Turismul Rural și Tradițiile Românești

Cuprins referat Cum descarc?

1.Turismul rural 4
1.2. Organizatia ANTREC 6
2. Turismul rural in Europa 7
2.1.Caracteristici distinctive ale turismului rural 8
3.Turismul rural si traditiile romanesti 11
3.1 Traditii romanesti
3.1.1.Martisor 12
3.1.2.Jocul Calusarilor 12
3.1.3.Dragobete 12
3.1.4.Pastele 13
3.1.5.IGNAT 14
3.1.6.CAPRA 14
3.1.7.Colindatul 15
3.1.8.Anul Nou 15
3.1.9.Plugusorul 16
3.1.10.Sorcova si Semanatul 16
3.2. Zone turistice
3.2.1.Maramures, locul traditiilor romanesti 17
3.2.2.Moldova 18
3.2.3.Bucovina 19
Bibliografie 21


Extras din referat Cum descarc?

1.Turismul rural
Turismul , fenomen specific epocii contemporane , s-a materializat ca fiind un domeniu aparte in a doua jumatate a secolului al XIX- lea , perioada in care au aparut si primele incercari de definire si caracterizare.
Kalfiotis ( 1972) definea turismul ca fiind ,, deplasarea temporara a persoanelor individuale sau in grup , de la domiciliu , catre alt loc , pentru simpla placere si satisfactie a unor interese morale ori necesitati intelectuale , conducand astfel la realizarea unor activitati economice" , iar Kaspar (1975) se referea la acesta ca la ,, ansamblu raporturilor si sejurul persoanelor , pentru care locul sejurului nu este nici resedinta principala si durabila , nici locul obisnuit de munca. Deplasarea si sejurul raman componente fundamentale , carora li se adauga transportul , cazarea si comertul." 
Conform definitiei date de Organizatia Mondiala a Turismului ( OMT ) , turismul cuprinde activitatile unei persoane care calatoreste si rezida pentru o perioada mai scurta de un an in afara mediului sau de viata obisnuit , pentru relaxare , afaceri si alte scopuri.
Conferinta ONU pentru turism si calatorii internationale , Roma , 1963 , a recomandat utilizarea termenului de vizitator pentru a desemna ,, orice persoana care viziteaza o tara , alta decat cea in care se afla resedinta sa obisnuita , pentru orice alt motiv decat desfasurarea unei ocupatii remunerate in interiorul tarii pe care o viziteaza".
Aceasta definitie cuprinde doua categorii de vizitatori:
- turisti - vizitatori temporari ce stau cel putin 24 de ore in tara vizitata si ale caror motive de calatorie pot fi grupate in : Iosir ( recreere , sanatate , sport , odihna , studii sau religie) si afaceri , familie , misiuni , reuniuni.
- Excursionisti - vizitatori temporari ce calatoresc pentru propria placere si stau mai putin de 24 de ore in tara vizitata.
Turismul rural se bazeaza pe trei coordonate : spatiu , oameni , produse , deoarece :
- un spatiu fara existenta oamenilor nu poate fi suport al convietuirii , un spatiu fara produse nu poare raspunde tuturor nevoilor consumatorilor de turism;
- oamenii in lipsa spatiului sau a produselor dispun numai de o capacitate de primire redusa ;
- produsele care nu au ca baza spatiul si oamenii nu au decat o existenta efemera si nu pot asigura dezvoltarea durabila pe plan local 
Spatiul rural s-a format prin juxtapunerea mai multor entitati , care au , fiecare in parte , trecut , prezent si viitor proprii , iar exploatarea lor in interes turistic nu se face deci pe un teren , uniform pe aceeasi baza geografica , sociala , economica sau culturala.
Ferma ramane un simbol foarte puternic pentru citadin ; este casa fermierului , a taranului , a celui ce cunoaste secretele naturii , dar stie si locurile de pescuit , de cules ciuperci ; este locul unde traiesc animalele domestice cu care oraseanul a pierdut contactul este locul unde se pot manca fructe proaspete , locul unde se succed generatii fara a se schimba modul de viata etc.
Satul , de asemenea , ocupa un loc important in imaginatia oraseanului. Semnifica dimensiunea umana , intimitatea sociala , animatia locala ; evoca primaria , scoala , cafeneaua , biserica , aceste locuri care au marcat viata oamenilor de-a lungul secolelor.
Ferma , satul si spatiul , impreuna si separat , dau turismului tural atractivitatea , dimensiune economica , sociala si culturala.
Turismul rural contribuie la viata economica a satelor prin :
-perspectiva dezvoltarii satului pe termen lung in stransa legatura cu agricultura, infrastructura , protectia mediului ;
-posibilitatea de a deveni suport pentru noi afaceri si locuri de munca care sa determine o dezvoltare pe plan local ;
-incurajarea activitatii locale - artizanatul- dar si cele care determina dezvoltarea unui comert artistic ;
-cresterea veniturilor locuitorilor din asezarile rurale prin valorificarea resurselor locale ;
-numarul crescand de oportunitati pentru interactiunea sociala a localnicilor care deseori duc o viata izolata in comunitatile agricole.
1.2. Organizatia ANTREC
Incepand cu anul 1990, interesul pentru turismul rural renaste. Iau nastere diverse asociatii si organisme care prin obiectivele propuse doresc afirmarea si dezvoltarea turismului in zonele rurale. 
Una dintre acestea este Federatia Romana pentru Dezvoltare Montana (1990), care isi propune sprijinirea sub toate formele a locuitorilor din zona montana, inclusiv prin promovarea, organizarea si dezvoltarea agroturismului. Urmeaza Agentia Romana pentru Agroturism (1995) ce isi propune racordarea agroturismului romanesc la sistemul international si Asociatia Nationala pentru Turism Rural Ecologic si Cultural din Romania (ANTREC) infiintata in anul 1994, membra a Federatiei Europene de Turism Rural (EUROGITES).


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul Rural si Traditiile Romanesti.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!