Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț

Referat
8.7/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 5906
Mărime: 33.38KB (arhivat)
Publicat de: Aristide Ghinea
Puncte necesare: 6

Extras din referat

ABSTRACT:

Lucrarea analizează posibilităţile de utilizare a unei tehnologii relativ noi, RFID, în comerţ. Sunt prezentate caracteristicile esenţiale ale acestei tehnologii, componentele sistemului, modul de funcţionare şi etapele parcurse pentru implemetare.

O parte a lucrării este dedicată identificării avantajelor tehnologiei RFID şi a obstacolelor care se află, încă, în faţa generalizării utilizării ei în firme.

Pentru a susţine afirmaţiile din primele părţi ale lucrării, sunt prezentate studii de caz privind utilizatrea sistemului RFID de către firme de prestigiu.

The paper analysis the posibilities of utilising, a relative new tehnologz, RFID, in comercce. The main features of this tehnology, the components of the system, the way the system functions and the stages of the implementing process are also presented.

Another part of the paper is devoted to the identification of the advantages of RFID tehnology and of the hurdels faced by companies in adopting it.

In order to sustain the points made in the first part of the paper, we have presented some case studies regarding the utilization of RFID thenology by some prestigious firms.

CUVINTE CHEIE: comerţ, competiţie, informaţie, etichetă, antenă, unde radio

Introducere

În timp ce nivelul competiţiei în comerţ creşte, mulţi dintre jucătorii pe această piaţă încearcă să găsească noi metode, atât în domeniul tehnologic cât şi în procesele pe care le întreprind, pentru a obţine un avantaj competitiv. Indiferent de perpectiva oferită de departamentul de vânzări, de cel de aprovizionare, de finanţe sau de tehnologia informatiei, acentul în această activitate se pune pe o îmbunătăţire a performanţelor şi pe obţinerea de profit.

Astăzi, având în vedere competiţia de pe piaţă, chiar şi cele mai performante companii trebuie să îşi îmbunătăţească strategia. Managerii din comerţ trebuie să gasească mereu noi metode şi abordări pentru a-şi conduce mai uşor, mai inteligent şi cu costuri mai mici afacerile, toate acestea în condiţiile unei satisfacţii sporite a onsumatorului.

Identificarea prin frecvenţe radio (RFID – Radio Frequency Identification) este o tehnologie de ultimă generaţie ce poate contribui la atingerea acestor obiective. Dar, fără a construirea unei infrastructuri uniforme, ce ajută la dezvoltarea de soluţii inteligente pentru afaceri, obţinerea unor profituri considerabile prin utilizarea acestei tehnologii nu se poate realiza.

Pentru a proteja investiţia iniţială şi pentru a realiza profituri maximale pe termen lung, companiile de comerţ trebuie să proiecteze strategia de implementare a RFID, care şă aibă la bază o arhitectură informatică de ultimă generaţie, flexibilă la schimbările de tehnologie, standarde şi de legislaţie.

RFID - prezentare generală

RFID este o metodă de identificare individuală a obiectelor cu ajutorul undelor radio. Sistemele RFID primare sunt compuse din două mari părţi: cititoare şi etichete. Cititorul, trimite şi primeşte semnale radio ce conţin date către şi de la eticheta cu ajutorul unor antene. Un cititor poate să aibă mai multe antene ce se ocupă de trimiterea şi primirea undelor radio. Eticheta, este compusă dintr-un microcip ce stochează informaţii, o antenă, şi un obiect gazdă la care sunt montate chipul şi antena.

RFID este o tehnologie folosită în multe domenii, de la comerţ la transport, securitate sau industria aeronautică. Ea este o tehnologie ce se pretează în mediul de afaceri la colectarea unor date despre obiecte (produse, materiale, mărfuri etc.) în scopul identificării şi evidenţierii online.

Această tehnologie este una flexibilă, uşor de utilizat, şi folositoare pentru operaţiile din comerţ deoarece aduce avantaje inexistente la alte tehnologii, ca de exemplu codurile cu bare. Chipurile RFID pot fi concepute pentru a fi citite şi scrise sau numai citite, nu necesită contact cu linia scanerului şi pot să funcţioneze într-o varietate de condiţii. În plus, deoarece această tehnologie este greu de falsificat, ea oferă o securitate sporită a datelor.

RFID este un concept similar codului de bare. Sistemul codului de bare foloseste un cititor şi etichete codate ce sunt ataşate diferitelor obiecte, în vreme ce RFID foloseste un cititor şi dispozitive speciale ce sunt ataşate obiectului. Codul de bare foloseşte semnalele optice pentru a transfera informaţii de la etichetă la cititor, iar RFID foloseşte undele radio pentru a transfera infomaţia de la dispozitivul RFID la cititor.

Etichetele RFID, pot fi atasate aproape la orice - de la automobile la paleţii dintr-un depozit şi pot conţine diverse date referitoare la un obiect, cum ar fi natura obiectului, la ce timp a trecut obiectul printr-o anumită zonă, temperatura locului etc.

Componentele sistemului RFID

Principalele elemente componente ale sistemului RFID sunt:

- etichetele,

- cititorul,

- imprimantele de etichete RFID,

- antena

Eticheta. Pentru a putea folosi sistemul RFID, obiectele trebuie să aibă ataşate etichete. Aceastea sunt realizate într-o varietate de formate folosite la diferite aplicaţii. Procesul de asamblare a etichetelor începe cu realizarea substratului de PVC, pet sau hârtie, pe care se ataşază o antenă, realizată din mai multe materiale: aluminiu, cupru sau cerneală argintie. Următorul pas este ataşarea cipului la antenă. În final, un strat protector se aplică pe etichetă, din PVC laminat sau hârtie adezivă, pentru a proteja cipul de abraziune, impact sau coroziune.

Aceste etichete se prezintă într-o varietate de formate:

- bezi adezive aplicate pe un card,

- etichete de dimensiuni mari folosite pentru numerotarea paleţiilor dintr-un depozit,

- etichete de hârtie,

- etichete sub formă de brăţări.

Tipul de material folosit şi modul de asamblare a etichetelor au un impact direct asupra costurilor finale, în anumite limite, asupra performanţelor de comunicare. Una dintre marile provocări ale introducerii în masă a sistemului RFID îl reprezintă costul etichetelor, cu o mult discutată ţintă de 5 cenţi pe etichetă. Dar, cum se poate reliza acest obiectiv reprezintă una dintre marile provocări ale momentului.

Preview document

Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 1
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 2
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 3
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 4
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 5
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 6
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 7
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 8
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 9
Utilizarea Tehnologiei RFID în Comerț - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Utilizarea Tehnologiei RFID in Comert.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Aplicarea Noilor Tehnologii - Sistemul Codurilor de Bare Sisteme RFID

CAPITOLUL I - “Prezentarea tehnologiilor logistice considerate” Codul de bare este o reprezentare de date, destinat pentru a fi citit pe cale...

Tendințe noi în domeniu tehnologiei logistice

Ce este RFID? IDentificarea prin Frecventa Radio (RFID - Radio Frequency IDentification) sau proximitate, este ultima si cea mai avansata metoda...

RFID

IDentificare prin Radio Frecventa (RFID - Radio Frequency Identification) este cea mai avansata metoda tehnologica de colectare automata a datelor,...

Ai nevoie de altceva?