Common Rail

Referat
8.2/10 (6 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 30 în total
Cuvinte : 5492
Mărime: 2.34MB (arhivat)
Publicat de: Avram Balint
Puncte necesare: 9

Extras din referat

Capitolul I

Sistemul de injectie de motorina cu acumulator rampa comuna (Common Rail)

Sistemul common rail este o varianta moderna a sistemului de injectie directa cu combustbil pentru motoarele diesel. Common rail se refera la un rezervor de acumulare unde presiunea combustibilului ramane aproape constanta si mereu disponibila pentru a alimenta injectorii electronici si astfel are loc o injectie optima de combustibil.

Protejarea mediului înconjurator, nevoia de a reduce consumul de combustibil si pentru a face motoarele diesel mai silentioase si mai performante sunt factorii care au determinat studiul si dezvoltarea sistemului common rail.

Prototipul sistemului common rail a fost dezvoltat spre sfârsitul anilor '60 de câtre Hibe din Elvetia. Dupa aceea, Ganser de la Institutul Federal de Tehnologie concentrându-se asupra tehnologiei common rail, a avansat. La mijlocul anilor '90, Dr. Shohei Itho si Dr. Masohiko Miyaki, de la producatorul japonez de automobile Denso Corporetion, au dezvoltat sistemul common rail pentru autovehicule grele folosindu-l pe autocamionul AINO RAISING RANGER din 1995 sub denumirea de ECD - U2. Mai târziu, in 1997, producatorul german Robert Bosch GmbH a extins folosirea sa pentru masinile de pasageri.

Sistemul common rail a fost utilizat in trecut si in aplicatii navale. Cooper Bessemer GN-8 (cca. 1942) este un exemplu de motor diesel common rail operabil hidraulic, cunoscut si ca " common rail" modificat.

Odata cu cresterea preturilor la combustibil, in 1990, mai multe companii ( Robert Bosch GmbH, Fiat, Volvo si MTU) au încercat, separat, sa dezvolte noi motoare diesel cu emisii mai scazute de noxe si consum de combustibil mai scazut.

La început sistemul de injectie directa common rail a fost folosit de subsidiarul Fiat, Alfa Romeo, iar tehnologia este folosita in mod obisnuit de Fiat sub marca de MultiJet.

Astazi sistemul common rail este responsabil pentru o revolutie in tehnologia motorului diesel fiind folosit de multi producatori de automobile sub diferite denumiri:

- Daimler Chrysler - CDI

- Grupul Fiat (Fiat, Alfa Romeo si Lancia) - JTD

- Hyundai - CRDI

- Ford Motor - TDCi

- Renault - DCi

- General Motors/Opel - CDTi

- Mitsubishi - DI-D

- Peugeot Citroen – HDI

- Toyota - D-4D

Sistemul de injectie directa common rail permite o divizare multipla a injectiei in preinjectii, injectii principale si postinjectii. In common rail generarea presiunii de injectie este separata de injectia in sine.

1 Structura sistemului rampa comuna (common-rail)

Figura 1

1- injector;

2 - chiluasa;

3 - duza;

4 -electroventil;

5 - intrare motorina

6 - pompa (unitara);

7 arbore cu came

In sistemele de injectie Diesel cu injectie directa, pompa produce presiune înalta in motorina de fiecare data când are loc injectia. In sistemul cu rampa comuna, înalta presiune se dezvolta in mod independent de ordinea de injectie si este permanent disponibila in conducta de motorina.

Preview document

Common Rail - Pagina 1
Common Rail - Pagina 2
Common Rail - Pagina 3
Common Rail - Pagina 4
Common Rail - Pagina 5
Common Rail - Pagina 6
Common Rail - Pagina 7
Common Rail - Pagina 8
Common Rail - Pagina 9
Common Rail - Pagina 10
Common Rail - Pagina 11
Common Rail - Pagina 12
Common Rail - Pagina 13
Common Rail - Pagina 14
Common Rail - Pagina 15
Common Rail - Pagina 16
Common Rail - Pagina 17
Common Rail - Pagina 18
Common Rail - Pagina 19
Common Rail - Pagina 20
Common Rail - Pagina 21
Common Rail - Pagina 22
Common Rail - Pagina 23
Common Rail - Pagina 24
Common Rail - Pagina 25
Common Rail - Pagina 26
Common Rail - Pagina 27
Common Rail - Pagina 28
Common Rail - Pagina 29
Common Rail - Pagina 30

Conținut arhivă zip

  • Common Rail.doc

Alții au mai descărcat și

Sistemul de injecție common rail

Toate sistemele de injectie de pana acum generau presiunea de injectie prin alimentarea separata a combustibilului pentru fiecare injectie in...

Depoluarea MAC-urilor pentru autocamioane folosind sistemele SCR

Capitolul I 1. INTRODUCERE 1.1 Noţiuni introductive - poluarea Poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care...

Sistemul de injecție common rail la motoarele diesel

In proiectarea si constructia automobilelor moderne se incearca a urmari în primul rând sporirea puterii litrice prin mărirea turaţiei, ceea ce...

Calculul Termic al Motorului Naval

Sa se efectueze calculul termic al unui motor naval de referinta S50MC cu i=8 cilindrii in linii, aprindere prin comprimare si cu functionare in τ=...

Sistemul de răcire

Rolul instalatiei de racire Instalația de răcire a motorului este instalație ajutătoare ce are scopul de a menține un regim de temperatură...

Injecția la MAC

Capitolul l. Motorul Diesel. Generalitati De peste 80 de ani, motorul Diesel nu înceteaza sa ne uimeasca cu performantele si cu resursele sale....

Formarea Amestecului la Motoarele cu Aprindere prin Compresie

FORMAREA AMESTECULUI LA MOTOARELE CU APRINDERE PRIN COMPRESIE La motoarele cu aprindere prin compresiune aerul şi combustibilul pătrund separat în...

Dispozitive tehnologice mașina de frezat

1. Proiectarea elementelor de orientare În cazul acestui dispozitiv sunt preluate 5 grade de libertate, după cum urmează: - Doua grade de...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea unui Motor cu Aprindere prin Comprimare

În prima parte a acestei lucrări s-a proiectat un motor Diesel căruia i s-a aplicat procedeul de downsizing, ceea ce a presupus reducerea numărului...

Motor cu Aprindere prin Comprimare

Noţiuni introductive Definiţie: Se numeşte motor cu combustie internă orice dispozitiv care obţine energie mecanică direct din energie chimică...

Calcularea poluării la mașinile cu aprindere interna

CAPITOLUL 1 : NOȚIUNI PRIVIND POLUAREA MAȘINILOR CU APRINDERE INTERNĂ 1.1. Motoare cu combustie internă. Generalități Motoarele cu combustie...

Sistemul de injecție common rail

Toate sistemele de injectie de pana acum generau presiunea de injectie prin alimentarea separata a combustibilului pentru fiecare injectie in...

Echipamentul de Injecție cu Combustibil Diesel

INTRODUCERE Într-o lume care se află într-o continuă dezvoltare, o lume în care invenţia s-a transformat într-o optimizare neîntreruptă a...

Construcția și calculul autovehiculului

Tema de proiect Să se efectueze proiectarea generală și funcțională privind dinamica tracțiunii și a ambreiajului pentru un autovehicul ce...

Aspecte ale obținerii și uzurii injectoarelor pentru motoarele diesel

1.Scurt istoric al motoarelor cu aprindere prin compresie. Descoperirea efectelor presiunii atmosferice (Torricelli, 1608-1647) și aplicațiile ei...

Sistemul de injecție common rail la motoarele diesel

In proiectarea si constructia automobilelor moderne se incearca a urmari în primul rând sporirea puterii litrice prin mărirea turaţiei, ceea ce...

Ai nevoie de altceva?