Mass-Media si Persuasiunea

Extras din referat Cum descarc?

Traim intr-o epoca in care mai multe mii de inteligente dintre cele mai bine pregatite si-au ales drept obiect de activitate patrunderea in spiritul public colectiv. Scopul: sa manipuleze, sa exploateze, sa controleze. Efectul: mentinerea tuturor intr-o stare de neputinta generata de deprinderi mentale perpetuate la nesfarsit. De vreme ce atatia specialisti sunt angajati in reducerea oamenilor la aceasta conditie de neajutorati, pare justificata incercarea de a gasi metode pentru a inversa procesul.
Dupa ce a facut lumea medievala una cu pamantul, tehnologia Gutenberg a extins capacitatea de recuperare a omului prin viteza. Caligraful Evului Mediu nu avea nici un sprijin in parcurgerea textelor din Antichitate; in schimb, presa inventata de Gutenberg i-a pus la dispozitia renascentistilor pe toti clasicii antici.
In 1831, Lamartine i-a spus redactorului sef al revistei Revue Europeenne: ,,Inainte de sfarsitul acestui secol, jurnalismul va insemna o forta imensa, ingloband intreaga gandire omeneasca. ( ) Singura carte posibila de acum inainte este ziarul." Afirmatia lui pare sa fie contrara ideilor lui Platon, care pleda pentru traditia orala, considerand scrierea ca fiind o revolutie in primul rand distructiva.
Fenomenul atat de complex al comunicarii de masa a cunoscut numeroase tipuri de definire si numeroase perspective de clasificare. Dupa Christian Wright, ,,comunicarea de masa este orientata catre audiente largi, eterogene, care nu sunt cunoscute de catre comunicator; mesajele sunt transmise in mod public si sunt calculate astfel incat sa ajunga repede la public". Termenul de mass-media s-a format pe teren anglofon, prin sinteza dintre un cuvant englezesc, ,,mass", care trimite la masa de consumatori ai acestor forme culturale si un cuvant latin ,,media", in forma sa de plural, care se referea la suportul pe care sunt fixate aceste mesaje.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mass-Media si Persuasiunea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Coman, Mihai, Introducere in sistemul mass-media, Editura Polirom, Bucuresti, 1999
2. Coman, Mihai, Mass-media in Romania post comunista, Editura Polirom, Bucuresti, 2003
3. McLuhan, Marshall, The medium is the message, Editura Nemira, Bucuresti, 1997
4. Randall, David, Jurnalistul universal, Editura Polirom, Bucuresti, 1998


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!