Mass-Media știrilor

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2080
Mărime: 12.39KB (arhivat)
Publicat de: Zeno Niculescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Florin Dobrescu

Extras din referat

Conform oricarui dictionar mass-media reprezinta totalitatea mijloacelor de informare a maselor (radio,presa,televiziune), in timp ce comunicarea inseamna actiunea de a comunica, de a instiinta si rezultatul ei. Pentru o comunicare reusita este nevoie de informatie.

Cand vorbim despre mass-media ne referim la doua aspecte: tehnologia specifica de comunicare si limbajul specific de comunicare. Referitor la tehnologie, institutiile mass-media propriu-zise si cu un impact mare sunt: radioul, presa, televiziunea si filmul; cele cu impact redus, dar cu obiective clare, specifice sunt: afisul, pliantul, brosura publicitara, dar si dezbaterea publica.

Important, din punctul de vedere al manevrarii continutului, este cum se transmite informatia, iar din punctul de vedere al continutului, ce se transmite. Rolul mass-mediei consta in a satisface interesul uman, a informa corect si in timp real, a atrage o audienta mare si in continua crestere.

Functiile mass-mediei sunt: monitorizarea realitatii social-politice pentru relatarea evenimentelor petrecute, interpretarea sensurilor evenimentelor, de socializare (Laswell), manipularea constienta a procesului politic (Graber), de divertisment (Wright), de a consolida norme sociale (Merton), de mobilizare, articulare si coagulare a unor opinii care nu dispun de alte vehicule comunicationale (McQuall).

Pentru eficienta comunicarii sunt necesare elemente care sa starneasca interesul, adica mesajele mediatice transmise trebuie sa corespunda interesului publicului si sa îmbine elemente cunoscute cu elemente ce au un caracter inedit.

O problema cu care se confrunta media se refera la ceea ce merita sau nu sa fie transmis, comunicat. Jurnalistii estimeaza zilnic valoarea de informatie a evenimentelor. Acestea nu trebuie niciodata confundate cu stirile , care nu sunt decat relatarea faptelor pentru cei ce nu au fost prezenti.

Complexitatea televiziunii consta in aceasta simultaneitate a transmiterii mesajului vizual cu cel verbal. Atentia trebuie sa fie maxima pentru ca poate aparea o capcana ce ii prinde, de obicei, pe incepatori. Sensul pe care il creeaza aceasta alaturare de imagini si text trebuie sa fie sugestiv si totodata sa corespunda dorintelor emitentului. De aceea, textul va prezenta doar o parte a informatiei, in vreme ce imaginile o alta Aceasta pentru a da ocazia telespectatorului de a percepe mai mult sau mai putin direct evenimentele.

Imixtiunea text-imagine genereaza trei tipuri de relatii: de concurenta, de redundanta si de complementaritate. Cele de concurenta si complementaritate sunt pozitive, aducand elemente de noutate, de interes, imbogatesc mesajul, iar textul si imaginile se complementeaza pe parcurs. Relatia de redundanta, mai putin dorita apare atunci cand textul si imaginea spun acelasi lucru ceea ce duce la plictisirea publicului.

Materialul trebuie sa atraga atentia de la bun inceput, altfel telespectatorul va fi pierdut. Textul trebuie structurat, realizat astfel incat sa raspunda, de obicei, la intrebarile „ce” si „unde”, fara prea multe amanunte.

Exact cum scopul comunicarii este de a ne face intelesi si de a transmite cat mai clar ceea ce dorim, la fel si televiziunea, prin mesajele pe care le transmite, trebuie sa permita telespectatorului o intelegere imediata a evenimentelor, a sensului mesajului, astfel incat acestea sa devina usor accesibile tuturor. Publicul tinta este eterogen, apartinand unor diferite clase de pregatire.

Exista un mare semn de intrebare cand vine vorba de corectitudinea aplicarii acestor teorii in cadrul televiziunilor din Romania. Sau poate chiar aceasta este problema, hipercorectitudinea oricarei emisiuni de stiri. Deschizi televizorul si tot ce poti vedea la orele de maxima audienta este violenta. Jurnalele de stiri ale tuturor televiziunilor se bazeaza pe ea. Stiri cu si despre violenta realizate violent.

Imagini cat se poate de explicite, titluri cat mai frapante, limbaj atragator totul pentru dumnezeul televiziunii, ratingul.

Fiecare post de televiziune isi pozitioneaza conceptual principalele programe informative in functie de publicul pe care-l urmareste Cate bordeie cu antena tv, atatea concepte editoriale pentru programele de stiri. Fie ca este vorba de investitii in echipamente tehnice, fie ca numarul emisiunilor de stiri s-a marit, batalia cea mare intre stiristii televiziunilor se da pe concepte. Posturile care mizeaza pe senzational au cele mai mari audiente. In schimb, cele sobre castiga in credibilitate.

Preview document

Mass-Media știrilor - Pagina 1
Mass-Media știrilor - Pagina 2
Mass-Media știrilor - Pagina 3
Mass-Media știrilor - Pagina 4
Mass-Media știrilor - Pagina 5
Mass-Media știrilor - Pagina 6
Mass-Media știrilor - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Mass-Media Stirilor.doc

Alții au mai descărcat și

Știrea de agenție - particularități

Sfântu Gheorghe, 11 martie /Rompres/ - " Oameni fără studii, care nici măcar nu ştiu să scrie ori să citească s-au înscris pe listele unor partide...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Genurile Presei Scrise

TEXTUL JURNALISTIC Limba se manifestă, la un moment dat, prin variante determinate geografic și socio-cultural. - geografic – dialecte,...

Genurile Presei Scrise

Genul – expresia concreta a jurnalismului Genurile presei, apartinand stilului publicistic, sunt comparabile cu genurile literare, specifice...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Rolul jurnalismului cetățenesc în situațiile de criză - revoluția online din Iran

Capitolul 1 Criza media 1.1 Declinul mass-media tradiţionale În secolul al XV-lea Gutenberg a facut o descoperire care urma să schimbe...

Relații cu Mass Media

Introducere Prin lucrarea de faţă “Relaţii în Mass Media” s-a urmărit aducerea în prim plan a modurilor de informare a tuturor oamenilor despre...

Criza de imagine

INTRODUCERE Cuvântul “criza” provine de la termenul grecesc krinein, care înseamna ”a decide” - se refera la o faza decisiva dintr-o serie de...

Gestionarea Crizelor Mediatice

CAPITOLUL I INTRODUCERE In fiecare organizatie, indiferent de domeniul de activitate, exista preocupari legate de disfunctionalitatile ce pot...

Publicațiile online

Argument În anul 1969, când a fost prima data semnalata o prezenta on-line, la Internet erau conectate doar patru calculatoare de la patru...

Interpretarea drepturilor omului în presa online

INTRODUCERE În dezbaterea problemelor privind efectele mass-media se impun, de la început, câteva precizări, unele conceptuale, altele legate de...

Mass-Media

INTRODUCERE Nevoia de informaţie este una dintre datele fundamentale ale întregii vieţi sociale. Am putea gasi echivalenţe ale jurnalismului la...

Manipularea mass-media prin Știri

1. Manipularea – definitie, forme generale de manipulare. 1.1. Definiţia manipulării. Manipularea este definită ca "acţiunea de a determina un...

Ai nevoie de altceva?