Cap. 1 Analiza pietei 3 Cap. 2 Factori care influenteaza comportamentul de consum 7 Cap. 3 Configurarea produsului 9 Cap. 4 Configurarea pretului 16 Cap. 5 Configurarea promovarii 23 Cap. 6 Configurarea distributiei 26 Concluzii si propuneri 29 Bibliografie 31
Piata de referinta. Elaborarea strategiilor si programelor de marketing nu are in vedere piata in general, ci o anumita piata, care intr-un interval de timp dat are anumite dimensiuni, o localizare spatiala, caracteristici socio-demografice si economice. Numele generic dat acestei piete este acela de piata de referinta. " Piata tinta " avuta in vedere de catre firma Manfrotto a dobandit o pozitie semnificativa pe piata zonala si nationala. Piata produsului este data de intreaga piata de consumatori si utilizatori ai produselor de acelasi gen, indiferent de originea si marca acestora. Primul nivel la care trebuie abordata piata unui produs este articolul sau sortimentul. Aceasta este piata trepiedelor foto Manfrotto, piata gamei de produse se concretizeaza in piata interprinderii Manfrotto iar cel de-al treilea nivel se refera la piata productiei. In legatura cu piata produsului trebuie avut in vedere aspectul relatiilor in care se afla produsele cu pietele altor produse: Retatii de asociere, cand doua sau mai multe produse diferite se asociaza pentru a satisface o anumita trebuinta (in cazul nostru ne referim la piata trepiedelor ) . O asociere putem realiza intre piata trepiedelor si societatea furnizoare de energie electrica. - Relatii de substituire , cind produsele analizate se pot inlocui unul cu celalalt pentru a satisface o trebuinta. - Relatii de indiferenta cind orientarea spre unul din produse nu are nici o legatura cu orientarea spre un alt produs. Piata trepiedelor se afla intr-o legatura indiferenta cu o multitudine de alte piete. Piata intreprinderii este acea parte din piata produselor, pe care producatorul sau distribuitorul de referinta vinde in nume propriu, in interes propriu si sub marca proprie. Cota de piata reprezinta ponderea pietei intreprinderii sau a marcii in piata produsului. Aceasta este de 59.5 % Amploarea pietei este determinata de urmatorii factori: a) cotele partilor din pietele produselor pe care ea le fabrica si care le obtine ea la un moment dat; b) intinderea in spatiul respectiv, numarul pietelor pe care isi plaseaza marfa; c) felul si numarul diferitelor categorii omogene de consumatori carora le este destinata productia firmei. Piata critica reprezinta acea parte a pietei sub care functionarea intreprinderii este in pericol. Mai este numita si piata protejata, referindu-se la efortul pe care trebuie sa il faca intreprinderea pentru a o pastra. Cota relativa de piata se determina ca raport intre cota firmei Manfrotto pe piata (59.5%) si cota detinuta de firma concurenta cea mai puternica (Sony-26, 37%) si se obtine un procent de 1,60%, rezultand ca Manfrotto este lider unic in Romania pe piata trepiedelor foto. Piata produsului de referinta este formata din oamenii cu venituri medii si mari, care sunt dispusi sa achizitioneze un trepied foto. Pe piata romaneasca, oferta firmelor producatoare de trepiede foto este variata: Giottos, Sony, Manfrotto etc
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).