Analiza Reclame TV

Referat
7.9/10 (13 voturi)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2092
Mărime: 8.94KB (arhivat)
Publicat de: Iridenta Toma
Puncte necesare: 9

Extras din referat

Identificati in cel putin 3 produse de publicitate ( clipuri, spoturi, machete, banere&) elementele persuasive pentru cucerirea pietei. Identificati de asemenea daca elementele de persuasiune incalca codul etic (mincinoase sunt partial adevarate sau transmise de persoane care nu au calitatea morala sa o faca). Produsele publicitare pe care le analizati nu trebuie sa fie neaparat comerciale.

Publicitatea este stiinta, afacerea sau profesia crearii si diseminarii mesajelor, o institutie sociala care afecteaza viata de zi cu zi a fiecarui individ, o forta care modeleaza cultura de masa, o componenta a activitatii de marketing, o sursa de informare despre produse, servicii, evenimente, indivizi sau institutii. (Bakerm 1998)

Aparitia publicitatii este plasata de multi autori in antichitate, cand prin intermediul diverselor mijloace (scrise sau orale) se incerca informarea consumatorilor cu privire la anumite produse. Inscriptiile descoperite pe diverse materiale (tablita de ceramica, papirus) sau strigatele prin care era anuntata vanzarea unui anumit produs pot fi considerate precursoarele anunturilor publicitare din present.

Persuasiunea reprezinta darul sau puterea de a convinge pe cinva sa creada sau sa faca un anumit lucru.

Publicitatea este foarte importanta deopotriva pentru intreprinderile ce o realizeaza si pentru consumator. Acesta din urma are posibilitatea sa cunoasca mai bine din multe puncte de vedere (in cazul unei publicitati corecte) produsele existente pe piata si astfel sa aleaga cel mai avantajos produs.

In primul rand am ales o reclama pe care am vazut-o in timp ce urmaream un meci de fotbal din Champions League. In pauza dintre reprize postul Protv a avut cateva momente publicitare. Majoritatea dintre ele aveau, bineinteles, legatura cu evenimentul care se petrecea si anume, Champions League. Una dintre aceste reclame era la produsele Nivea For Men, din gama larga de produse pentru ingrijire, NIVEA.

Reclama decurgea in felul urmator: In primul rand a aparut timp de 5-10 secunde un barbat care a iesit de sub un dus cu un fular albastru Champions League pe care il foloseste pe post de prosop, avand langa produse Nivea. Mesajul publicitar a fost: Nivea For Men  fan fotbal. Apoi au urmat din nou alte reclame dupa care a aparut un alt barbat in fata oglinzii, proaspat barberit si cu un covoras la picioare sub forma unui teren de fotbal. Din nou mesajul era: Nivea For Men  fan fotbal. Au urmat iar cateva reclame si din nou un alt barbat in cada de baie, relaxat cu crampoane in picioare si produse Nivea langa el. Mesajul: Nivea For Men  fan fotbal. Aceasta a fost ultima reclama. Erau de fapt cateva spoturi de 5-10 secunde avand acelasi mesaj.

Obiectivul acestei reclame este de a reaminti consumatorilor de existenta acestor produse si de convinge consumatorii de a le cumpara in continuare. Persuasiunea din aceasta reclama se bazeaza pe repetitia sloganului sip e credibilitatea celor care sustin aceasta reclama, si anume Champions League. In cea mai mare parte publicul cunoaste aceste produse si mai ales marca Nivea. Consumatorii sunt constienti de calitatea produselor si de existenta acestei marci ca fiind una de calitate, mesajele anterioare fiind adevarate. Consumatorii acestor tipuri de produse sunt barbatii, iar cel mai potrivit moment de ai prinde pe toti in fata televizorului si a vedea reclama respective este la un meci de fotbal si mai ales in Champions Legue. In Romania, fotbalul este considerat sportul rege si majoritatea barbatilor si baietilor iubesc acest sport, urmaresc iar unii il practica. Primul element de persuasiune este chiar mesajul publicitar: Nivea For Men  fan fotbal. Majoritatea barbatilor are au urmarit acest meci nu au schimbat canalul pe perioada pauzei pentru a nu pierde inceputul celei de-a doua reprize, prin urmare au vazut aceasta reclama, care aparea foarte des si cu acelasi mesaj foarte usor de memorat. Acest mesaj arata ca Nivea For Men este un fan al fotbalului si prin urmare induce un mesaj in mintea barbatului ca un fan fotbal foloseste produsele Nivea For Men. Si cum majoritatea barbatilor iubesc fotbalul, altii fiind chiar fani inraiti, ar putea cumpara aceste produse doar prin simplul fapt ca si Nivea for Men este un fan fotbal la fel ca ei. Iar odata cumparate, produsele te conving de calitatea lor si de pretul acceptabil. Al doilea element de persuasiune reprezinta acele obiecte din baia barbatilor, in primul rand fularul, apoi covorasul si in ultimul rand crampoanele. Mesajul arata ca orice barbat, orice fan al sportului rege ar trebui sa aiba in baia lui obiecte legate de aceasta, inclusiv barbatul Nivea. Produsele Nivea, fiind un fan al fotbalului, trebuie sa faca parte din baia unui fan fotbal.

Un al treilea element de persuasiune sunt barbatii din aceste clipuri, infatisarea lor. Toti trei sunt curati, frumosi, chipesi, ingrijiti, fericiti, cu pielea sanatoasa. Ce poate sa isi doreasca mai mult un barbat de la produsele pentru ingrijire? Aceste mesaj este de fapt unul psihologic care induce ideea ca orice barbat va folosi aceste produse poate sa arate asa.

Toate aceste trei elemente respecta codul etic. Nu sunt mincinoase, chiar folosirea lor te pot convinge de calitatea lor.

In al doilea rand am ales o reclama pentru ciorapii pentru femei, Diamond marca ADESGO. Reclama am urmarit-o pe un canal special pentru femei, Euforia

Preview document

Analiza Reclame TV - Pagina 1
Analiza Reclame TV - Pagina 2
Analiza Reclame TV - Pagina 3
Analiza Reclame TV - Pagina 4
Analiza Reclame TV - Pagina 5
Analiza Reclame TV - Pagina 6
Analiza Reclame TV - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Analiza Reclame TV.doc

Alții au mai descărcat și

Bergenbier versus Peroni Nastro Azzurro

In zilele noastre, o simpla vizionare a unui program TV, o plimbare de relaxare intr-un spatiu public sau lecturarea unui ziar inseamna o expunere...

Analiza de Imagini Publicitare Fixe

In zilele noastre, o simpla vizionare a unui program TV, o plimbare de relaxare intr-un spatiu public sau lecturarea unui ziar inseamna o expunere...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Figuri Retorice

Termenul figură a însemnat la origine, în latină, formă (« forma exterioară a unui corp »), alcătuire, aspect, fiind utilizabil şi în geometrie ;...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Tehnologia unui Produs

Capitolul 1. Obiectivul caietului de sarcini Aceste instrucţiuni au fost redactate pentru siguranţa utilizatorilor conform prezentelor...

Influența comportamentului consumatorului asupra calității produselor și serviciilor

INTRODUCERE Calitatea este rezultatul acţiunii conjugate a unui complex de factori economici, naturali, sociali, care se află într-o strânsă...

Analiza unei acțiuni promoționale studiu de caz - reclamă

REZUMAT Cuvinte cheie: reclamă, publicitate, televiziune, apa minerală, Aqua Carpatica. Primul capitol, intitulat „Publicitatea – instrument de...

Analiză reclame perioada interbelică

Reclamele reprezinta o oglinda a valorilor sociale. Intotdeauna m-am simtit atrasa de reclamele romanesti vechi. Ma uitam pe internet la reclame...

Stereotip de Gen în Reclamele de Televiziune din Perioada Sărbătoririlor de Crăciun

ARGUMENT Viaţa modernă a adus odată cu transformările sociale, economice şi culturale o serie de mijloace lingvistice de comunicare: afişe,...

Opinii, atitudini, preferințe ale populației municipiului Brașov cu privire la reclamele difuzate pe posturile naționale de televiziune

Introducere : Justificarea necesitatii realizarii cercetarii Prin aceasta cercetare se doreste a se afla opiniile, atitudinile si preferintele...

Analiză de Reclamă

În spatele unei femei frumoase întotdeauna stă o femeie de succes și, când spun succes, nu mă refer neapărat la situația financiară, ci la...

Calitatea mărfurilor și serviciilor la SC Est Eliv SRL

ARGUMENT Mi-am ales ca temă „Calitatea mărfurilor şi serviciilor la S.C. EST ELIV S.R.L.” deoarece reprezintă unul dintre cele mai importante...

Ai nevoie de altceva?