Viral Marketing și Buzz Marketing

Referat
9.3/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3064
Mărime: 29.11KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: A. Zbuchea
Master Management si Comunicare in Afaceri (SNSPA)

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. 1. DEFINIŢII 4
  3. 1.1 WORD OF MOUTH MARKETING 4
  4. 1.2 BUZZ MARKETING 4
  5. 1.3 VIRAL MARKETING 5
  6. 2. AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE 5
  7. 3. TIPURI DE MESAJE TRANSMISE 6
  8. 3.1 PASS-ALONG 6
  9. 3.2 INCENTIVISED VIRAL 6
  10. 3.3 UNDERCOVER 7
  11. 3.4 EDGY GOSSIP/BUZZ MARKETING 7
  12. 3.5 ANONYMOUS MATCHING 7
  13. 4. METODE DE TRANSMISIE 7
  14. 4.1 WORD OF WEB 7
  15. 4.2 WORD OF E-MAIL 7
  16. 4.3 WORD OF MOUTH 7
  17. 4.4 WORD OF IM 8
  18. 4.5 REWARD FOR REFERRALS 8
  19. 5. BARIERE ÎMPOTRIVA MARKETINGULUI VIRAL 8
  20. 5.1 VITEZA SI DIMENSIUNEA 8
  21. 5.2 ANTIVIRUS ŞI FIREWALL 8
  22. 5.3 FORMAT MEDIA 8
  23. 6. VIRAL MARKETING ŞI BUZZ MARKETING ÎN ROMÂNIA 9
  24. CONCLUZII 10
  25. BIBLIOGRAFIE 13

Extras din referat

Introducere

Un consumator care are o experienţă plăcută va spune altor 12 persoane, la fel cum un alte 12 persoane vor afla de experienţa neplăcută a unui alte persoane.

Marketingul tradiţional este înlocuit în ultima vreme cu noi forme de marketing interactiv şi publicitate online care transformă foarte rapid concepţiile consumatorilor. Forumurile, blogurile, recenziile online reprezintă noi provocări pentru marketeri deoarece trebuie să facă faţă acestei explozii de informaţii care vine din partea consumatorilor. Prin intermediul acestor instrumente interactive, consumatorii îşi exprimă concepţia despre anumite produse, despre mărcile preferate sau nu, iar acestea pot avea implicaţii foarte mari asupra managementului organizaţional al unei organizaţii.

Era digitală a adus odată cu ea şi introducerea numeroaselor noţiuni mai puţin cunoscute consumatorilor tradiţionali, şi care de cele mai multe ori nasc confuzii. Termenii care fac parte din această categorie şi care de cele mai multe ori sunt interpretaţi şi utilizaţi incorect sunt word of mouth- care in limba română s-ar putea traduce cel mai bine ca zvon, viral marketing, buzz marketing, blog marketing, marketingul formatorilor de opinie. Aceste tehnici încurajează oamenii să-şi împărtăşească experienţele, folosing vocea consumatorului pentru binele mărcii. Însă în acelaşi timp trebuie să se ţină cont de faptul că un client nesatisfăcut poate fi la fel de puternic în sens negativ. Oportunitatea pe care o oferă marketingul viral este unică- răspândirea voluntară a unui mesaj către mai mulţi consumatori prin apăsarea unui singur buton.

Eficienţa acestor noi tehnici de comunicare în marketing rămâne în cea mai mare parte indisputabilă. Organitaţiile trebuie să muncească pentru a face consumatorii fericiţi, pentru a-i asculta şi pentru a uşura transmiterea anumitor informaţii către cunoştinţele lor. Aceştia pot informa potenţialii consumatori despre calitatea foarte bună a anumitor produse sau servicii.

1. Definiţii

În definirea noţiunilor de Viral Marketing şi Buzz Marketing vom pleca de la definiţia noţiunii de Word of Mouth Marketing.

Word of Mouth reprezintă procesul prin care consumatorii împărtăşesc informaţii pe cale orală altor consumatori.

1.1 Word of Mouth Marketing constă dintr-un număr diferit de forme de comunicare precum: buzz marketing, viral marketing, marketing de influenţă, marketing de stradă, conţinut generat de utilizator şi altele. Toate aceste noţiuni pot fi confuze datorită atributelor complementare, însă în final sunt chiar diferite unele de altele. Word of Mouth Marketing(WOMM) reprezintă cea mai veche tehnică prin care marketerii îşi pot face cunoscute produsele, însă doar acum ei învaţă cum poate fi amplificată, îmbunătăţită, încurajată şi facilitată. WOMM nu înseamnă de fapt cum poate fi transmisă o informaţie prin viu grai, ci cum această informaţie poate atinge un obiectiv de marketing.

WOMM nu poate fi falsificat sau inventat. Încercarea de a face acest lucru nu este etică, poate dăuna mărcii si reputaţiei companiei. Marketerii etici resping toate tacticile care ţin de manipulare, infiltrare sau rea-credinţă.

1.2 Buzz Marketing reprezintă fenomenul prin care produsul este transmis prin intermediul unui eveniment sau a unei acţiuni pentru a suprinde într-un mod spectaculos şi memorabil. De multe ori actorii înainte de lansarea unui film, divorţeaza sau se căsătoresc tocmai pentru a atrage atenţia mass-media asupra lor.

Buzz Marketingul este realizat pe termen scurt, de aici şi denumirea sa; mesajul este transmis cu o intensitate mare pentru a atrage atenţia, însă este uitat repede.

1.3 Viral Marketing reprezintă un fenomen de marketing care permite şi încurajează transmiterea voluntară de către membrii segmentului ţintă a mesajului anunţătorului . Termenul este aproape exclusiv asociat mediului online, odată cu lansarea şi dezvoltarea fulgerătoare a serviciului de email web gratuit HotMail (www.hotmail.com), serviciu care, la sfârşitul fiecărui email trimis de către cei care se foloseau de serviciile lor gratuite, adăuga un mesaj de invitaţie către recipient de a-şi deschide, la rândul său, un cont de email(„Get Your Private, Free Email from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com”). Astfel, toţi cei care foloseau serviciile HotMail au devenit, inconştient, agenţi publicitari ai companiei.

Marketingul viral reuneşte acele strategii de comunicare bazate pe încurajarea indivizilor/consumatorilor de a trasmite mai departe prin diverse metode un mesaj de marketing către alţi consumatori, influenţând printr-o curbă exponenţială propagarea acestui mesaj.

Marketingul Viral nu moare în timp, se extinde ca un virus. În fiecare zi este mai mare decât ziua precedentă. Cel mai bun exemplu de Viral Marketing pare a fi MySpace.com sau în România hi5.com.

2. Avantaje şi dezavantaje

Avantajele Viral Marketing şi Buzz Marketing sunt următoarele:

-Mesajele sunt transmise unui număr mare de consumatori, pornind de la unul singur

-Expedierea presupune costuri nesemnificative deoarece se bazează pe slăbiciunile umane ale consumatorului

-Produsul sau serviciul respectiv câştigă un nume

Preview document

Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 1
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 2
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 3
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 4
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 5
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 6
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 7
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 8
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 9
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 10
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 11
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 12
Viral Marketing și Buzz Marketing - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Viral Marketing si Buzz Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect - Marketing Viral

INTRODUCERE Într-o societate în continuă devoltare, mişcare, schimbare o constantă reevaluare a mecanismelor sale de fundamentare şi existenţă...

Analiza pieței apei minerale în România

1.Produsul 1.1 Scurt istoric al produsului Unul din domeniile de interes mondial care va persista indiferent de circumstanţe este cel legat de...

Comunicarea în Marketing

ARGUMENT Lucrarea de faţă se intitulează”Comunicarea în marketing”şi este structurată în patru capitole.Acestea sunt structurate in felul...

Piața Deodorantelor

PARTEA I-Prezentare teoretică Conform Asociaţiei Americane de Marketing ( A.M.A.), marketingul este “ procesul programării şi realizării...

Marketingul în spațiul virtual

Diversitatea crescanda a Internetului continua sa le aduca marketerilor ocazii noi de comert electronic dirijat catre o tinta precisa. De exemplu:...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Marketing Viral

Termenul marketing viral a fost adoptat de Steve Jurvetson in 1997 pentru a descrie obiceiul celor de la Hotmail de a ataşa reclama in mailurile...

Te-ar putea interesa și

Strategia de Comunicare On-line și Creația în Publicitatea On-line

INTRODUCERE Tema lucrării de disertaţie se numeşte „Strategia de comunicare on-line şi creaţia în publicitatea on-line” şi este dezbătută pe...

Campania de promovare online a Pensiunii Montana

INTRODUCERE Fiind un sistem de schimbare a informatiilor, cel mai important aspect al Internetului este puterea lui de conectare, abilitatea de a...

Publicitatea Online

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze şi să compare mediul on-line şi mediul offline din puncte de vedere al avantajelor şi...

Avantajele publicității online în mixul de media. Campania virală Sprite

Introducere În condiţiile în care piaţa a devenit din ce în ce mai segmentată, companiile care doresc să pătrundă pe piaţă sau să lanseze un nou...

Marketing Online

INTRODUCERE Termenul de marketing este de origine anglo-saxonã (reprezentând participiul prezent al verbului “to market”, care are semnificaţia de...

Elaborarea strategiei de promovare a companiei

INTRODUCERE Actualitatea studierii procesului de promovare a produselor, serviciilor și organizațiilor românești pe piețele internaționale este...

Proiect - Marketing Viral

INTRODUCERE Într-o societate în continuă devoltare, mişcare, schimbare o constantă reevaluare a mecanismelor sale de fundamentare şi existenţă...

Business Plan

1. Mission and Vision The company provides unique and qualitative design for customers that pursue a fresh start, a new look, daring ideas and...

Ai nevoie de altceva?