Extras din referat
In ansamblu, piata mass-media este una deosebit de variata, profitabila si complexa. Se trece la nasterea unei cereri de produse mass-media cu totul aparte, produse care nu sunt bunuri de prima necesitate care nu raspund unei nevoi de a simplifica viata sau de a obtine un anume «confort», precum o fac produsele asa numitei industrii de transformare. Industria mass-media trebuie sa satisfaca nevoi numite «de autodepasire». Dar orice discutie asupra orientarii acestei industrii ori a nevoilor carora ea le raspunde este conjuncturala. Evolutiile gusturilor si ale nevoilor publicului nu pot fi prevazute cu usurinta si, drept urmare, intreprinderile de presa scrisa, radio sau televiziune nu pot stabili politici de productie pe termen lung. Fluctuatiile presei genereaza o slabiciune cronica a intreprinderilor care produc bunuri pentru aceasta piata ; de aceea, industria presei este preocupata, mai mult decat celelalte industrii, sa limiteze costurile de productie sau sa gaseasca solutii alternative de finantare – pe de o parte si sa-si largeasca permanent aria de distributie – pe de alta parte.
Cheltuielile pentru informatii si pentru bunurile culturale (oferite ca valori educationale sau ca divertisment) contureaza imaginea unor costuri in permanenta crestere: informatia este cumparata pe baza de abonament sau « la bucata ». bunurile culturale sunt cumparate in cadrul sistemelor juridice si economice specifice « dreptului de autor ». cresterea spectaculoasa a valorii acestor drepturi, corelata cu cresterea costurilor de productie a determinat numeroase institutii mass-media sa renunte la functia de productie si sa se cantoneze in ipostaza de distribuitori ai unor programme produse in afara lor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategii promotionale ale trustului de presa.doc