Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Matematică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 938
Mărime: 265.45KB (arhivat)
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Pe piaţa apelor minerale din România am considerat 4 produse concurente: Borsec, Dorna, Tuşnad şi Biborţeni. La momentul iniţial, luna ianuarie, cota de piaţă a acestor produse se prezenta în felul următor: 41% BORSEC, 28% DORNA, 19% TUŞNAD şi 12% BIBORŢENI.

Coeficientul de fidelitate se păstrează constant de la o lună la alta (situaţie teoretică, neîntâlnită în practică). Valorile acestui coeficient sunt următoarele: 28% BORSEC, 31% DORNA, 52% TUŞNAD şi 65% BIBORŢENI. Se observă că piaţa apei minerale este destul de volatilă, reorientarea clienţilor spre produse consurente fiind o practică curentă. Aceste reorientări sunt prezentate în tabelul următor, unde se poate vizualiza procentul şi destinaţile clienţilor care părăsesc unul sau altul dintre produse:

PRODUSUL “părăsit” REORIENTĂRI

BORSEC DORNA TUŞNAD BIBORŢENI

BORSEC - 16 35 21

DORNA 24 - 25 20

TUŞNAD 14 23 - 11

BIBORŢENI 8 10 17 -

Urmează analizarea evoluţiei cotei de piaşă a celor 4 produse pe perioada următoarelor 6 luni (februarie-iulie) şi interpretarea rezultatelor prin prisma politicii manageriale.

PASUL 1 Se construieşte matricea probabilităţilor de trecere în funcţie de coeficientul de fidelitate şi de reorientările clienţilor (ambele variabile rămân constante pe perioada studiului):

P =

PASUL 2 Se scrie distribuţia iniţială a cotelor de piaţă ale produselor la momentul iniţial sub forma unui vector linie:

Preview document

Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 1
Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 2
Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 3
Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 4
Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 5
Modelarea evoluției pe piață a ponderii unor produse - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Modelarea Evolutiei pe Piata a Ponderii unor Produse.doc

Te-ar putea interesa și

Corelații macroeconomice ale integrării

Toate lucrurile din lume au un scop. Şi această lucrare de diplomă s-a născut cu un scop anume. Scopul era Diploma de licenţă, obţinerea acesteia...

Distribuția mărfurilor

INTRODUCERE În condiţiile economiei de piaţă, societăţile comerciale , prin specificul activităţii lor, au sarcini deosebit de complexe în...

Analiza activității SC Pasmatex SA

1.1.Date de identificare Denumirea societatii : S.C. Pasmatex S.A. Sediul : Timisoara, str. Jiul, nr.2,cod 300159 Telefon / fax:...

Simulare economică

Introducere Procesul de cumpărare a unui produs farmaceutic este mai mult decât un simplu act de cumpărare pentru că implică un proces cu mai...

Managementul Riscului Bancar

In epoca contemporana, locul si rolul bancilor in economie sunt strans legate de calitatea lor de intermediar principal in relatia...

Modelarea economico-matematică

Introducere Cercetarea ştiinţifică are menirea de a promova descoperiri de noi legi, teorii, etc., care contribuie la îmbogăţirea cunoaşterii...

Definirea Diagnosticului Economic și Managerial

1. DEFINIREA DIAGNOSTICULUI ECONOMIC ŞI MANAGERIAL Diagnosticul economic şi managerial este o componentă a metodelor şi sistemului de management...

Evoluția pe piață a unei societăți de asigurări

Cuvinte cheie: asigurări, RCA, previziune, lanțuri Markov Rezumat: În această lucrare se prezintă câteva din societățile de asigurări de pe piața...

Ai nevoie de altceva?