzinei asupra poluării la MAS

Capitolul 1. Proprietatile fizico-chimice ale benzinelor PROPRIETATILE FIZICO-CHIMICE ALE BENZINELOR Benzinele sunt amestecuri de...

Analiza comparativă a calității autoturismelor din clasa medie

Tema aleasa pentru acest proiect este “analiza comparativa a calitatii autoturismelor din clasa medie” pentru a pune in valoare calitatea si...

Ai nevoie de altceva?