Descrierea pietei mediatice din Romania Oricate eforturi ar face producatorii pentru a promova bunurile culturale si pentru a crea noi nevoi de consum, piata produselor media este, inevitabil, limitata. Pe aceasta piata intra in competitie bunuri care sunt distribuite in moduri foarte variate. Astfel unele produse mass-media apar, ca bunuri personale, care se cumpara la un anume pret: ziare, reviste, canale TV platite; altele circula ca servicii publice, pe care statul le ofera in conditii de subventionare si distrubuire in conditi avantajoase. Pe langa acestea, alte produse mass-media sunt distribuite ca bunuri generatoare de profit, pentru care insa publicul nu plateste nimic(programele audio vizuale ale posturilor comerciale, informatiile on-line). Principalii actori implicati in aceasta afacere media sunt trusturile de presa care se lupta intr-un razboi aprig pe ceilalti actori - publicul tinta, potentialii clienti, intr-un cuvant consumatorul media. Anul 2009 a fost unul foarte greu pentru toata piata media din Romania iar pretul produselor mediatice a scazut foarte tare fiind necesare noi bugete si ajustari ale programelor anterioare fapt ce a afectat intr-o anumita masura imaginea multor organizatii, modificand intr-un anumit procent si consumul media. Datorita vitezei cu care a evoluat si evolueazacontinuu sistemul media din Romania modalitatea de achizitie a unui produs media se poate face in cele mai simple si confortabile moduri. Astfel ca o revista, un site, un minut de publicitate le putem achizitiona on-line doar cu cardul, stand in pat; reviste ziare le gasim la tonete impanzite in colturile unui oras, la fiecare colt de strada. Destul de usor putem schita profilul consumatorului media din Romania, acesta fiind strict legat de posibilitatile mai mult sau mai putin favorabile. Astfel incat presa este savurata in special de persoanele de varsta a II-a si a III-a care ori au obisnuinta de a citi un ziar, o revista ori nu au alte posibilitati si il pot rasfoi in mijlocul de transport public in comun, la servici: profesori, functionari publici, etc. Radioul este ascultat in special de persoanele care sunt la volan in cea mai mare parte a zilei sau care au alte activitati ce le priveaza dreptul de a se uita la televizor: soferi, femeile ocupate cu muncile casnice, etc. Televiziunea are cel mai larg public deoarece cu totii ne odihnim, ne informam sau ne distram in fata televizorului; iar media on-line este consumata mai mult de tineri si persoanele care lucreaza in domenii strict legate sau bazate pe calculator. In Romania de astazi consumatorul este bombardat zilnic de informatie, emisa din surse diverse. Experiente recente au transformat consumatorul roman de presa, intr-o persoana in acelasi timp avizata si succeptibila. Increderea in preasa ca institutie a fost minata de scandaluri sau dezvaluiri implicand organizatii de presa. De pierdut are presa scrisa care se confrunta cu fenomenul de pass-long: numar mare de cititori pe exemplar, iar condumatorii de presa scrisadar filuesc uneori ziarul pentru a descopri doar sectiunile de interes. Piata media din Romaniaeste impartita de6 mari trusturi ce cumuleaza 12 mari posturi de televiziune, 4 posturi radio si 28 de ziare si reviste. Aceste 6 mari trusturi sunt: - Edipresse AS - Ringier - Realitatea Madia - Catanevcu - Media - Pro - Intact.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).