Vanzarea Directa

Extras din referat Cum descarc?

Definirea termenului: 
Vanzare personalizata, direct catre consumatorii finali, prin reprezentantii producatorului (mandatari) sau prin agenti de vanzare independenti. Este cel mai scurt circuit de distributie. Sunt asociate, de regula, vanzarilor directe si vanzarea prin magazinele si depozitele proprii ale fabricantului, vanzarea prin intermediul reuniunilor s.a.m.d., precum si o serie de tehnici de vanzare la distanta (vanzare prin posta, vanzare prin telefon, video, teleshopping, vanzare prin Internet s.a.m.d.).
O.G. 99/2000, art. 42: "(1) Vanzarea directa este acea practica comerciala prin care produsele sau serviciile sunt desfacute direct consumatorilor, in afara spatiilor de vanzare cu amanuntul, prin intermediul vanzatorilor directi, care prezinta produsele si serviciile oferite spre vanzare. (2) Vanzarea prin retele (multilevel marketing) este o forma a vanzarii directe prin care produsele si serviciile sunt oferite consumatorilor prin intermediul unei retele de vanzatori directi si independenti care primesc un comision atat pentru vanzarile proprii, cat si pentru vanzarile generate de retelele de vanzatori directi si independenti pe care i-au recrutat personal".
Avantaje ale vanzarii directe: 
- permiterea pastrarii controlului asupra intregului proces de comercializare; 
- reducerea cheltuielilor de distributie; 
- contactul direct al producatorului cu consumatorul, facilitarea cunoasterii pietei; 
- sustinerea marcii de fabrica; 
- controlul mentinerii pretului in limite rezonabile; 
- garantarea calitatii produselor vandute; 
- asigurarea de servicii de calitate clientelei etc. 
Dezavantaje: resurse financiare importante pentru organizarea retelei proprii de magazine, personal suplimentar, instruire, organizarea serviciilor post-vanzare s.a.
Aceasta forma de distributie este determinata, uneori, de existenta unui grad ridicat de complexitate tehnica a produsului - ceea ce necesita prestarea de servicii de specialitate de catre fabricant - sau de gradul ridicat de concentrare geografica a cumparatorilor potentiali.
Firme cu vanzare directa prezente in Romania
Nr. Crt. Nume firma Produse comercializate Website
1. Avon Cosmetics Romania SRL Produse cosmetice http://www.avoncosmetics.ro
2. Forever Living Products Romania SRL produse naturale pe baza de aloe vera http://www.foreverliving.ro
3. Eurobrokers Group SA -asigurari de viata si non-viata
-furnizori de asigurari pt. portofoliu EUROBROKERS: Allianz Romania, AIG Life, Allianz Tiriac, Generali, Interamerican, Omniasig, Asiban, Ardaf, Grup AS http://www.eurobrokers.ro 
4. Healthy Coffee Euro - Cafea, Ceai, Ciocolata
- Suplimente nutritive cu proprietati medicale
- Cosmetice http://www.ganoexcel.com.ro
Studiu de caz
EVOLUTIA AVON COSMETICS ROMANIA SRL
Istoria Avon
Povestea Avon incepe in urma cu mai mult de 120 ani , cand fondatorul sau , David Mc.Connell , un vanzator de carti pe atunci , a descoperit ca parfumurile de trandafiri pe care le oferea clientelor sale erau motivul pentru care femeile ii cumparau cartile.Intuind oportunitatea unei noi afaceri Mc.Connell in 1886 , California Perfume Company , York. Mc.Connel a impus inca din prima zi a fondarii companiei , principiul Satisfactia Garantata 100% , principiu care este valabil si astazi , aplicandu-se peste tot in lume unde Avon isi desfasoara activitatea. In anul 1939 compania a fost denumita AVON , dupa numele raului care curge in Stratford-Upon-Avon , taramul natal al lui Shakespeare.Incepand din 1949 AVON devine lider pe piata mondiala in Vanzarea Directa de produse cosmetice. Astazi AVON activeaza in peste 100 tari si avand peste 5.000.000 reprezentanti.
Avon Cosmetics Romania a fost inregistrata in 09 1997 . La 1 iunie 1999 a fost inaugurat centrul operational care se ocupa cum ambalarea si livrarea comenzilor pentru Romania , Bulgaria si Moldova. Compania a pornit de la 6 zone care acopereau orasul Bucuresti , ajungand in 2003 la 67 de zone care acopereau intreaga tara , in prezent existand 96 de zone la nivelul intregii tari. Astazi Avon Romania are un nou centru de distributie in Bucuresti , la Cheajna , de unde se livreaza produse in Romania , Moldova , Bulgaria ,


Fisiere in arhiva (1):

  • Vanzarea Directa.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!