Mass media și sport

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Publicitatea este stiinta, afacerea sau profesia crearii si diseminarii mesajelor, o institutie sociala care afecteaza viata de zi cu zi a fiecarui individ, o forta care modeleaza cultura de masa, o componenta a activitatii de marketing, o sursa de informare despre produse, servicii, evenimente, indivizi sau institutii. (Bakerm 1998)

Aparitia publicitatii este plasata de multi autori in antichitate, cand prin intermediul diverselor mijloace (scrise sau orale) se incerca informarea consumatorilor cu privire la anumite produse. Inscriptiile descoperite pe diverse materiale (tablita de ceramica, papirus) sau strigatele prin care era anuntata vanzarea unui anumit produs pot fi considerate precursoarele anunturilor publicitare din present.

Persuasiunea reprezinta darul sau puterea de a convinge pe cinva sa creada sau sa faca un anumit lucru.

Publicitatea este foarte importanta deopotriva pentru intreprinderile ce o realizeaza si pentru consumator. Acesta din urma are posibilitatea sa cunoasca mai bine din multe puncte de vedere (in cazul unei publicitati corecte) produsele existente pe piata si astfel sa aleaga cel mai avantajos produs.

In primul rand am ales o reclama pe care am vazut-o in timp ce urmaream un meci de fotbal din Champions League. In pauza dintre reprize postul Protv a avut cateva momente publicitare. Majoritatea dintre ele aveau, bineinteles, legatura cu evenimentul care se petrecea si anume, Champions League. Una dintre aceste reclame era la produsele Nivea For Men, din gama larga de produse pentru ingrijire, NIVEA.

Reclama decurgea in felul urmator: In primul rand a aparut timp de 5-10 secunde un barbat care a iesit de sub un dus cu un fular albastru Champions League pe care il foloseste pe post de prosop, avand langa produse Nivea. Mesajul publicitar a fost: Nivea For Men- fan fotbal. Apoi au urmat din nou alte reclame dupa care a aparut un alt barbat in fata oglinzii, proaspat barberit si cu un covoras la picioare sub forma unui teren de fotbal. Din nou mesajul era: Nivea For Men fan fotbal. Au urmat iar cateva reclame si din nou un alt barbat in cada de baie, relaxat cu crampoane in picioare si produse Nivea langa el. Mesajul: Nivea For Men -fan fotbal. Aceasta a fost ultima reclama. Erau de fapt cateva spoturi de 5-10 secunde avand acelasi mesaj.

Obiectivul acestei reclame este de a reaminti consumatorilor de existenta acestor produse si de convinge consumatorii de a le cumpara in continuare. Persuasiunea din aceasta reclama se bazeaza pe repetitia sloganului sip e credibilitatea celor care sustin aceasta reclama, si anume Champions League. In cea mai mare parte publicul cunoaste aceste produse si mai ales marca Nivea. Consumatorii sunt constienti de calitatea produselor si de existenta acestei marci ca fiind una de calitate, mesajele anterioare fiind adevarate. Consumatorii acestor tipuri de produse sunt barbatii, iar cel mai potrivit moment de ai prinde pe toti in fata televizorului si a vedea reclama respective este la un meci de fotbal si mai ales in Champions Legue. In Romania, fotbalul este considerat sportul rege si majoritatea barbatilor si baietilor iubesc acest sport, urmaresc iar unii il practica.

Primul element de persuasiune este chiar mesajul publicitar: Nivea For Men - fan fotbal. Majoritatea barbatilor are au urmarit acest meci nu au schimbat canalul pe perioada pauzei pentru a nu pierde inceputul celei de-a doua reprize, prin urmare au vazut aceasta reclama, care aparea foarte des si cu acelasi mesaj foarte usor de memorat. Acest mesaj arata ca Nivea For Men este un fan al fotbalului si prin urmare induce un mesaj in mintea barbatului ca un fan fotbal foloseste produsele Nivea For Men. Si cum majoritatea barbatilor iubesc fotbalul, altii fiind chiar fani inraiti, ar putea cumpara aceste produse doar prin simplul fapt ca si Nivea for Men este un fan fotbal la fel ca ei. Iar odata cumparate, produsele te conving de calitatea lor si de pretul acceptabil.

Al doilea element de persuasiune reprezinta acele obiecte din baia barbatilor, in primul rand fularul, apoi covorasul si in ultimul rand crampoanele. Mesajul arata ca orice barbat, orice fan al sportului rege ar trebui sa aiba in baia lui obiecte legate de aceasta, inclusiv barbatul Nivea. Produsele Nivea, fiind un fan al fotbalului, trebuie sa faca parte din baia unui fan fotbal.

Un al treilea element de persuasiune sunt barbatii din aceste clipuri, infatisarea lor. Toti trei sunt curati,

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mass media si sport.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 774 cuvinte
Nr caractere:
9 017 caractere
Marime:
16.10KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Mass Media
Tag-uri:
mass-media, audiovizual
Predat:
la facultate
Materie:
Mass Media
Profesorului:
Popescu Andrei
Sus!