Analiza unui Produs Media - Cronica Carcotasilor

Extras din referat Cum descarc?

Poti cistiga bani foarte usor fara sa informezi , fara personalitate sau atitudine. Cel mai usor mod de a face bani este divertismentul brut si fara pretentii de demnitate. Iar marfa proasta pe primul raft se vinde imediat.
Urmaresc in fiecare marti a saptamanii emisiunea Mondenilor difuzata pe Prima Tv, dar nu voi scrie despre ei, pentru simplul motiv ca imi plac, poate nu e una din cele mai bune emisiuni de divertisment dar facand o analiza a emisiunii nu as vrea sa-mi schimb parerea pe care o am despre ei si nici nu as vrea sa le gasesc punctele slabe pentru ca nu as vrea sa regret faptul ca-i urmaresc in fiecare saptamana. Asa ca voi scrie despre Cronica Carcotasilor o emisiune careia i s-a alocat un buget de 12000 de euro, un buget destul de mic daca luam in calcul ca cea mai scumpa emisiune de divertisment de la noi conform unui articol aparut in cotidianul este Dansez pentru tine cu 4 milioane de euro si surprize cu 70.000 de euro. La inceput, mai exact prin 2001 imi placea, dar care a decazut foarte mult, nu numai din punctul meu de vedere ci si al specialistilor( ma refer la studiile facute de TNS-AGB International) care au observat o scadere a ratingului de la 6,5 in 2001, la 4,2 in toamna anului 2009. Ei cred ca glumele din ce in ce mai proaste au un impact mai mare asupra publicului. Insa dragi Carcotasi gluma este o sare ce trebuie intrebuintata cu economie spunea Pitagora. Eu cred ca voi ati inceput sa puneti sare in exces, puneti intr-o emisiune cata clorura de sodiu/ sare a folosit Videanu la dezapezirea Bucurestiului. Aceasta emisiune nu transmite nimic: nici informatie, nici nu starneste emotie , suspans, stim din start ce urmeaza. Prostia voastra e ca faceti mereu acelasi lucru si asteptati de fiecare data un alt rezultat. La inceput emisiunea era bunicica pentru ca avea ceva ce nici o emisiune nu avea, ne saturasem de emisiunile cu cantec, de emisiuni in care drama si surprizele ne tineu in fata televizorului. Cronica Carcotasilor era acel ceva ce lipsea pe posturile tv. Insa treptat mi-am dat seama ca aceasta emisiune nu starneste sentimente, nu transmite informatie, nu transmite emotie, si nici nu corecteaza greselile produse de crainicii de stiri sau vedete. Practic ei transmit niste secvente constuite cu ritm, patetism care sa nu plictiseasca. Intotdeauna se intampla ceva pe micul lor ecran. Ei hartuiesc nu doar ochiul ci si auzul, reprezentand vocea inteligenta ce acompaniaza imaginile.Emisiunea a avut un start bun, plecand cu doi pasi inaintea celorlalti: un format cumparat care a fost verificat in afara si lipsa concurentei Formatul emisiunii este importat dupa ,,Striscia la notizzia", de pe Canalul 5 Italia. Carcotasii spun ca i- au depasit in complexitate pe Ezio Greggio si Enzo Iacchetti si ca cele doua emisiuni se asemana prin faptul ca sunt doua fete care danseaza si prin ideea de a spun lucrurilor pe nume intr-un mod vesel. Sa ne intoarcem in septembrie 2000 cand pe micile ecrane ,,Cronica Carcotasului" prezentata de Serban Huidu alaturi de un papagal debuteaza la postul Prima TV, lipsea ceva si asta era evident, lipsea Gainusa. Atunci producatorul emisiunii nu a mai stat pe ganduri si in februarie, 2001 a inlocuit papagalul cu o Gainusa.Venirea lui Mihai Gainusa s-a dovedit a fi de bun augur. Emisiunea transformandu-se intr-o Carcotcodaceala ce se difuzeaza in fiecare miercuri de la 19: 30. Formula de doi prezentatori intareste accentul pus pe ironie, confera mai mult dinamism emisiunii. Unde-s doi puterea creste, sau mai bine spus rautatea. Intre cei doi exista un dialog, ei comunica ceva sau mai degraba se amuza teribil de gafele facute in direct de reporteri desi emisiunea lor e regizata. Banalitatea conversatiei dintre cei doi vizeaza sa resitueze asa zisa informatia intr-o dimensiune umana, familiara universului cotidian al telespectatorului.
Deseori glumele lor sar calul par a se bucura de nenorocirea unora, sau jignesc. Ei creaza o comunicare virtuala cu publicul prin mimica, gestica, discurs. Aceasta este reteta celor doi Carcotasi pentru al tine pe telespectator in fata televizorului.
Prezentatorii puncteaza intalnirea de saptamana viitoare Stimuland astfel relatia de fidelitate luand drept fapt castigat prezenta la emisiune a telespectatorilor. Cultivarea relatiei prezentatorilor cu cel din fata televizorului se face intr-o nota de prietenie" we love to entretein you". Atentia telespectatorului este captata prin interpelare verbala si vizuala, ca de exemplu " Ati vazut ce fac politicenii " sau " sa vedem unde se mai distreaza vedetele pe timp de criza"
Tonul, stangaciile , fac si ele parte din firescul comportamentului. Mimica si intonatia exercita atractie asupra telespectatorului. Prin jocul de cuvinte si de posturi se construiesc personaje ridiculizate si parerile lor vizavi de aceste persoane. Ceea ce ma deranjeaza este faptul ca acesti doi carcotasi nu sunt subiectivi si privesc lucrurile din prisma lor. Numarul personajelor parodiate de Carcotasi nu e cunoscut cu precizie, dar unele dintre poreclele date de ei au ramas in vocabularul publicului: Sandra Efectiv Storcescu, Berbecali, Radu Cosmarca, Adelin Ochisor, Bunicuta, Gabi Strambeanu Stirea, Bigudesca, Cherida, Stiuca, Mircea Radu Bre, Catalin Radu Miroase sunt cele mai faimoase.
In cadrul monologurilor ei anticipeaza intrebarile telespecatorului, fac aprecieri : " aici va sustin" sau " sunt de acord cu Mircea Badea in doua privinte" , reformuleaza sau intrerup.
Dorinta lor de a persuada se sprijina pe incercarea de a ironiza. De unde si folosirea registrului injoctiv: exclamatii exprimand indignare, imperative "fratilor", ,,Rusinica! Rusinica!", ,,Valoarea mea, valoarea mea!" sau ,,Of, of, mai, mai!" si pe de alta parte a celui polemic, cultivand ironia. Ei sunt cei care dau verdicate. In emisiunea de pe 16 decembrie, carcotasii difuzeaza un material in care o vedeta, interpreta de manele spune "colinzi" in loc de "colinde", iar Huidu adauga un comentariu jignitor in care spune ca " Ce ziceai de colinzi? Colinde nu suna destul de tiganeste pentru tine?" Sunt sigura ca CNA-ul nu va trece cu vederea nici acest incident cum nu l-a trecut cu vederea nici pe cel din 2007 pentru faptul ca prezentatorii Mihai Gainusa si Serban Huidu au ironizat un reporter al Acasa TV pe considerente de orientare sexuala. Astefel pot sustine ca emisiunea nu reuseste intotdeauna sa se bazeze pe principiile etice. Echipa carcotasilor ii defavorizeaza de cele mai multe ori pe cei care apar la emisiunea lor , publicul ii eticheteaza precum ei si multi dintre acestia isi pierd din credibilitate. Emisiunea are o putere pozitiva de constructie dar si de desconstructie asupra persoanelor publice, asupra spatiului social, cultural si nu in ultimul rand politic. Intr-un exercitiu distractiv ei propun parodia cu tenta satirica.
Scopul ironiei este acela de a-l soca pe telespectator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza unui Produs Media - Cronica Carcotasilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!