Activitatea de rezolvare si compunere a problemelor ofera terenul cel mai fertil din domeniul activitatilor matematice pentru cultivarea si educarea creativitatii si a invetivitatii. Diferenta dintre a invata rezolvarea unei probleme si a sti (a putea) sa rezolvi o problema noua inseamna, in esenta, creativitate, dar de niveluri diferite. Rezolvarea unei probleme invatate ofera mai putin teren pentru creativitate decat rezolvarea unei probleme noi care, la randul ei, este depasita de alcatuirea unor probleme noi.
avem de-a face numai cu probleme creative, renuntand in totalitate la cele reproductive. Opozitia dintre algoritm si euristic, dintre deprindere si abilitatea de rationament este numai aparenta. Creativitatea gandirii, miscarea ei libera, nu se poate produce decat pe baza unor deprinderi corect formate, stabilizate si eficient transferate.
In rezolvarea problemelor, deprinderile si abilitatile se refera in special la analiza datelor, a conditiei, la capacitatea de a intelege intrebarea problemei si a orienta intreaga desfasurare a rationamentului in directia descoperirii solutiei problemei.
In scopul cultivarii creativitatii, adica a gandirii, inteligentei si imaginatiei elevilor in activitatea de rezolvare a problemelor se folosesc ...
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.