Este etapa in care se produce eliminarea aspectelor ce nu au semni- ficatie matematica si se elaboreaza reprezentarea matematica a enuntului problemei.
Aceasta este faza in care se construieste rationamentul prin care se rezolva problema, adica drumul de legatura intre datele problemei si necunoscuta.
Prin exercitiile de analiza a datelor, a semnificatiei lor, a relatiilor dintre ele si a celor dintre date si necunoscute se ajunge sa ne ridicam de la situatiile concrete pe care le prezinta problema ( a parcurs. kilometri, a cumparat kilograme, a lei kilograme s. a. ) la nivelul abstract care vizeaza relatiile dintre parte si intreg; viteza, distanta si timp; cantitate, pret, valoare etc.
Transpunand problema intr-un desen, intr-o imagine sau intr-o schema scriind datele cu relatiile dintre ele intr-o coloana s. a., evidentiem esenta matematica a problemei, adica reprezentarea matematica a continutului ei. Se sesizeaza cum este cazul problemei cu cumparaturile mai inainte prezentata, ca este vorba de suma a doua produse. In cazul celei de a doua probleme (cu elevii) mai sus amintita, este vorba de o suma de doi termeni in care al doilea termen nu este exprimat numeric, ci reprezinta suma a doua numere.
...
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.