Vânzarea directă

Referat
8.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1037
Mărime: 13.46KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Carmen Boghean
Universitatea “Stefan Cel Mare” Suceava Facultatea de Economie si Administratie Publica Administrarea Afacerilor Referat “ECONOMIE”

Extras din referat

Definirea termenului:

Vanzare personalizata, direct catre consumatorii finali, prin reprezentantii producatorului (mandatari) sau prin agenti de vanzare independenti. Este cel mai scurt circuit de distributie. Sunt asociate, de regula, vanzarilor directe si vanzarea prin magazinele si depozitele proprii ale fabricantului, vanzarea prin intermediul reuniunilor s.a.m.d., precum si o serie de tehnici de vanzare la distanta (vanzare prin posta, vanzare prin telefon, video, teleshopping, vanzare prin Internet s.a.m.d.).

O.G. 99/2000, art. 42: "(1) Vanzarea directa este acea practica comerciala prin care produsele sau serviciile sunt desfacute direct consumatorilor, in afara spatiilor de vanzare cu amanuntul, prin intermediul vanzatorilor directi, care prezinta produsele si serviciile oferite spre vanzare. (2) Vanzarea prin retele (multilevel marketing) este o forma a vanzarii directe prin care produsele si serviciile sunt oferite consumatorilor prin intermediul unei retele de vanzatori directi si independenti care primesc un comision atat pentru vanzarile proprii, cat si pentru vanzarile generate de retelele de vanzatori directi si independenti pe care i-au recrutat personal".

Avantaje ale vanzarii directe:

- permiterea pastrarii controlului asupra intregului proces de comercializare;

- reducerea cheltuielilor de distributie;

- contactul direct al producatorului cu consumatorul, facilitarea cunoasterii pietei;

- sustinerea marcii de fabrica;

- controlul mentinerii pretului in limite rezonabile;

- garantarea calitatii produselor vandute;

- asigurarea de servicii de calitate clientelei etc.

Dezavantaje: resurse financiare importante pentru organizarea retelei proprii de magazine, personal suplimentar, instruire, organizarea serviciilor post-vanzare s.a.

Aceasta forma de distributie este determinata, uneori, de existenta unui grad ridicat de complexitate tehnica a produsului - ceea ce necesita prestarea de servicii de specialitate de catre fabricant - sau de gradul ridicat de concentrare geografica a cumparatorilor potentiali.

Firme cu vanzare directa prezente in Romania

Nr. Crt. Nume firma Produse comercializate Website

1. Avon Cosmetics Romania SRL Produse cosmetice http://www.avoncosmetics.ro

2. Forever Living Products Romania SRL produse naturale pe baza de aloe vera http://www.foreverliving.ro

3. Eurobrokers Group SA -asigurari de viata si non-viata

-furnizori de asigurari pt. portofoliu EUROBROKERS: Allianz România, AIG Life, Allianz Tiriac, Generali, Interamerican, Omniasig, Asiban, Ardaf, Grup AS http://www.eurobrokers.ro

4. Healthy Coffee Euro - Cafea, Ceai, Ciocolata

- Suplimente nutritive cu proprietati medicale

- Cosmetice http://www.ganoexcel.com.ro

Studiu de caz

EVOLUTIA AVON COSMETICS ROMANIA SRL

Istoria Avon

Povestea Avon incepe in urma cu mai mult de 120 ani , cand fondatorul sau , David Mc.Connell , un vanzator de carti pe atunci , a descoperit ca parfumurile de trandafiri pe care le oferea clientelor sale erau motivul pentru care femeile ii cumparau cartile.Intuind oportunitatea unei noi afaceri Mc.Connell in 1886 , California Perfume Company , York. Mc.Connel a impus inca din prima zi a fondarii companiei , principiul Satisfactia Garantata 100% , principiu care este valabil si astazi , aplicandu-se peste tot in lume unde Avon isi desfasoara activitatea. In anul 1939 compania a fost denumita AVON , dupa numele raului care curge in Stratford-Upon-Avon , taramul natal al lui Shakespeare.Incepand din 1949 AVON devine lider pe piata mondiala in Vanzarea Directa de produse cosmetice. Astazi AVON activeaza in peste 100 tari si avand peste 5.000.000 reprezentanti.

Avon Cosmetics Romania a fost inregistrata in 09 1997 . La 1 iunie 1999 a fost inaugurat centrul operational care se ocupa cum ambalarea si livrarea comenzilor pentru Romania , Bulgaria si Moldova. Compania a pornit de la 6 zone care acopereau orasul Bucuresti , ajungand in 2003 la 67 de zone care acopereau intreaga tara , in prezent existand 96 de zone la nivelul intregii tari. Astazi Avon Romania are un nou centru de distributie in Bucuresti , la Cheajna , de unde se livreaza produse in Romania , Moldova , Bulgaria ,

Preview document

Vânzarea directă - Pagina 1
Vânzarea directă - Pagina 2
Vânzarea directă - Pagina 3
Vânzarea directă - Pagina 4
Vânzarea directă - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Vanzarea Directa.doc

Alții au mai descărcat și

Politica de Vânzări

1.1 Elemente caracteristice vânzarilor de produse Vânzarea produselor reprezinta actul prin care se asigura valorificarea rezultatelor...

Strategii de Vânzare

Tipuri de vânzări Agenţii de vânzări au ca scop pe lângă preluarea de comenzi şi întreţinerea relaţiilor cu clienţii existenţă cât şi găsirea...

Avon - Anew Clinical

1. Istoria AVON AVON a fost fondata in 1886 in Statele Unite de catre David H. McConnell, un vanzator de carti care si desfasura activitatea prin...

E-Business și e-Commerce

Sistemul Internet este marcat, in zilele noastre, de o dezvoltare uimitoare si ofera, astfel, noi dimensiuni de extindere a oportunitatilor de...

Vânzarea

INTRODUCERE „Fiecare îşi asigură traiul vânzând ceva” scria Robert Louis Stevenson cu aproape un secol în urmă. Vânzarea este una din cele mai...

Serviciile Comerciale la Nivelul Firmei

Pe fondul dezvoltarii accelerate a sectorului tertiar, teoria economica a serviciilor a progresat si ea, imbogatindu-se cu noi concepte. Asociatia...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Tehnici de vânzare și negociere

CAPITOLUL 1 FORŢA DE VÂNZARE “Cea mai grea şi cea mai bine plătită muncă din lume este în vânzări, şi cea mai uşoară şi mai prost plătită muncă...

Te-ar putea interesa și

Aspecte în comercializarea produselor agricole

Potrivit conceptului de dezvoltare durabilă a societății, comercializarea are o importanță strategică pentru dezvoltarea echilibrată și viabilă a...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Transportor cu Raclete

1. STUDIU ACTUAL SI TENDINTE IN CONSTRUCTIA DE TRANSPORTOARE CU LANT 1.1. Generalitati despre cereale si depozitele pentru pastrarea acestora...

Proiect practică în management la SC Eurolife SRL

SINTEZA RAPORTULUI DE PRACTICA CAPITOLUL I. Prezentarea organizatiei 1) Sectorul de activitate- intermediere de asigurari de viata(piata...

Marketingul Serviciilor Turistice

Argument Lucrarea de fata abordeaza conceptele specifice marketingului turistic si politicile de produs turistic, pret, distribute si promovare...

Abordări ale marketingului în rețea. Gradul de aplicabilitate la structurile logistice ale armatei

INTRODUCERE Ne propunem în lucrarea de fata sa abordam un subiect sau mai bine spus un adevarat fenomen data fiind amploarea capatata în ultima...

Lucrare de practică - SC Acasa la Dracula SRL

Introducere Turismul s-a constituit ca fenomen complex şi bine conturat abia în ultima jumătate de secol. El a căpătat o amploare deosebită în...

Marketingul Direct

MARKETINGUL DIRECT Marketingul direct este o forma moderna de comert cu amanuntul derulat in afara magazinelor. Se refera la utilizarea unor...

Ai nevoie de altceva?