Mass-media și Persuasiunea

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Traim intr-o epoca in care mai multe mii de inteligente dintre cele mai bine pregatite si-au ales drept obiect de activitate patrunderea in spiritul public colectiv. Scopul: sa manipuleze, sa exploateze, sa controleze. Efectul: mentinerea tuturor intr-o stare de neputinta generata de deprinderi mentale perpetuate la nesfarsit. De vreme ce atatia specialisti sunt angajati in reducerea oamenilor la aceasta conditie de neajutorati, pare justificata incercarea de a gasi metode pentru a inversa procesul.

Dupa ce a facut lumea medievala una cu pamantul, tehnologia Gutenberg a extins capacitatea de recuperare a omului prin viteza. Caligraful Evului Mediu nu avea nici un sprijin in parcurgerea textelor din Antichitate; in schimb, presa inventata de Gutenberg i-a pus la dispozitia renascentistilor pe toti clasicii antici.

In 1831, Lamartine i-a spus redactorului sef al revistei Revue Europeenne: ,,Inainte de sfarsitul acestui secol, jurnalismul va insemna o forta imensa, ingloband intreaga gandire omeneasca. ( ) Singura carte posibila de acum inainte este ziarul." Afirmatia lui pare sa fie contrara ideilor lui Platon, care pleda pentru traditia orala, considerand scrierea ca fiind o revolutie in primul rand distructiva.

Fenomenul atat de complex al comunicarii de masa a cunoscut numeroase tipuri de definire si numeroase perspective de clasificare. Dupa Christian Wright, ,,comunicarea de masa este orientata catre audiente largi, eterogene, care nu sunt cunoscute de catre comunicator; mesajele sunt transmise in mod public si sunt calculate astfel incat sa ajunga repede la public". Termenul de mass-media s-a format pe teren anglofon, prin sinteza dintre un cuvant englezesc, ,,mass", care trimite la masa de consumatori ai acestor forme culturale si un cuvant latin ,,media", in forma sa de plural, care se referea la suportul pe care sunt fixate aceste mesaje.

Bibliografie:

1. Coman, Mihai, Introducere in sistemul mass-media, Editura Polirom, Bucuresti, 1999

2. Coman, Mihai, Mass-media in Romania post comunista, Editura Polirom, Bucuresti, 2003

3. McLuhan, Marshall, The medium is the message, Editura Nemira, Bucuresti, 1997

4. Randall, David, Jurnalistul universal, Editura Polirom, Bucuresti, 1998

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Mass-Media si Persuasiunea.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
1 850 cuvinte
Nr caractere:
9 069 caractere
Marime:
14.99KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Mass Media
Tag-uri:
mod public, media, comunicare in masa
Predat:
la facultate
Materie:
Mass Media
Sus!