Cuprins
- INTRODUCERE 3
- 1. DEFINIŢII 4
- 1.1 WORD OF MOUTH MARKETING 4
- 1.2 BUZZ MARKETING 4
- 1.3 VIRAL MARKETING 5
- 2. AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE 5
- 3. TIPURI DE MESAJE TRANSMISE 6
- 3.1 PASS-ALONG 6
- 3.2 INCENTIVISED VIRAL 6
- 3.3 UNDERCOVER 7
- 3.4 EDGY GOSSIP/BUZZ MARKETING 7
- 3.5 ANONYMOUS MATCHING 7
- 4. METODE DE TRANSMISIE 7
- 4.1 WORD OF WEB 7
- 4.2 WORD OF E-MAIL 7
- 4.3 WORD OF MOUTH 7
- 4.4 WORD OF IM 8
- 4.5 REWARD FOR REFERRALS 8
- 5. BARIERE ÎMPOTRIVA MARKETINGULUI VIRAL 8
- 5.1 VITEZA SI DIMENSIUNEA 8
- 5.2 ANTIVIRUS ŞI FIREWALL 8
- 5.3 FORMAT MEDIA 8
- 6. VIRAL MARKETING ŞI BUZZ MARKETING ÎN ROMÂNIA 9
- CONCLUZII 10
- BIBLIOGRAFIE 13
Extras din referat
Introducere
Un consumator care are o experienţă plăcută va spune altor 12 persoane, la fel cum un alte 12 persoane vor afla de experienţa neplăcută a unui alte persoane.
Marketingul tradiţional este înlocuit în ultima vreme cu noi forme de marketing interactiv şi publicitate online care transformă foarte rapid concepţiile consumatorilor. Forumurile, blogurile, recenziile online reprezintă noi provocări pentru marketeri deoarece trebuie să facă faţă acestei explozii de informaţii care vine din partea consumatorilor. Prin intermediul acestor instrumente interactive, consumatorii îşi exprimă concepţia despre anumite produse, despre mărcile preferate sau nu, iar acestea pot avea implicaţii foarte mari asupra managementului organizaţional al unei organizaţii.
Era digitală a adus odată cu ea şi introducerea numeroaselor noţiuni mai puţin cunoscute consumatorilor tradiţionali, şi care de cele mai multe ori nasc confuzii. Termenii care fac parte din această categorie şi care de cele mai multe ori sunt interpretaţi şi utilizaţi incorect sunt word of mouth- care in limba română s-ar putea traduce cel mai bine ca zvon, viral marketing, buzz marketing, blog marketing, marketingul formatorilor de opinie. Aceste tehnici încurajează oamenii să-şi împărtăşească experienţele, folosing vocea consumatorului pentru binele mărcii. Însă în acelaşi timp trebuie să se ţină cont de faptul că un client nesatisfăcut poate fi la fel de puternic în sens negativ. Oportunitatea pe care o oferă marketingul viral este unică- răspândirea voluntară a unui mesaj către mai mulţi consumatori prin apăsarea unui singur buton.
Eficienţa acestor noi tehnici de comunicare în marketing rămâne în cea mai mare parte indisputabilă. Organitaţiile trebuie să muncească pentru a face consumatorii fericiţi, pentru a-i asculta şi pentru a uşura transmiterea anumitor informaţii către cunoştinţele lor. Aceştia pot informa potenţialii consumatori despre calitatea foarte bună a anumitor produse sau servicii.
1. Definiţii
În definirea noţiunilor de Viral Marketing şi Buzz Marketing vom pleca de la definiţia noţiunii de Word of Mouth Marketing.
Word of Mouth reprezintă procesul prin care consumatorii împărtăşesc informaţii pe cale orală altor consumatori.
1.1 Word of Mouth Marketing constă dintr-un număr diferit de forme de comunicare precum: buzz marketing, viral marketing, marketing de influenţă, marketing de stradă, conţinut generat de utilizator şi altele. Toate aceste noţiuni pot fi confuze datorită atributelor complementare, însă în final sunt chiar diferite unele de altele. Word of Mouth Marketing(WOMM) reprezintă cea mai veche tehnică prin care marketerii îşi pot face cunoscute produsele, însă doar acum ei învaţă cum poate fi amplificată, îmbunătăţită, încurajată şi facilitată. WOMM nu înseamnă de fapt cum poate fi transmisă o informaţie prin viu grai, ci cum această informaţie poate atinge un obiectiv de marketing.
WOMM nu poate fi falsificat sau inventat. Încercarea de a face acest lucru nu este etică, poate dăuna mărcii si reputaţiei companiei. Marketerii etici resping toate tacticile care ţin de manipulare, infiltrare sau rea-credinţă.
1.2 Buzz Marketing reprezintă fenomenul prin care produsul este transmis prin intermediul unui eveniment sau a unei acţiuni pentru a suprinde într-un mod spectaculos şi memorabil. De multe ori actorii înainte de lansarea unui film, divorţeaza sau se căsătoresc tocmai pentru a atrage atenţia mass-media asupra lor.
Buzz Marketingul este realizat pe termen scurt, de aici şi denumirea sa; mesajul este transmis cu o intensitate mare pentru a atrage atenţia, însă este uitat repede.
1.3 Viral Marketing reprezintă un fenomen de marketing care permite şi încurajează transmiterea voluntară de către membrii segmentului ţintă a mesajului anunţătorului . Termenul este aproape exclusiv asociat mediului online, odată cu lansarea şi dezvoltarea fulgerătoare a serviciului de email web gratuit HotMail (www.hotmail.com), serviciu care, la sfârşitul fiecărui email trimis de către cei care se foloseau de serviciile lor gratuite, adăuga un mesaj de invitaţie către recipient de a-şi deschide, la rândul său, un cont de email(„Get Your Private, Free Email from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com”). Astfel, toţi cei care foloseau serviciile HotMail au devenit, inconştient, agenţi publicitari ai companiei.
Marketingul viral reuneşte acele strategii de comunicare bazate pe încurajarea indivizilor/consumatorilor de a trasmite mai departe prin diverse metode un mesaj de marketing către alţi consumatori, influenţând printr-o curbă exponenţială propagarea acestui mesaj.
Marketingul Viral nu moare în timp, se extinde ca un virus. În fiecare zi este mai mare decât ziua precedentă. Cel mai bun exemplu de Viral Marketing pare a fi MySpace.com sau în România hi5.com.
2. Avantaje şi dezavantaje
Avantajele Viral Marketing şi Buzz Marketing sunt următoarele:
-Mesajele sunt transmise unui număr mare de consumatori, pornind de la unul singur
-Expedierea presupune costuri nesemnificative deoarece se bazează pe slăbiciunile umane ale consumatorului
-Produsul sau serviciul respectiv câştigă un nume
Preview document
Conținut arhivă zip
- Viral Marketing si Buzz Marketing.doc