Metoda comparatiei

Cuprins referat Cum descarc?

1.Introducere
2. Etapele rezolvarii unei probleme
3. Metoda comparatiei
3.1 Observatie (Metoda reducerii la unitate)
4.Eliminarea unei necunoscute prin scadere(metoda reducerii)
5.Eliminarea unei necunoscute prin inlocuire( substitutie)
6.Concluzie
7.Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Introducere 
Etimologia greaca a cuvantului problema arata ca ea reprezinta o provocare la cautare, la descoperirea solutiei. 
Limitandu-ne la matematica, admitem ca prin problema se intelege orice chestiune a carei solutionare se poate obtine prin procese de gandire si calcul.Problemele de aritmetica constituie raspunsuri la anumite intrebari referitoare la preocupari si actiuni bazate pe date numerice.
O problema este compusa din date si intrebare.Problema poate fi scrisa cu text sau datele ei pot fi reprezentate intr-o schema, tabel sau grafic in functie de tipul problemei.
Intre probleme si exercitii se poate face distinctie, in general, in functie de prezenta sau absenta textului prin care se dau datele si legaturile intre ele. Exercitiul contine datele, numerele cu care se opereaza si semnele operatiilor respective, elevul avand sarcina de a efectua calculele dupa tehnici si metode cunoscute. Problema conduce, pentru rezolvarea ei, la o activitate de descoperire. Textul problemei indica datele, relatiile dintre date si necunoscuta si intrebarea problemei, care se refera la valoarea necunoscutei. Matematic vorbind, distinctia intre exercitiu si problema nu trebuie facuta dupa forma exterioara a acestora, ci dupa natura rezolvarii. Trebuie insa facuta observatia ca un enunt poate fi o problema pentru un copil din clasa I, un exercitiu pentru cel din clasa a V-a si ceva perfect cunoscut pentru un matematician. Pe masura ce elevul isi insuseste modalitati de rezolvare mai generale, pe masura ce creste experienta lui in rezolvarea problemelor, treptat, enunturi care constituiau pentru el probleme, devin simple exercitii. 
Este recunoscut faptul ca rezolvarea problemelor de matematica este una din cele mai sigure cai ce duce la dezvoltarea gandirii, imaginatiei, atentiei si spiritului de observatie al elevilor. Aceasta activitate pune la incercare in cel mai inalt grad capacitatile intelectuale ale elevilor, le solicita acestora toate disponibilitatile psihice, in special inteligenta, motiv pentru care, programa de matematica din ciclul primar acorda rezolvarii problemelor o importanta deosebita.
Acesta este evidentiata de faptul ca unul dintre cele patru obiective cadru ale programei este centrat pe acest tip de activitate. Nu este vorba de a parcurge cat mai multe tipuri de probleme sau metode de rezolvare, ci despre a-i crea elevului situatii noi de invatare, la care sa raspunda cat mai adecvat, in urma unui demers de explorare si investigatie.
Avand in vedere caracterul intuitiv-concret al gandirii micului scolar, primele probleme ce se rezolva cu clasa vor fi prezentate intr-o forma cat mai concreta, prin punere in scena, prin ilustrarea cu ajutorul materialului didactic si cu alte mijloace intuitive. Constientizarea elementelor componente ale problemei, ca si notiunile de: problema, rezolvarea problemei, raspunsul la intrebarea problemei le capata copiii cu ocazia rezolvarii problemelor simple, cand se prezinta in fata lor probleme vii, probleme-actiune, fragmente autentice de viata. Scolarii mici trebuie mai intai sa traiasca problema, ca sa invete sa o rezolve. In manualul clasei I, prezentarea problemelor se face gradat, trecand prin etapele: 
-probleme dupa imagini; 
- probleme cu imagini si text;
- probleme cu text.
Incepand cu clasele mai mari ( a III-IV-a), este necesara o perioada de tranzitie de la rezolvarea problemelor simple (cu o operatie) la rezolvarea problemelor compuse (cu doua sau mai multe operatii). Se va porni astfel de la rezolvarea unor probleme alcatuite din succesiunea a doua probleme simple. 
Trebuie facuta observatia ca un enunt poate fi o problema pentru un copil din clasa I, un exercitiu pentru cel din clasa a V-a si ceva perfect cunoscut pentru un matematician. 
In rezolvarea problemelor intalnlim doua metode aritmetice de rezolvare a problemelor : 
-metode aritmetice fundamentale sau generale( analitica - plecand de la cerinte spre date, examina o problema prin metoda analitica inseamna a privi intai problema in ansamblu, apoi, pornind de la intrebarea ei, a o descompune in problemele simple din care e alcatuita si a orandui aceste probleme simple intr-o succesiune logica astfel incat rezolvarea lor sa contribuie la formularea raspunsului pe care il cere intrebarea problemei date ; sintetica- de la date spre cerinte , inseamna a orienta gandirea elevilor asupra datelor problemei, a grupa aceste date dupa relatiile dintre ele, astfel incat sa se formuleze cu aceste date toate problemele simple posibile si a aseza aceste probleme simple intr-o succesiune logica astfel alcatuite incat sa se incheie cu acea problema simpla a carei intrebare coincide cu intrebarea problemei date . Atat o metoda, cat si cealalta constau in descompunerea problemei date in probleme simple care, prin rezolvare succesiva, duc la gasirea solutiei finale. Deosebirea dintre ele consta practic, in punctul de plecare al rationamentului.) 
-metode aritmetice speciale sau particulare.
Metodele aritmetice speciale sunt mai variate si difera de la o categorie de probleme la alta, adoptandu-se specificului acestora. Cele mai importante si mai frecvente sunt urmatoarele: metoda figurativa sau grafica, metoda comparatiei, metoda falsei ipoteze, metoda mersului invers. 
In rezolvarea problemelor nu este intotdeauna eficienta aplicarea unei singure metode, fiind necesara combinarea metodelor, in anumite etape ale rezolvarii, predominand una dintre ele.


Fisiere in arhiva (2):

  • Metoda comparatiei.docx
  • Metoda comparatiei.pptx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. PARASCHIVA, M. (2008). Metodica activitatilor activitatilor matematice si a aritmeticii aritmeticii pentru institutori institutori nstitutori/profesori rofesori din invatamantul din invatamantul primar si prescolar. Brasov: Editura Universitatii "Transilvania"
2.ROSU, M. (2006). Didactica matematicii in invatamantul primar. Bucuresti: Proiect pentru Invatamant Rural
3.***Manualele scolare (in vigoare) de matematica pentru clasele IV- V.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!