Publicitatea subliminala-mit sau realitate? Publicitatea subliminala este unul dintre marile mituri ale ale domeniului publicitar. Este o notiune in privinta careia multi sunt sceptici, pe care analistii o resping, de care consumatorii se tem. Faptul ca se vorbeste desprea ea, este o dovada ca cel putin este o posibilitate daca nu chiar o realitate. Publicitatea Publicitatea exista din timpuri stravechi. Indiferent de forma pe care a capatat-o, plecand de la tablite de lut pictate si ajungand pana la cele mai fanteziste metode de a face cunoscut un produs sau serviciu, publicitatea a pornit din nevoia de a vinde. Exista o serie de definitii ale publicitatii, unele mai largi, altele mai rastranse, dar toate se rezuma la aceeasi idee pe care a expus-o Julian Petley in "Advertising" si care defineste publicitatea drept " modul prin care bunurile sau serviciile sunt facute cunoscute publicului". Subliminalul Un mesaj subliminal este un semnal sau un mesaj incastrat in alt mediu, menit sa depaseasca limitele normale ale perceptiei mintii umane. Aceste mesaje nu sunt recunoscute de mintea constienta dar, in anumite situatii pot afecta subconstientul si pot influenta pozitiv sau negativ ganduri ulterioare, actiuni, atitudini, sistemele de credinte si valori. Exista mai multe variante in ceea ce priveste aparitia notiunii de subliminal. Una dintre ele o plaseaza in 1898 cand E.W. Scripture a publicat in cartea " A New Psychology" principiile de baza ale mesajelor subliminale O alta varianta spune ca puterea mesajelor subliminale a fost descoperita prima data in 1917, de catre doctorul E.O. Potzel, un coleg al lui Freud. El a descoperit ca anumite fraze ascunse intr-un sunet puternic ajung la subconstient si au o influenta puternica asupra oamenilor, deoarece toate deciziile importante se iau in subconstient. Primul care a sugerat insa ca aceste mesaje ar putea fi folosite in reclame a fost Harry Levi Hollingworth intr-un manual despre publicitate. Exita mai multe domenii unde se foloseste practica apelului la subliminal, printre acestea fiind hipnoza, programele de auto-motivare care folosesc foarte mult mesajele audio si probabil publicitatea. Singurul dintre aceste domenii in care folosirea subliminalului este interzisa prin lege este publicitatea (in Romania, Legea Publicitatii (148/2000) interzice publicitatea subliminala la Art.6 lit.b, care este definita la Articolul 4 lit.d drept "orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi in mod constient, dar care pot influenta comportamentul economic al unei persoane" ). O posibila explicatie pentru aceasta o poate constitui faptul ca in timp ce hipnoza sau supunerea unui program de auto-motivare se face constient, atunci cand o persoana este supusa unei reclame cu continut subliminal, aceasta nu este in cunostinta de cauza, deci se face un abuz asupra psihicului acesteia.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.