Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1965
Mărime: 16.33MB (arhivat)
Publicat de: Babus M.
Puncte necesare: 7
Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca Facultatea de Mecanica Sectia Autovehicule Rutiere

Cuprins

  1. Introducere 1
  2. 1.1 Definitie 1
  3. 1.2 Principii de functionare 1
  4. 1.3 Clasificare motoarelor cu ardere interna 2
  5. 1.4 Schema de baza unui MAI si diagrama indicata 2
  6. 2. Caracteristicile motoarelor 4
  7. 2.1 Conditii de determinare 4
  8. 2.2 Caracteristica de consum orar de combustibil 5
  9. 2.3 Caracteristica de pierderi 5
  10. 2.4 Caracteristica de sarcina 6
  11. 2.5 Caracteristica de turatie 6
  12. 2.6 Caracteristici complexe 7
  13. 3. Bibliografie 8

Extras din referat

1.INTRODUCERE

1.1 Definitie

Motorul cu ardere interna cu piston este un motor termic la care produsele arderii intra in compozitia fluidului motor, iar evolutiile acestuia se realizeaza prin intermediul unui piston, a carui miscare alternativa in interiorul unui cilindru se transforma in miscare de rotatie de catre mecanismul biela-manivela.

1.2 Principii de functionare

Functionarea motorului in 4 timpi. Principiul de functionare al motorului in 4 timpi cu admisie normala este prezentat in figura 1.

Fig.1

Procesele din motorul in 4 timpi, exceptand arderea, coincid aproximativ cu cursele pistonului: cursa (timpul) de admisie, comprimare, destindere si evacuare. Procesul de ardere se desfasoara partial in cursa de comprimare (aprox. 1/3) si partial in cursa de destindere (aprox. 2/3).

Ciclul de functionare se realizeaza in 2 rotatii ale arborelui cotit, respectiv 4 curse ale pistonului.

In primul timp se admite prin aspiratie fluidul proaspat in cilindru (amestec aer-combustibil la MAS, aer la MAC)

Timpul al doilea serveste pentru comprimarea fluidului motor; inainte de terminarea cursei de comprimare se produce scanteia electrica (MAS), respectiv incepe injectia de combustibil (MAC).

In timpul al treilea se continua arderea amestecului de aer-combustibil inceputa in cursa de comprimare, gazele de ardere se destind cedand o parte din energia lor pistonului.

Timpul patru este destinat evacuarii gazelor arse din motor. In perioada celor 4 timpi sau curse, pistonul primeste numai o singura data energie.

Preview document

Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 1
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 2
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 3
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 4
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 5
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 6
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 7
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 8
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 9
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 10
Calculul termic al unui motor cu ardere internă - Dacia Logan 1.4 MPI - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Calculul Termic al Unui Motor cu Ardere Interna - Dacia Logan 1.4 MPI.docx

Alții au mai descărcat și

Proiectarea unui motor cu aprindere prin scânteie

Lucrarea intitulată “ Proiectarea unui motor cu aprindere prin scanteie având puterea de 90kw şi o turaţie de 5800 rot/min” Lucrarea contine 6...

Proiect Motor Logan 1.4

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Mecanică - Autovehicule

1.1 Alegerea şi studierea modelelor similare Conform temei de proiect modelele similare trebuie să fie autoturisme MPV (multipurpose vehicle). Un...

Sistemul de Alimentare la MAS

ARGUMENT Automobilul este un vehicul rutier carosat si suspendat elastic pe cel putin trei roti care se deplaseaza prin mijloace de propulsie...

Cunoașterea autovehiculelor

Motoare cu ardere interna utilizate la autovehicule 1.CLASIFICAREA MOTOARELOR Criteriul care diferentiaza cel mai mult motoarele cu ardere...

Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă

TEMA PROIECTULUI Pentru motorul 1.5 dCi ce echipeaza autoturizmul Dacia Logan se cer urmatoarele : - determinarea cinematicii mecanismului motor...

Direcție pentru autocamion

1 Desen de inspirație Fig1.1 Caseta de direcție propriu-zisă și mecanismul supapelor de la servodirecția automobilelor ROMAN 1-carcasă casetă,...

Transmisia longitudinală cardanică

-= MASURI DE TEHNICA A SECURITATII MUNCII =- In scopul eliminarii pericolului de accidentare la locul de munca este necesar sa se respecte...

Ai nevoie de altceva?