Utilizarea mass-mediei în consultanță

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1271
Mărime: 9.73KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Ardelean
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ghinea Ligia

Extras din referat

Mass-media, respectiv ziarele, revistele si cartile de specialitate, radioul si televiziunea constituie modalitatea cea mai ieftina de transmitere a mesajelor catre un numar mare de persoane.

Expertii au avut opinii diferite asupra potentialelor efecte pe care mass-media le are asupra comportamentului sau a modului de gandire a utilizatorilor de media.Daca in anii ’40 se credea ca mass-media are puterea de a influenta decisiv populatia, in deceniul urmator, o serie de rapoarte publicate in presa Americana sustineau ca presa are un effect destul de limitat asupra comportamentului populatiei, avandu-se in vedere neinfluentarea electoratului de catre presa in campanile prezidentiale. In anii ’60, a fost publicata cartea lui Joseph Klapper intitulata “The Effects of Mass Communication”, in care, printer altele, a analizat cateva procese selective care pot cauza limitarea influentei mass-mediei asupra populatiei, in anumite conditii.In present, se considera ca impactul pe care il are mass-media asupra populatiei nu poate fi neglijat, fiind mai mare decat a considerat Klapper ca poate fi posibil.

Alegerea tipului de mass-media care sa fie utilizat in activitatea de consultanta este o problema importanta pentru consultanti.

Mass-media este in plina dezvoltare si se adreseaza unui numar din ce in ce mai mare de potentiali receptori.Aparitia satelitilor de comunicare a facut posibila comunicarea chiar in cele mai isolate locuri. Tehnicile de imprimare si multiplicare s-au perfectionat si s-au extins continuu, ceea ce a facilitate editarea si multiplicarea de materiale intr-un timp scurt si la preturi reduse.Video-recorder-ele si video-player-ele sunt in present disponibile tuturor, serviciile de consultanta agricola avand posibilitatea de a distribui agricultorilor casete si Cd-uri. Aceasta dezvoltare a facut posibila utilizarea mass-mediei in functie de nevoile specifice ale unei comunitati sau grupuri de agricultori.

Serviciile de informare computerizate, cum sunt cele prin intermediul internetului, incluzand si tehnologia CD-rom, se dezvolta si se raspandeste rapid. Acestea prmit agricultorilor sa acceseze informatii tehnice si generale prin intermediul calculatorului.

Tehnicile comunicationale sunt intr-o continua schimbare si evolutie, ceea ce necesita din partea consultantului o perfectionare si o pregartire continua pentru utilizarea acestora, respective pentru a invata sa le foloseasca in mod efficient si creative.De asemenea, consultantii vor trebui in permanenta sa-si dezvolte noi abilitati privind conceperea si adaptarea mesajului de consultanta, astfel incat acesta sa corespunda formatului si cerintelor utilizarii noilor mijloace informationale.

Functiile mass-mediei

Studiile recente sugereaza faptul ca mass-media poate juca un rol mai important in cadrul procesului de transformare la nivelul activitatii producatorilor agricoli decat a avut posibilitatea in trecut. Mass-media are puterea de a indeplini anumite functii in societate si in procesul de transformare a acesteia. Aceste functii se refera, in special, la:

-aducerea in discutie a celor mai importante probleme;

-transferul de cunostinte;

-formarea si schimbarea de opinii;

-schimbarea comportamentului.

Preview document

Utilizarea mass-mediei în consultanță - Pagina 1
Utilizarea mass-mediei în consultanță - Pagina 2
Utilizarea mass-mediei în consultanță - Pagina 3
Utilizarea mass-mediei în consultanță - Pagina 4
Utilizarea mass-mediei în consultanță - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Utilizarea Mass-Mediei in Consultanta.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Mixul de marketing bancar la sucursala BCR Caransebeș

CAPITOLUL I. Marketingul bancar, instrument de crestere a competitivitatii agentilor economici din sfera financiar bancara 1.1 . Serviciile,...

Dezvoltare Locală

INTRODUCERE Epoca istorica prin care trece România, aceea a tranzitiei spre economia de piata si a integrarii în structurile internationale, fie...

Protecția consumatorilor

INTRODUCERE Actualitatea temei. Existenţa noastră întru respectul legii, construirea propriului sistem social de valori concentrat în normele...

Protecția Consumatorului și Impactul asupra Comportamentului de Consum

INTRODUCERE În prezent, firmele sunt tot mai obligate să-şi restructureze radical obiectivele şi strategiile de piaţă. De unde ele anterior operau...

Consultanță agricolă

Cap.I Introducere în consultanţa agricolă : principii şi concepte I.1 Conceptul de consultanţă agricolă Ca şi alte concepte care au aparut mai...

Comunicare Politică

Introducere Comunicarea politică: un concept impropriu? Mult timp, comunicarea politică a fost redusă la comunicare electorală şi marketing...

Relațiile Comerțului cu Amanuntul cu Consumatorii

CAP.1. LOCUL RELAŢIILOR CU CONSUMATORII ÎN ANSAMBLUL ACTIVITĂŢII COMERCIALE Sistemul de legături organizat de comerţ, în calitatea sa de...

Studiu asupra profilului consumatorului de informație din mediul rural

Studiul asupra profilului consumatorului de informație din mediul rural Progresul, cu referire la cel economic, în mod obiectiv reclamă un...

Ai nevoie de altceva?