Parlamentul European - Teme de Dezbatere

Extras din referat Cum descarc?

Stiati ca in momentul introducerii unor cuvinte cheie intr-un motor de cautare, efectuarii unor plati online sau chiar in timpul conversatiilor, sunteti in permanenta monitorizati? Intrucat internetul ocupa un spatiu din ce in ce mai mare din viata noastra, companiile urmaresc profilul utilizatorilor pentru folosirea publicitatii personalizate. Pe 21 ianuarie, Comisia parlamentara pentru Libertati civile, justitie si afaceri interne a dezbatut problema protectiei datelor de pe internet.
Dezbaterea a avut ca punct de pornire fuzionarea dintre Google - lider in publicitatea pe internet bazata pe text, si DoubleClick - lider in publicitatea grafica pe internet, precum si reproclamarea de curand a Cartei drepturilor fundamentale. La intalnire au participat deputati europeni, organizatii de consumatori si reprezentanti ai unor companii europene si americane din domeniul tehnologiei informatiei, precum Google sau Microsoft. 
Care au fost punctele cheie ale dezbaterii?
Internetul a devenit un spatiu extrem de atractiv pentru promotorii de publicitate. Publicitatea online reprezinta o piata de 27 de miliarde de dolari, estimata sa fie dublata in urmatorii patru ani.
Lupta pentru monopolul pietei a dus la numeroase fuzionari dintre companiile online, precum cea negociata in primavara anului 2007 dintre Google si DoubleClick. 
Care este pretul platit pentru servicii gratuite de internet?
Foarte multe servicii, informatiile si divertismentul online sunt oferite in mod gratuit consumatorilor, in masura in care acestia accepta reclamele si sunt de acord ca actiunile lor sa fie monitorizate. Prin intermediul unor programe instalate pe calculatoarele utilizatorilor, reclamele diferitelor produse si servicii sunt mai precis orientate catre acestia. Aceasta metoda se numeste ,,marketing comportamental".
Doamna Cornelia Kutterer, reprezentanta a Organizatiei Europene a Consumatorilor, este de parere ca serviciile gratuite de internet au efecte negative asupra securitatii si confidentialitatii datelor personale.
Cat de protejati suntem pe internet?
Marketingul comportamental are diverse consecinte asupra utilizatorilor:
- Nivelul de intelegere al consumatorilor. Doamna Cornelia Kutterer considera ca ,,De cele mai multe ori, utilizatorii au impresia ca internetul ofera mai multa confidentialitate decat in realitate", fara a fi informati de faptul ca datele lor sunt colectate si folosite. 
- Controlul asupra informatiilor personale - companiile pastreaza datele personale pentru o perioada de timp indelungata.
- Securitatea si confidentialitatea cantitatii masive de date personale delicate este grav afectata, putand duce la furtul identitatii utilizatorilor sau furtul din conturile bancare ale acestora.
Legat de fuzionarea dintre Google si DoubleClick, doamna Sophia in't VELD (Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor pentru Europa, Olanda) considera ca o mai mare competitie pe piata online ar trebui sa asigure securitate si confidentialitate sporita pentru utilizatori. In acelasi sens, domnul Carlos Coelho (Grupul Partidului Popular European si al Democratilor Europeni, Portugalia) si-a exprimat ingrijorarea fata de fuziunea dintre cele doua companii. 
Pe de alta parte, reprezentantul companiei Google, domnul Peter Fleischer, a accentuat importanta stabilirii unei diferentieri intre fuzionarea in cauza si problema securitatii si confidentialitatii.
In ce masura sunt protejat?
In prezent, exista legi sociale ale Uniunii Europene, care restrictioneaza procesul colectarii de date:
- Prelucrarea datelor personale in interiorul UE se afla sub incidenta legislatiei nationale privind protectia datelor si trebuie armonizate cu Directiva pentru protectia datelor, conform careia ,,datele trebuie colectate pentru scopuri precise, explicite si legitime", iar utilizatorul are dreptul la accesarea datelor, la informarea si la refuzul colectarii acestora.
- In situatii de incalcare a legii, un cetatean se poate adresa Curtii de Justitie din tara sa.
- In prezent, UE lucreaza la revizuirea Directivei 2002/58/EC privind protectia consumatorului si a datelor din domeniul telecomunicatiilor, pentru a asigura o mai buna protectie a datelor personale. In timpul dezbaterii, reprezentantul Comisiei Europene, Achim Klabunde, a insistat asupra nevoii informarii utilizatorilor, in special in situatii de incalcare a confidentialitatii sau de pierdere a datelor personale.
Majoritatea persoanelor ce au participat la dezbatere au cerut elaborarea unei legislatii internationale pentru a asigura confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal de pe internet.
Pedofilia online: cum o combatem?
Drepturile omului - 15-01-2008 - 14:05 
Lupta impotriva pornografiei infantile continua
Internetul joaca un rol important in viata noastra de zi cu zi, numarul de site-uri crescand uluitor in ultimii 20 de ani. Din nefericire, continutul ilegal publicat online urmeaza aceeasi evolutie, iar publicarea de material pornografic si legat de exploatarea sexuala a copiilor este ingrijoratoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Parlamentul European - Teme de Dezbatere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!