Publicitatea

Cuprins referat Cum descarc?

I.INTRODUCERE 
II.ISTORIA PUBLICITATII 
III.PUBLICITATEA TV 
III.1. Publicitatea TV se vinde pe punctul de audienta 
III.2. Investitiile publicitare in Romania 
III.3. Publicitatea tv sub ,,umbrela" Comisiei Europene 
IV.BIBLIOGRAFIE


Extras din referat Cum descarc?

Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali, si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau compania promovata, scop care este atins prin folosinta metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile.
Vanzatorii vad reclama ca o parte constituenta a strategiei generice de promovare a acestora. Alte componente ale promovarii sunt reclamele, relatiile cu publicul, vanzarile personale si promovarea de vanzari.
II.ISTORIA PUBLICITatII
3000 - 500 i.e.n - Firma exterioara, una dintre primele forme de publicitate, era de obicei un semn, pictat foarte atragator pe peretele unei cladiri. Cele mai vechi semne au fost descoperite in ruinele Babilonului, Romei Antice si ale orasului Pompei. 500 de ani mai tarziu, comerciantii egipteni amplasau de-a lungul drumurilor publice bucata de stanca in care erau sculptate diverse mesaje in scopul informarii calatorilor in legatura cu produsele sau serviciile oferite. Era debutul a ceea ce numim acum "publicitate outdoor". in perioada anilor 500 i.e.n., in vechea Roma, mesajele erau pictate pe pereti in scopul promovarii jocurilor publice, a afacerilor locale sau pentru a chema alegatorii la vot.
Perioada medievala se caracterizeaza prin aparitia unor noi forme de publicitate, simpla, dar eficienta: folosirea asa-numitilor "strigatori". Acesti "strigatori" sunt predecesorii crainicilor moderni care difuzeaza reclame radio sau TV.
1453 - o data cu inventarea presei tipografice de catre Johann Gutenberg, tipografii, si mai tarziu comerciantii, incep sa utilizeze mici "fluturasi" pentru a-si promova produsele.
1841 - 1869 - in SUA primele forme ale publicitatii au aparut in Philadelphia, Pennsylvania, cand Volney B. Palmer a deschis un magazin, considerat predecesorul agentiilor de publicitate din zilele noastre. 
1880 - David Adania fondeaza prima agentie de publicitate din Romania, care purta numele sau. Pana acum, publicitatea la noi a trecut prin mai multe faze: strigatul marfurilor in fata pravaliilor si in zonele cele mai circulate; "anunciurile" ("instiintarile"), sau "mezaturile", "vanzarile" sau "instiintarile particulare", care erau informatii despre marfa sub forma unor texte scurte si aparusera in ziarele vremii incepand cu anul 1829. Acestea din urma aveau o forma concisa pe care azi o numim "mica publicitate"
1920 - Este anul in care intreaga industrie de publicitate a trecut printr-o transformare masiva, atat din punct de vedere al abordarii, cat si al practicii. Introducerea radioului a creat o noua oportunitate, iar la sfarsitul anilor '20 publicitatea a luat fiinta si in acest domeniu.
1924 - Regina Maria a Romaniei, cunoscuta in toata Europa in urma voluntariatului depus pe frontul Primului Razboi Mondial, a acceptat sa apara intr-o reclama in care sa laude calitatile cremei "Pond's Cold". Acesta a fost primul testimonial din istoria publicitatii. Regina Maria era prima personalitate regala care accepta un astfel de gest. Acest tip de publicitate s-a dovedit a fi in timp unul dintre cele mai credibile si mai eficiente in toata lumea.
1950 - Televiziunea apare inca din anii '40, insa din cauza preturilor ridicate ale televizoarelor si a numarului redus de canale TV, ea nu s-a impus imediat. 10 ani mai tarziu insa, televiziunea surclasase deja radioul. Tonul publicitatii de asemenea s-a schimbat. Nu se mai prezentau doar avantajele produsului promovat, ci se incerca si crearea imaginii sale. Astfel, anuntatorii aveau ocazia sa demonstreze cum se pot utiliza produsele lor si au inceput sa foloseasca pe scara larga personalitati care sa laude produsele in cauza.
1980 - Cresterea productiei de masa si rapida imbunatatire tehnologica, aparitia produselor electronice mici (telefoanele, casetofoanele, calculatoarele) care au devenit disponibile publicului larg la preturi accesibile, au devenit tinte si pentru publicitate. Sfarsitul anilor '80 a marcat aparitia culorilor "neon" pe aproape orice obiect care putea fi imprimat. O data cu aparitia calculatorului, s-a dezvoltat si o intreaga industrie de obiecte promotionale legate de acesta: mousepad-uri, wrist rests, mouse holders, screensavers etc.
1990 - Tehnologia digitala a transformat industria outdoor. Panourile publicitare care pana acum erau pictate manual, incep sa fie tiparite cu ajutorul calculatorului. Companiile outdoor ofera o selectie diversificata de formate outdoor: reclame in statiile de autobuz, pe chioscuri, publicitate in aeroporturi, display-ere in marile centre comerciale si pe taxi-uri.
in perioada 1990 - 2002, in Romania s-au editat 198 titluri de publicatii specializate in publicitate, dintre care 63 cu difuzare nationala. in 1999, publicitatea detinea pozitia III, cu o pondere de 9% din totalul timpului de emisie radio la nivel national si aceeasi pozitie cu o pondere de 11,1% din totalul timpului de emisie TV.
1990 - 2002 - World Wide Web (www) este inventat de Tim Berners - Lee in 1990. Industria publicitara pe internet este inca in faza de inceput. Publicitatea on line isi face aparitia intr-un mod semnificativ in 1995 si cele mai multe dintre standardele, normele si politicile acestei industrii au fost stabilite in ultimii 2 ani. Internetul a devenit principalul mod de a comunica si de a incheia contracte.
III. PUBLICITATEA TV 
III.1. Publicitatea TV se vinde pe punctul de audienta
Introducerea sistemelor de masurare electronica a audientei TV (peoplemeter) a permis marilor investitori in publicitate sa solicite (cu vehementa, uneori) posturilor de televiziune contracte pe baza "audientelor garantate" sau, in limbajul oamenilor de media, "contracte Cost pe Punct" (deal-uri CPP). Prin aceasta modalitate, clientul (investitorul) cumpara audienta (Gross Rating Point ) pe care a inregistrat-o campania sa publicitara difuzata pe statia TV. Vechea modalitate de vanzare a spatiilor publicitare TV, cunoscuta si sub numele de "rate-card minus discounturi" si care din anul 2001 incepe sa intre in istoria pietei TV autohtone, consta de fapt in cumpararea de catre clienti a spatiilor publicitare in programe (de exemplu, pozitionarea unui spot de 30 de secunde intr-un program de stiri il costa pe client in jur de 3.000 - 4.000 de dolari). in acest caz, conta mai putin audienta inregistrata de spotul publicitar. Potrivit sistemului tip CPP, clientul cumpara audiente, iar fiecare punct de audienta are un pret - Costul pe Punct (CPP ), pentru ca orice punct de audienta obtinut de spotul sau "atinge" un anumit numar de telespectatori din targetul vizat de campania publicitara. Numitorul comun al "contractelor CPP" consta in angajarea de catre client a unui buget pentru statie pe o perioada de un an. De asemenea, este agreat un CPP de catre vanzator (statia TV) si cumparator (client sau agentie), pret care tine cont de mai multi parametri.


Fisiere in arhiva (2):

  • Publicitatea
    • CUPRINS.doc
    • Publicitatea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

- http://www.leykom.ro/istoria-publicitatii.html
- http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=6061&cauta=ratinguri
- http://www.underclick.ro/articol-1513 Investitiile_publicitare_in_Romania_- _Studiu.html
- http://www.iaa.ro/Articole/Stiri/Publicitatea-tv-poate-depasi-limita-celor-12-minute-pe-ora/1854.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!