Publicitatea mascata

Extras din referat Cum descarc?

In abordarea efectelor audiovizualului asupra publicului cea mai mare influenta o are publicitatea. 
Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali, si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau compania promovata, scop care este atins prin folosinta metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile.
Efecte semnificative in sensul manipularii il au reclamele ,afisele, clipurile publicitare de la televiziune sau radio. Consumatorii, sub efectul unor astfel de reclame in avalansa, cumpara de multe ori lucruri de care nu au nevoie. El este tentat si cu calitatile superiore ale unui produs,dar care se reflecta si in pretul mult mai crescut decat al produselor similare. ,,Reclama isi propune sa domine si chiar sa manipuleze publicul, prin crearea sau accentuarea unor dorinte, in masura sa il determine sa achizitioneze produsele si serviciile oferite de cel care a comandat mesajul respectiv" Elementele tehnice de manipulare folosite in spoturile publicitare fac referire la:
- Reglarea dimensiunii: supradimensionarea produsului fata de elementele care il inconjoara sau fata de fundal.
- Pozitionarea: se poate obtine un efect maxim prin filmarea unui produs din pozitii neobisnuite.
- Contrastul: se poate obtine fie prin prezentarea in acelasi cadru a unor elemente care nu se regasesc in viata de zi cu zi sau prin contraste auditive.
- Culoarea:se poate obtine un efect important prin reclama alb-negru sau prin colorarea intr-o astfel de reclama doar a elementului asupra caruia dorim sa atragem atentia.
- Miscarea:elementele importante trebuie sa fie prezentate in miscare sau trebuie sa fie folosite mijloacele tehnice de seperare a acestuia. Un element in miscare atrage mai mult atentia decat unul static.
- Ambiguitatea: s-a constatat ca oamenii retin mai usor atunci cand sunt pusi in situatia de a descifra unele intelesuri ale informatiilor prezentate. Atunci cand este solicitat sa aleaga sensul adecvat unei formuli ambigue, telespectatorii au senzatia de participare si, implicit,de corealizator al reclamei. Sentimentul de satisfactie cand reuseste sa descifreze mesajul reclamei este asociat inconstient cu produsul sau serviciul prezentat.
- Intensitatea: reducerea pe cale tehnica a spatiilor goale dintre cuvinte sau folosirea unor cadre foarte scurte cresc impactul mesajului transmis.
Din punct de vedere psihologic manipularea se refera la:
- Psiho-grafia textului publictar.S-a demonstrat ca omul priveste obiectul si pipaie cu privirea elementele cele mai importante ale figurii. O proprietate a ochilor este de a cuprinde grupe de litere, formele acestora, precum si o lungime determinata a randurilor. Acest factor determina accelerarea sau incetinirea citirii. Ochiul se ridica la coltul din dreapta sus a paginii, apoi se coboara la mijlocul acestuia citind-o consecutiv informatia de la stanga la dreapta pana la sfarsit.
- Psihologia sloganului si a titlului textului publicitar. Titlul joaca un rol important in anunturi. In mediu un titlu este citit de 5 ori mai mult decat insusi textul.
- Psiho-tehnologia ilustratiilor. O importanta deosebita in reclama o joaca imaginile pentru ca s-a stabilit superioritatea imaginilor asupra cuvintelor privind perceptia si memoarea acestora. Un om matur poate cuprinde cu vederea simultan 4-6 obiecte, iar cand numarul se micsoreaza atentia devine mai concentrata, ceea ce favorizeaza perceperea mai profunda a acestora.
- Psihlogia formei. Liniile verticale sau orizontale sunt adesea percepute ca fiind masculine, taioase, abrupte si chiar aspre, ele asociindu-se cu claritatea si chiar cu solidaritatea, in timp ce formele curbate sunt percepute ca feminine si continue.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea mascata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!