Press Room - BMW

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1818
Mărime: 24.82KB (arhivat)
Publicat de: Cornel Georgescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Popa Florina
Prezentat in cadrul Facultatii de Jurnalism Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

Extras din referat

Press Room- BMW

,,Biroul de presă este un departament din cadrul unei organizaţii, care are ca sarcină principală stabilirea şi menţinerea relaţiilor de comunicare dintre organizaţie şi mass media.” Biroul de presă nu funcţionează unilateral: el nu este numai un căutător de informaţii în interiorul organizaţiei şi un furnizor de informaţii, prin presă, către publicul ei extern; în mod simetric, el este şi un căutător de informaţii importante în mediul extern (îndeosebi în mass media) şi un distribuitor al acestor informaţii în interiorul organizaţiei. De asemenea membrii biroului de presă trebuie sa fie la curent cu tot ce se intamplă în cadrul organizației, pentru a putea reacționa rapid și corect în cazul în care li se solicită anumite informații.

În viziunea mea biroul de presă are două obiective majore și anume: să informeze organizația despre ceea ce se afirmă în presă în legatură cu activitățiile organizației respective sau cu alte aspecte care ar putea influența sau interesa organizația; și al doilea obiectiv este să stabilească și să intrețină o legatură bună cu presa urmărind difuzarea imaginii organizației în rândul publicului sau ținta; satisfacerea nevoilor de informare a presei și a publicului; creearea unui climat de ințelegere și colaborare între organizație și mass media.

Responsabilitățile și sarcinile biroului de presă sunt multe de aceea ei trebuie să:

- Informeze corect publicul

- Crească prestigiul organizației

- Informeze corect asupra imaginii organizației în exterior

- Aleagă, să redacteze și să trimită informații către mass media

- Asigure buna comunicare a conducerii organizației, cu presa.

În activitatea zilnică a biroului de presă mai intră și raspunsul la intrebările ziariștilor, alcătuirea, pe baza revistei presei, a dosarelor de documentare pe domeniile de interes ale organizației, organizarea manifestărilor de presă, realizarea unei baze de date exclusiv cu date despre partenerii de presă.

Pentru a duce la îndeplinire aceste obiective generale, biroul de presă trebuie să organizeze un ansamblu complex de activităţi. Dupa cu afirma Cristina Coman ,, Informaţiile sunt transmise presei cu scopul ca, prin aceasta, să ajungă la publicul specific al organizaţiei, în funcţie de modul cum este prezentată, o informaţie poate să trezească sau nu interesul jurnaliştilor; altfel spus, valoarea de utilizare a informaţiei depinde de forma în care ea este transmisă; se înţelege de aici că o prezentare adecvată a informaţiilor este un factor esenţial în efortul de difuzare a mesajelor organizaţiei către publicul ei.”

Activitatea biroului de presă nu s-a încheiat o dată cu terminarea comunicatului şi trimiterea lui către redacţii. După un anume timp urmează evaluarea activităţii, prin care se va analiza impactul pe care l-a avut mesajul difuzat. O asemenea analiză este foarte importantă, deoarece ea ne arată: publicaţiile şi jurnaliştii interesate/interesaţi de mesajele organizaţiei, atitudinea acestora faţă de organizaţie, modul în care, prin intermedierea mass media, publicul a putut recepta mesajele organizaţiei. Evaluarea fiecărei acţiuni a biroului de presă trebuie făcută în mod consecvent, deoarece ea permite cunoaşterea funcţionării specifice a presei, ajută la perfecţionarea activităţii biroului de presă şi oferă argumente solide în discuţiile (frecvente şi inevitabile) cu conducerea organizaţiei, întotdeauna nemulţumită de imaginea ei în presă şi de ecoul diverselor iniţiative ale organizaţiei.

Preview document

Press Room - BMW - Pagina 1
Press Room - BMW - Pagina 2
Press Room - BMW - Pagina 3
Press Room - BMW - Pagina 4
Press Room - BMW - Pagina 5
Press Room - BMW - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Press Room - BMW.docx

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Ai nevoie de altceva?