Un model al pretului de publicitate

Extras din referat Cum descarc?

Obiectivul acestei lucrari este de a investiga strategiile optime de publicitate si preturi la introducerea pe piata a unui nou produs. S-a descoperit ca firmele de calitate maxima vor reduce costurile datorate publicitatii si vor mari preturile. Firmele de calitate superioara vor cheltui mai putin pe publicitate decat cele de calitate inferioara, rezultand astfel o corelatie negativa intre calitatea produsului si publicitatea efectuata.
Atunci cand o firma de calitate inferioara devine capabila de a deveni de calitate superioara, poate cere un pret mult mai mare daca adevarata calitate s-ar cunoaste. Multi au considerat informarea consumatorilor ca o "risipire inutila a banilor". Se spune ca publicitatea este vazuta doar ca o putere a firmelor de a cheltui bani pe informarea consumatorilor asupra calitatii produselor. Se pare insa ca numai investirea in publicitate nu este de ajuns.                  Modul de a face publicitate este de asemenea important. O firma de calitate superiora degeaba cheltuie mult pe publicitate daca nu furnizeaza toate detaliile legate de produsul respective.
S-a stabilit ca cheltuielile de publicitate pot fi un semnal despre calitatea produsul pentru experimentarea bunurilor. Asta implica ca vanzatorul produsului superior va cheltui mai mult pe publicitate decat vanzatorul celui inferior. Cand se intampla asa ceva trebuie observata corelatia pozitiva intre costurile de publicitate si calitatea produsului. Sunt cazurile cand costurile publicitare nu au niciun effect si sunt considerate cheltuieli inutile. Totusi, in cazul produselor superior calitativ, care sunt cumparate frecvent de consumatori aduc profituri uriase firmelor. In acest caz firmele vor investi si mai mult in publicitate pentru a atrage si mai mult atentia asupra calitatii produsului si a-si mari aria de vanzare pentru a atrage din ce in ce mai multi clienti si asi mari profitul. In acest caz cheltuilelile de publicitate nu mai sunt asa inutile.
Alt aspect surprins in acest articol este faptul ca deloc ca atunci firmele cu produse de calitate superioara ar trebui sa-si mareasca preturile pentru a atrage atentia asupra calitatii. Rationamentul este ca firmele mari vor sa forteze firmele mai mici sa scada pretul pentru a nu le da posibilitatea acestora sa intre in randul firmelor mari. Daca firmele mici nu vor scadea preturile ci se vor tine de firmele mari atunci vor risca sa le scada vanzarile producande-le pierderi mari de profit.
Se considera ca sunt 2 decizii de luat luat inainte ca o firma sa-si prezinte produsul: cheltuielile de publicitate si pretul. Initial niciun consummator nu stie nimic despre produs sau despre calitatea firmei. Chiar si dupa campania de publicitate, consumatorii vor cumpara produsele in functie de perceptia acestora asupra calitatii produsului si dupa pretul practicat. Consumatorii neinformati nu vor cumpara nimic.
1.Cand consumatorii cunosc calitatea:
In acest caz nu campania de publicitate este problema deoarece consumatorii cunosc calitatea generala a produselor firmei respective.
2. Cand calitatea nu se stie cu certitudine.
In acest caz vom analiza campania de publicitate si pretul produsului la un mod mai general.
Multi considera promovare ca o aruncare de bani la gunoi. Rezultatele ne arata ca simpla "aruncare de bani la gunoi" nu este suficienta pentru prezentarea calitatii.
Cand publicitatea duce la cresterea recunoasterii produsului de catre consumatori la fel ca si promovarea calitatii, "economia" ar fi un cuvant mai bun decat aruncarea banilor la gunoi.


Fisiere in arhiva (1):

  • Un model al pretului de publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!