Previzualizare referat:

Extras din referat:

Conceptul de e-business s-a nascut cu mult inainte de aparitia Internetului. Inca din anii 70, domeniul afacerilor asistate de calculator a davenit populat pentru retelile financiare. Diferite institutii (bancile) erau conectate prin intermediul unor retele private in vederea efectuarii diverselor tranzactii cu spriginul tehnologiei computationale. Standartul EDI (Electronic Data Interchange) stipuleaza diverse formate universale de intereschimb de informatii. Odata cu aparitia Internetului dimensiunea afacerilor electronice a crescut simtitor. Termenul e-business a fost in premiera folosit in 1997 de catre IBM, ce defineste e-businessul ca fiind o modalitate de aacces securizat, flexibil si integrat pentru desfasurarea diferitor afaceri prin combinarea proceselor si sistemelor care executa operatii de baza ale afacerilor cu cele ce fac posibila gasirea informatiilor pe Internet.

Teoretic, prin conectarea sistemului informaticpe Web, putem spune ca dezvoltam un e-business, adica instruim sistemul nervos central al afacerii noastre, dupa spusele lui Bill Gates. La inceput a fost folosit terminul e-commerce, care a devenit, ulterior doar un aspect (important) al conceptului e-business. Un alt termen - lansat de compania Hewlett-Packard in 1999 - e-service, desemnind oferirea unor solutii complete pentru e-business, constituite din hardware, software si consultanta. Internetul pune la dispozitie diferite forme de comunicatie, combinind toate tehnologiile actuale intr-un singur cadru de lucru in care-s integrate diferite dispozitive electronice (trimiterea unui fax pe Internet, receptionarea unui mesaj vocal, convertirea unui fax intr-un mesaj e-mail si reciproc) ofera afacerilor posibilitaea de integrare mult mai facil. Tranzactiile pot fi efectuate prin telefonul mobil cu acces prin WAP. Ne putem conecta la Internet pentru a percuraje mesajele e-mail (wap. yahoo. com), sau pentru navigare si cautare informatii (wap. google. com). Comertul electronic ofera oportunitatea de a cistiga mai multi clienti si de a comunica mai strans cu acestea. Pe web, fiecare afacere are o prezenta totala non-stop, si indiferent daca afacerea este mica, medie sau mare, aceasta isi poate cistiga clienti din intreaga lume sau se poate adreasa unei clientele specializate. TI dau posibilitatea cunoastarii cit mai multor aspecte despre clienti si preferintele lor. Acesta conduce la realizarea facila a rapoartelor analitice privind procesele de afaceri.

Costuri reduse pentru servicii de distributie. Internetul scade costul distributiei de informatii si de le mentine actualizate (www. amazon. com). Pe web, informatia poate avea si statutul de produs, comertul electronic migrinde de la vinzarea de bunuri palpabile la cea de date. (consulatnta, muzica, filme, software, etc.) Migrarea de la o piata locala la o piata mondiala - necesita dezviltarea un model viabil de afacerie; Problema drepturilor de autor - nu se recomanda etalarea pe web a unui anumit ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • E Business
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Anul redactarii:
2007
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
17 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
5 318 cuvinte
Nr caractere:
32 344 caractere
Marime:
33.50KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Gimnaziu
Tip document:
Referat
Materie:
Matematică
Predat:
la gimnaziu
Sus!