Arhitectura Navala

Extras din referat Cum descarc?

1. Evolutia constructiilor navale
Inca din cele mai indepartate timpuri, oamenii au fost atrasi de regiunile scaldate de apele raurilor, fluviilor si marilor care asigurau o sursa de hrana sigura. Inceputurile navigatiei au fost timide, iar evolutia ei lenta a fost determinata de dezvoltarea fortelor de productie, acumularea de cunostinte si experienta.
Datele documentare existente permit urmarirea istoriei dezvoltarii constructiilor navale, incepand din al treilea mileniu i.e.n., istorie care incepe din centrele culturale ale Marii Mediterane si din nordul Europei.
Din documentele vechi, gasite in Egipt (mileniul 3-2 i.e.n.), s-a putut stabili ca locuitorii deltei Nilului au ajuns la o tehnica avansata in constructia navelor si dispuneau de o navigatie complexa. Dupa egipteni, lideri incontestabili in navigatie au fost fenicienii care erau, de altfel, primii navigatori care au avut curajul sa iasa in larg. Fenicienii sunt urmati de greci, care cedeaza imperiului roman dominatia marilor si odata cu aceasta, dezvoltarea rapida a navigatiei. Navele lor se numeau galere si erau propulsate de un numar mare de rame actionate de sclavi.
In nordul Europei, din fiordurile peninsulei Scandinavia, vikingii au atins cu navele lor usoare, insa extrem de trainice, tarmurile Groenlandei si Americii de Nord, patrunzand pana la varsarea fluviului Congo din Africa.
Constructiile navale si navigatia cunosc un avant deosebit in perioada expeditiilor maritime, de la sfarsitul secolului al XV-lea pana la mijlocul secolului al XVIII-lea. Portughezii si spaniolii sunt creatorii navelor cu vela, denumite caravele, cu care au intreprins cele mai indraznete misiuni ce au condus la o serie de descoperiri geografice.
Inventarea masinii cu abur, in primele decenii ale secolului XIX, a produs o revolutie in domeniul constructiilor navale. Primul care a gasit solutia satisfacatoare a folosirii aburului ca mijloc de propulsie a navei a fost Robert Fulton, care in 1807 realizeaza vaporul cu zbaturi ,,Clermont".
Intre 1860 si 1870 zbaturile sunt inlocuite complet de catre elice, la toate navele maritime, perioada care coincide cu deschiderea Canalului Suez. De atunci si pana la deschiderea Canalului Panama se inregistreaza progrese continue atat in constructia corpului, cat si in constructia masinilor. Corpul navei este construit acum complet din otel, masinile cu abur cu piston sunt inlocuite prin turbine, iar mai apoi prin motoare cu combustie interna.
Motorul diesel, introdus initial ca masina de propulsie la navele mici, prin perfectionare, a devenit principala masina pentru propulsia navelor. Aceasta face posibil ca navele sa realizeze viteze mari, fiind dotate cu motoare puternice, cu consum specific redus de combustibil.
Perspectivele de viitor pe plan mondial in constructiile navale sunt legate de posibilitatea inlocuirii motoarelor diesel prin turbine cu gaze si de utilizare a reactoarelor nucleare pentru propulsia navelor, spargatorul de gheata sovietic Lenin, fiind prima nava cu propulsie nucleara.
Secolul nostru se caracterizeaza in domeniul constructiilor navale printr-o tendinta spre gigantism, cum este de altfel si pasagerul Mary Queen II, o adevarata insula cu elice.
2. Instalatia de ancorare 
Instalatia de ancorare are rolul de a asigura legatura dintre nava si fundul apei, in locuri special destinate si cu funduri relativ mici. Nava poate stationa la ancora in bazinele sau radele portuare sau in locuri costiere (adaposturi), functie de natura tarmului. Nava se fixeaza de fundul apei cu ajutorul ancorei, prin intermediul lantului de ancora, care pot fi ridicate la bord de catre mecanismul de ancorare. Pentru a permite fixarea sigura a navei ancorate si desprinderea ancorei la virare, ancora este construita astfel incat forta de fixare sa fie maxima cand asupra ei actioneaza o forta orizontala si minima cand asupra ei actioneaza o forta verticala.
Ancorele sunt elemente de fixare a navei fata de fundul apei, prin intermediul lanturilor 
sau paramelor. Ancorele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: constructie simpla, rezistenta mecanica ridicata, comoditate in manevrare si intretinere, forta maxima de fixare, sa se fixeze rapid de fundul apei, sa se poata prinde din nou de fundul apei dupa smulgere, sa se desprinda usor de fundul apei la ridicare, sa permita actionarea numai prin lant sau parama.


Fisiere in arhiva (1):

  • Arhitectura Navala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!