Iași, capitală cultural-europeană

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1440
Mărime: 15.09KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Proiectul de capitala culturala europeana a nascut intre marile orase al tarii, Brasov, Iasi, Craiova, Timisoara si Cluj-Napoca o competitie pe plan cultural. Potrivit calendarului, in anul 2015 se vor anunta orasele candidate la aceasta titulatura, iar in 2016 va fi desemnat orasul castigator. Competitia este lansata cu sase ani inainte pentru a da timp oraselor de a se pregati. Directorul Casei de Cultura a Municipiului Iasi “Mihai Ursachi”, Adi Cristi, manager cultural Oana Nasui incearca sa explice si sa evidentieze de ce Iasi capitala cultural-europeana in aceasta cursa politica din tara noastra.

Care sunt sansele reale ale Iasului de a deveni in 2021 capitala culturala europeana?

Oana Ionita Nasui, manager cultural, precizeaza ca unul dintre obiectivele cheie acordarii acestei titulaturi o reprezinta “sustenabilitatea si dezvoltarea pe termen lung a orasului si a imprejurimilor”. Nici un oras nu este denumit capitala culturala europeana doar datorita patrimoniului, ci si datorita coerentei programului in cadrul strategiei de dezvoltare a orasului. Prin urmare, acordarea titulaturii depinde foarte mult si de aceasta programare, 2014-2021 si ulterior de strategia de dezvoltare holistica (economica, sociala, de mediu, culturala in toate sectoarele, de la infracstructura la branding) a orasului si imprejurimilor. Iasul are sanse si se vede o convergenta a eforturilor din toate zonele, privat (profit si non-profit) si public, catre acest deziderat. Astfel, se poate castiga un asemenea titlu, printr-o sinergie de eforturi si o viziune clara. Daniela-Cristina Cujba, director executiv/Event Manager al Fundatiei Iasi Capitala Culturala Europeana, este de parere ca Iasul are sanse la titlul de Capitala Culturala Europeana in anul 2021. De asemenea, aceasta a mai precizat ca “daca un oras (din oricare tara europeana) ar fi deja pregatit pentru a primi acest titlu, n-ar mai fi necesara competitia. Ideea concursului este ca, pornind de la situatia reala a fiecarui oras sa fie construit un proiect prin a carui implementare sa se atinga standardele cerute de UE. Competitia CCE este un parcurs (analiza, concepere proiect, directii implementare) in urma caruia un oras primeste acest titlu.”

Prima incercare a Iasului de a deveni capitala culturala in 2000

“In anul 2000, in biroul primarului de atunci, Constantin Simirad, presedintele de atunci Emil Constantinescu, a semnat un act prin care se definea Iasul ca fiind capitala culturala a tarii. Actul acesta nu a fost transformat intr-o hotarare de Guvern cum era si firesc pentru ca s-a interpus decizia politica. Simirad, nefiind de aceeasi culoare politica cu cei care guvernau tara atunci, a crezut ca un astfel de castig pentru Iasi ar putea sa serveasca in campania electorala din anul 2000. S-a trecut sub tacere acea promisiune a presedintelui Emil Constantinescu. Si de fapt, era o promisiune sutinuta si onorata de trecutul istoric al Iasului, dar si de potentialul de valori culturale din acea vreme”, a explicat Adi Cristi, directorul Casei de Cultura Municipala “Mihai Ursachi”.

Preview document

Iași, capitală cultural-europeană - Pagina 1
Iași, capitală cultural-europeană - Pagina 2
Iași, capitală cultural-europeană - Pagina 3
Iași, capitală cultural-europeană - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Iasi, Capitala Cultural-Europeana.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Publicistica lui Eminescu

Primele articole ale lui Eminescu sunt cele aparute în “Federatiunea”, ziar care aparea la Buda-Pesta sub conducerea lui Alexandru Roman, membru al...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Evanghelizare și misiune creștină în mass-media

Un pedagog contemporan spunea că este într-adevăr "un privilegiu fantastic a ne putea exprima prin cuvinte, a comunica mai ales cu ajutorul unor...

Monografie Primăria Iași

CAP 1. Organizarea şi funcţionalitatea la Primăria Muncicipiului Iaşi 1.1. Scurt istoric Orasul Iaşi se numară printre cele mai vechi şi mai...

Lucrare de practică - în cadrul serviciului finanțelor publice al Primăriei Municipiului Iași

1. Scurt istoric al orasului Iasi Orasul Iasi se numara printre cele mai vechi si mai importante asezari ale tarii, în care a pulsat mereu,...

Conferință de Presă Privind Lansarea Proiectului Iașul de Sub Iași

Evenimentul - Conferinţă de presă privind lansarea Proiectului “IAŞUL DE SUB IAŞI” Conferinta de presa are ca subiect amenajarea catacombelor,...

Capital cultural și migrație temporară internațională în comuna Luizi-Călugăra, Județul Bacău

Introducere. Obiectivele cercetării Printre schimbările înregistrate la nivelul pattern-urilor de migraţie din România, după momentul 1989, se...

Monografie Primăria Iași

CAPITOLUL I ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA INSTITUTIEI 1.SCURT ISTORIC Orasul Iaşi se numară printre cele mai vechi şi mai importante aşezări ale...

Program de marketing privind promovarea ofertei turistice în Județul Constanța pe piața europeană

CAPITOLUL I STABILIREA MISIUNII JUDEŢULUI CONSTANŢA România a reprezentat o destinaţie turistică importantă pentru piaţa zonală promovând, cu...

Raport de țară - România

1.Prezentarea generala a Romaniei 1.1.Pozitie geografica si granite Stat situat in SE Europei Centrale, in nordul peninsulei Balcanice, pe...

Ai nevoie de altceva?