Extras din referat
Mass-media, respectiv ziarele, revistele si cartile de specialitate, radioul si televiziunea constituie modalitatea cea mai ieftina de transmitere a mesajelor catre un numar mare de persoane.
Expertii au avut opinii diferite asupra potentialelor efecte pe care mass-media le are asupra comportamentului sau a modului de gandire a utilizatorilor de media.Daca in anii ’40 se credea ca mass-media are puterea de a influenta decisiv populatia, in deceniul urmator, o serie de rapoarte publicate in presa Americana sustineau ca presa are un effect destul de limitat asupra comportamentului populatiei, avandu-se in vedere neinfluentarea electoratului de catre presa in campanile prezidentiale. In anii ’60, a fost publicata cartea lui Joseph Klapper intitulata “The Effects of Mass Communication”, in care, printer altele, a analizat cateva procese selective care pot cauza limitarea influentei mass-mediei asupra populatiei, in anumite conditii.In present, se considera ca impactul pe care il are mass-media asupra populatiei nu poate fi neglijat, fiind mai mare decat a considerat Klapper ca poate fi posibil.
Alegerea tipului de mass-media care sa fie utilizat in activitatea de consultanta este o problema importanta pentru consultanti.
Mass-media este in plina dezvoltare si se adreseaza unui numar din ce in ce mai mare de potentiali receptori.Aparitia satelitilor de comunicare a facut posibila comunicarea chiar in cele mai isolate locuri. Tehnicile de imprimare si multiplicare s-au perfectionat si s-au extins continuu, ceea ce a facilitate editarea si multiplicarea de materiale intr-un timp scurt si la preturi reduse.Video-recorder-ele si video-player-ele sunt in present disponibile tuturor, serviciile de consultanta agricola avand posibilitatea de a distribui agricultorilor casete si Cd-uri. Aceasta dezvoltare a facut posibila utilizarea mass-mediei in functie de nevoile specifice ale unei comunitati sau grupuri de agricultori.
Serviciile de informare computerizate, cum sunt cele prin intermediul internetului, incluzand si tehnologia CD-rom, se dezvolta si se raspandeste rapid. Acestea prmit agricultorilor sa acceseze informatii tehnice si generale prin intermediul calculatorului.
Tehnicile comunicationale sunt intr-o continua schimbare si evolutie, ceea ce necesita din partea consultantului o perfectionare si o pregartire continua pentru utilizarea acestora, respective pentru a invata sa le foloseasca in mod efficient si creative.De asemenea, consultantii vor trebui in permanenta sa-si dezvolte noi abilitati privind conceperea si adaptarea mesajului de consultanta, astfel incat acesta sa corespunda formatului si cerintelor utilizarii noilor mijloace informationale.
Functiile mass-mediei
Studiile recente sugereaza faptul ca mass-media poate juca un rol mai important in cadrul procesului de transformare la nivelul activitatii producatorilor agricoli decat a avut posibilitatea in trecut. Mass-media are puterea de a indeplini anumite functii in societate si in procesul de transformare a acesteia. Aceste functii se refera, in special, la:
-aducerea in discutie a celor mai importante probleme;
-transferul de cunostinte;
-formarea si schimbarea de opinii;
-schimbarea comportamentului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Utilizarea Mass-Mediei in Consultanta.doc