Diagnosticarea, Repararea si Intretinerea Instalatiei de Racire la Motorul Dacia

Cuprins referat Cum descarc?

*NOTIUNI GENERALE DESPRE AUTOMOBILE 1
*INSTALATIA DE RACIRE 3
*INTRETINEREA, DEFECTELE IN EXPLOATARE SI REPARAREA INSTALATIEI DE RACIRE 7
DIAGNOSTICAREA, INTRETINEREA SI REPARAREA 
INSTALATIEI DE RACIRE


Extras din referat Cum descarc?

Argument
DESTINATIA SI PARTILE COMPONENT 
Instalatia de racire este destinata sa asigure un regim termic corespunzator unei bune functionari a motorului, cu randament ridicat.
Temperatura din interiorul cilindrilor este 1800...2000?C, ceea ce inrautateste ungerea, modifica proprietatile mecanice ale pieselor, reducand jocurile normale dintre piesele conjugate, si poate duce la urmari grave - griparea sau chiar deteriorarea lor. Prin sistemul de racire se elimina in mediul ambiant 20-30% din caldura pieselor motorului, asigurand o temperatura optima de 85...90?C.
Dupa natura fluidului, instalatiile de racire pot fi: cu aer si cu lichid.
Instalatia cu lichid poate fi cu circulatie naturala (prin termosifon), care nu se mai utilizeaza la automobile, si cu circulatie fortata (la presiune atmosferica sau presurizata la 0,5-1,1 bar peste presiunea mediului ambiant).
Instalatia presurizata este instalatia in care lichidul circula sub presiune intr-un circuit inchis si nu vine in contact cu atmosfera decat prin supapa 
vasului de expansiune.
Instalatia de racire cu aer
Se foloseste la motoarele de motocicleta, la care aerul rece patrunde printre ari!pioarele cilindrului si chiulasei (expuse deschis in atmosfera), datorita vitezei de deplasare. La motoarele de auto!mobile, se foloseste sistemul de racire cu aer, prin intermediul unui ventilator (turbina) care introduce aerul sub pre!siune printre aripioarele cilindrilor si chiulaselor, cu care sunt prevazute.
Ventilatorul are rolul de a trimite un curent puternic de aer peste cilindri si chiulasa. Debitul acestuia este de 4-5 ori mai mare decat al ventila!torului de la sistemul de racire cu lichid. Unele motoare au ventilatoare cu palete cu pas variabil reglat automat prin termostat, in functie de temperatura motorului.
Cilindrii si chiuiasa motorului racit cu aer sunt prevazuti prin constructie cu aripioare turnate corp
comun sau atasate, care au rol de a mari suprafata de racire.
Instalatia de racire cu lichid
Instalatia de racire are rolul de a prelua, transporta si transmite mediului inconjurator o parte din caldura dezvoltata in cilindrii motorului pentru a mentine un regim termic optim a pieselor motorului. Performantele de durabilitate ale motorului sunt influentate de oscilatiile regimului termic al pieselor mecanismului motor fata de valoarea optima. Astfel, la temperaturi scazute ale peretilor camerei de ardere si cilindrilor combustibilul poate condensa si spala pelicula de ulei accentuand procesele de uzura; la temperaturi ridicate rezistenta mecanica a piselor se diminueaza, in plus pelicula de ulei poate fi distrusa prin ardere si daca se asociaza si cu cresterea dilatarii pieselor se poate ajunge la gripajul cuplei cinematice, cilindru-piston
Partile componente ale instalatiei de racire:
- Radiator 
- Pompa de racire
- Termostatul
Constructia partilor componente ale instalatiei de racire
- Pompa de apa 
- Ventilatorul
- Radiatorul
- Termostatul
INTRETINEREA INSTALATIEI DE RACIRE
Intretinerea acestei instalatii cuprinde operatii de control, verificare, ungere, reglare si curatire, dupa cum urmeaza:
-verificarea etanseitatii organelor componente ale instalatiei;
-controlul nivelului lichidului din radiator (vasul de expansiune) zilnic, care se completeaza cu apa curata sau lichid antigel, in timp ce motorul functioneaza;
-ungerea rulmentilor pompei de apa (daca nu sunt capsulati), cu unsoare consistenta, la 10 000 km;
-spalarea cu jet de apa a radiatorului pentru indepartarea impuritatilor, la 10 000 km;
-spalarea racitorului de ulei cu jet de apa, la 60 000 km sau anual;
-controlul punctului de congelare a lichidului de racire cu ajutorul ter-modensimetrului, anual;
-inlocuirea lichidului antigel, o data la doi ani, folosind palnia speciala si sistemul de aerisire a instalatiei;
-inlocuirea termostatului, la 60 000 km; 
DEFECTELE IN EXPLOATARE ALE INSTALATIEI DE RACIRE
In general, defectiunile instalatiei duc la supraincalzirea sau la incalzirea insuficienta a motorului.
Supraincalzirea are drept cauze: pierderi de apa, slabirea sau ruperea curelei de ventilator, termostatul defect sau blocat, functionarea necorespunzatoare a pompei de apa si a ventilatorului, infundarea sau spargerea radiatorului, depunerile de piatra.
-Pierderile de apa in exterior pot avea loc pe la racorduri, radiator, pompa de
apa, busoane, care se observa prin scurgeri in timpul cat motorul nu este in
functiune; pierderile interioare au loc datorita spargerii garniturilor de chiulasa sau
inelelor de cauciuc de la cilindri, deformarii suprafetelor de etansare dintre bloc si
chiulasa, strangerii insuficiente a suruburilor de chiulasa. Se constata prin formarea
de bule de aer in bazinul superior al radiatorului la turatie ridicata sau a picaturilor
de apa galbui de pe tija de ulei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Diagnosticarea, Repararea si Intretinerea Instalatiei de Racire la Motorul Dacia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!