Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1920
Mărime: 15.20KB (arhivat)
Publicat de: Sanda Tomescu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Moraru Doina

Cuprins

  1. 1. Conditii impuse de lege privind implicarea mass-media in protectia consumatorilor in U.E.: elemente comune, deosebiri
  2. 2. Rolul Mass-Media in protectia consumatorilor in Regiunea de Nord-Est –aspecte positive/negative
  3. 3. Propuneri

Extras din referat

IMPLICAREA MASS-MEDIA IN PROTECTIA CONSUMATORILOR

1. Conditii impuse de lege privind implicarea mass-media in protectia consumatorilor in U.E.: elemente comune, deosebiri

Politica UE de protecţie a consumatorilor va constitui pilonul central pentru următoareafază a pieţei interne, conform celor stabilite în comunicarea Comisiei privind Analiza pieţei unice adresată Consiliului European de primăvară.

Piaţa internă a jucat un rol central pentru a face faţă provocărilor economice ale Europei şi pentru a furniza avantaje concrete cetăţenilor UE. Dar poziţia consumatorilor pe piaţa internă şi, în special pe pieţele cu amănuntul, fusese, până acum, subestimată. Actualele provocări economice, sociale, de mediu şi politice fac apel la o schimbare care să adopte o abordare din perspectiva consumatorului. În timp ce mijloacele tehnologice sunt din ce în ce mai accesibile, atât IMM cât şi consumatorii sunt în continuare neîncrezători în efectuarea de schimburi comerciale transfrontaliere.

Politica europeană de protecţie a consumatorilor poate avea o contribuţie importantă în schimbarea punctului de interes al politicii pe aspectele care se concentrează asupra cetăţenilor. Pe lângă abordarea problemei fragmentării pieţei interne, este necesară o mai mare atenţie acordată nevoilor consumatorilor, în vederea ameliorării funcţionării pieţelor cu amănuntul şi pentru a oferi posibilitatea consumatorilor de a face alegeri mai bune. Aceasta poate, de asemenea, contribui la garantarea valorilor fundamentale europene de imparţialitate, deschidere, solidaritate şi transparenţă.

În acest scop, Comisia va urmări 3 obiective principale: să ofere mai multă putere consumatorilor UE, printr-o informare corectă, prin transparenţa pieţei şi prin încrederea care decurge din protecţia eficientă a acestora, să amelioreze bunăstarea consumatorului în materie de preţuri, de posibilitate de alegere, de calitate şi de siguranţă(bunăstarea consumatorilor este în centrul atenţiei pe pieţele performante) si să protejeze consumatorii cu eficacitate împotriva riscurilor şi ameninţărilor serioase.

Rolul UE în gestionarea acestor schimbări va continua să crească. Piaţa internă rămâne contextul fundamental pentru politica de protecţie a consumatorilor. Această politică U.E. este de asemenea esenţială pentru o funcţionare mai bună a pieţei interne.

Piaţa internă deţine potenţialul de a fi, în termeni economici, cea mai mare piaţă cu amănuntul din lume. Politica UE de protecţie a consumatorilor este prin urmare esenţială. Ea poate aborda probleme pe care persoanele particulare nu au mijloacele să le rezolve. Garantează securitatea produselor şi serviciilor, precum şi corectitudinea şi transparenţa pieţelor, astfel încât consumatorii să poată alege în cunoştinţă de cauză, iar comercianţii necinstiţi să fie excluşi. Această politică poate oferi consumatorilor mijloacele necesare pentru a face alegeri raţionale şi pentru a-şi asuma responsabilitatea promovării propriilor interese. Graţie încrederii consumatorilor în funcţionarea pieţei interne, UE poate deveni o destinaţie fiabilă pentru comerţul electronic din restul lumii.

In Romania, informarea şi educarea consumatorilor asupra drepturilor sale reprezintă un domeniu în care toate părţile interesate trebuie să coopereze – statul, antreprenorii, precum şi însuşi consumatorii prin intermediul asociaţiilor acestora.

Informaţia pentru consumatori şi consultarea consumatorilor constituie elemente esenţiale de protecţie a consumatorilor. Doar un consumator bine informat poate lua o atitudine corectă faţă de varietatea produselor şi serviciilor plasate pe piaţă şi poate lua o decizie competentă în conformitate cu interesele sale, iar în unele cazuri, contribuind astfel la îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor. Pentru a asigura un mecanism real şi complex de furnizare a informaţiei pentru consumatori, la acest proces trebuie sa participe toată societatea: organele administrării publice centrale şi locale, autoritatea de protecţie a consumatorilor, autorităţile de supraveghere a pieţei, asociaţiile obşteşti, antreprenorii etc.

Educarea consumatorilor este un element important pentru dezvoltarea nivelului de conştiinţă al unei societăţi civile democratice. Educarea consumatorilor este direcţionată spre educarea copiilor, adolescenţilor şi adulţilor în rolul acestora de consumatori. Aceasta crează o stare emoţională şi predispunere spre cunoaştere, care sînt fundamentale pentru o asimilare eficientă a informaţiei pentru consumatori. O intenţie deosebită este de a schimba atitudinea, şi comportamentul consumatorilor, în scopul formării unei conştiinţe în spirit critic şi a unei responsabilităţi sociale.

Dezvoltarea procesului de educare a consumatorilor se va realiza prin:

a) elaborarea programelor de studii în domeniul protecţiei consumatorilor pentru instituţiile de învăţămînt;

-Protecţia consumatorilor trebuie inclusă ca un subiect obligatoriu sau facultativ în curricula în şcoli şi alte instituţii de învăţămînt. Această acţiune trebuie efectuată sub formă de subiecte interconectate (educaţie civică, ştiinţe politice, etc.).

b) dezvoltarea instrumentelor de informare şi educare a consumatorilor

Se are în vedere organizarea de campanii naţionale de informare a consumatorilor privind drepturile acestora, realizarea de emisiuni radio şi TV.

Preview document

Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 1
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 2
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 3
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 4
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 5
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 6
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 7
Implicarea mass-media în protecția consumatorilor din UE - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Implicarea Mass-Media in Protectia Consumatorilor din UE.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Internaționalizarea Producției de Autoturisme din România

Capitolul 1. Mediul de afaceri al întreprinderii 1.1. Caracteristici esenţiale ale mediului economic În prezentul capitol ne propunem să...

Concurența pe Piața de Autoturisme în România

Productia, piata si concurenta în domeniul autoturismelor din România se afla înca de la începuturile lor sub influenta exigentelor interne si,...

Organizarea unei Campanii de Promovare a Produselor pe Exemplul SC Quadrant Amroq Beverages Romnia SA

Capitolul 1 Promovarea în cadrul strategiei de marketing a firmei 1.1. Delimitări conceptuale ale strategiei de marketing 1.1.1. Definirea şi...

Inteprinderea în Mediu Competitiv

Capitolul I Prezentarea generala a firmei I.1. Scurt istoric Tip inteprindere: societate comerciala Fondata in 1996 sub denumirea de SC Eka...

Management strategic Petrom

Capitolul I Evaluarea mediului extern de afaceri Introducere Înainte de toate, pentru a putea desfăşura o activitate eficientă orice firmă...

Gestionarea Crizei de Imagine

Gestionarea Crizei de imagine Stadiul de cunoastere: Criza a fost definită, de Barry McLonglin (1996) ca “o perioadă în dinamica unui sistem,...

Starea actuală a mediului în România

Protectia mediului constituie o prioritate a dezvoltarii economico-sociale are ca scop obtinerea unui mediu curat si sanatos care sa nu afecteze...

Analiza Strategiei de Marketing a SC Fox SA

In prezent so observa o crestere exponentiala din punct de vedere demografic si economic la nivelul intregii planete. Societatea umana a fost...

Ai nevoie de altceva?