Carburatorul

Referat
7.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 970
Mărime: 6.82KB (arhivat)
Publicat de: Leordean Popa
Puncte necesare: 9

Extras din referat

CARBURATORUL

Prepararea amestecului amestecului carburant se face intr-un aparat numit carburetor.

1)Elemente componente ale carburatorului. Carburatorul este prevazut cu urmatoarele elemente principale: camera de nivel constant, camera de amestec, difuzorul si clapeta de admisiune.

Camera de nivel constant este un bazin, care are rolul de a mentine constant nivelul benzinei cu ajutorul unui plutitor. Acesta este un corp metallic(de alama), gol in interior, prevazut cu o supapa de inchidere, numita acul plutitorului, care comanda orificiul de intrare a benzinei in camera de nivel.

Camera de amestec este asezata intre sectiunea ingusta a difuzorului si clapeta de admisiune.

Difuzorul este un organ de forma tronconica care asigura depresiunea si viteza necesara aerului pentru realizarea unei vaporizari si unei pulverizari cat mai complete a benzinei.

Jiglorul este un organ, avand forma unui buson filetat, care este prevazut cu un orificiu calibrat prin care trece benzina din camera de nivel constant in camera de amestec.

Rolul jiglorului este acela de a regal benzina in mod corespunzator.

Clapeta de admisiune are o forma de disc. Ea este asezata la iesirea din camera de amestec.Cu ajutorul sau, poate fi variata sectiunea de trecere a amestecului carburant spre cilindrii motorului si, deci, reglarea cantitatii amestecului carburant.

2)Cerinte impuse carburatorului. Spre deosebire de alte tipuri de motoare cu ardere interna, motorul de automobile functioneaza intr-un regim variabil.

Din aceasta cauza, cerintele impuse carburatorului pentru o functionare corespunzatoare a motorului de automobile, sunt urmatoarele: pornire usoara la orice temperature, mersul incet la fel de bine la rece cat si la cald, accelerari prompte si depline, amestec de putere maxima cand se apasa pana la capatul cursei pedalei de acceleratie, amestec carburant economic in regim de mers normal, repartitie egala a amestecului carburant la toti cilindrii motorului, sa fie sensibil fata de profilul drumului si sa asigure mersul in teren avariat pentru anumite automobile speciale.

3)Dispozitive de dozare ale carburatorului

Dispozitive de mers normal.Acesta trebuie sa asigure o saracire treptata a amestecului carburant, pe masura cresterii depresiunii in difuzor.

Dispozitivul de mers normal cu jiclor compensator este prevazut cu 2 jicloare, jiclorul principal si jiclorul secundar numit jiclor compensator.

Jiclorul compensator este plasat in fundul unei camere in forma de U numit tubul mare sau put ce comunica cu tubul mic.

Dispozitivul de mers normal cu frinare pneumatica se numeste si dispozitiv de mers normal cu tb de corectie sau cu jiclor inecat.

Dispozitivul de mers normal cu jiclor cu sectiune variabila si ac de dozare face ca variatia dozajului amestecului carburant, corespunzator cu cerintele motorului sa se obtina prin variatia sectiunii de trecere a jiclorului principal cu ajutorul acului de dozare, care este perfect calibrat.

Dispozitive de pornire la rece.Problema pornirii motorului la recese pune, in special, in cazul cand motorul este rece, adica cand temperature mediului ambinat este joasa. Pentru a avea o vaporizare suficienta, trebuie ca temperatura amestecului carburant sa fie de circa 15ºC.

Dispozitive de mers incet ralanti.Mersul incet al motorului poate avea loc in 2 situatii: la cald si al rece.

Dispozitive de repriza.Atunci cand clapeta de admisiune se deschide brusc brusc, adica la accelerarea automobilului motorul da rateuri in carburetor sau chiar se opreste, deoarece se produce saracirea amestecului carburant.

Preview document

Carburatorul - Pagina 1
Carburatorul - Pagina 2
Carburatorul - Pagina 3
Carburatorul - Pagina 4
Carburatorul - Pagina 5
Carburatorul - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Carburatorul.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Sistemul de alimentare a motorului cu motorină

Scopul lucrării: De studiat constructia generala ,principiul de functionare,deosebirile constructive si reglarile principale a pompei de injective...

Instalații Anexe ale Motoarelor pentru Autovehicule Rutiere

CAPITOLUL 1 ELEMENTE PRIVIND FORMAREA AMESTECULUI LA MOTORUL CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE PENTRU AUTOMOBILE 1.1 PARTICULARITATI ALE FORMARII...

Te-ar putea interesa și

Strategia de modernizare a stațiilor de distribuție carburanți

INTRODUCERE IMPORTANTA ADOPTARII UNEI STRATEGII DE MODERNIZARE A STATIILOR DE DISTRIBUTIE CARBURANTI PENTRU CRESTEREA PERFORMANTELOR...

Studiu benchmarking - piața carburanților

1. Analiza pieţei carburanţilor şi a principalilor concurenţi Piaţa carburanţilor din România este estimată la 9 miliarde de Euro în anul 2010,...

Cuțit de Strung cu Plăcuță din Carbură Metalică Fixată Mecanic pentru Prelucrarea Arborelui

Sã se proiecteze un cuţit de strung cu plăcuţă din carbură metalică fixatã mecanic pentru prelucrarea arborelui din figură, cunoscându-se: -...

Opinii și atitudini ale cetățenilor Orașului Brașov cu privire la piața carburanților

INTRODUCERE Tema acestei lucrări este reprezentată de opiniile si atitudinile cetatenilor orasului Brasov cu privire la piata carburantilor. Am...

Structuri neoxidice - carbură de siliciu

CARBURA DE SILICIU 1. Introducere Carbura de siliciu (SiC), de asemenea, cunoscut sub numele de carborund, este un compus de siliciu şi carbon cu...

Carbură de wolfram

1. Introducere Știința si tehnologia la scară nano constau în studiul, producerea și manipularea controlată a structurilor și fenomenelor care...

Proiectare cuțit de strung frontal cu plăcuță din carbură metalică schimbabilă

Tema proiectului Să se proiecteze un cutit de strung frontal cu plăcuţă din carbură metalică schimbabilă pentru prelucrarea din figura.1: fig.1...

Proiectarea unui Cuțit de Strunjit cu Plăcuță din Carburi Metalice Fixata Mecanic

DATE INIȚIALE (n=4) Tipul operației: strunjire exterioară Fixarea piesei: universal Diametrul inițial: D_i=40+n=40+4=44 [mm] Diametrul final: 〖...

Ai nevoie de altceva?