Cuprins
- Cap. 1 Analiza pietei 3
- Cap. 2 Factori care influenteaza comportamentul de consum 7
- Cap. 3 Configurarea produsului 9
- Cap. 4 Configurarea pretului 16
- Cap. 5 Configurarea promovarii 23
- Cap. 6 Configurarea distributiei 26
- Concluzii si propuneri 29
- Bibliografie 31
Extras din referat
Piata de referinta. Elaborarea strategiilor si programelor de marketing nu are în vedere piata în general, ci o anumita piata, care într-un interval de timp dat are anumite dimensiuni, o localizare spatiala, caracteristici socio-demografice si economice. Numele generic dat acestei piete este acela de piata de referinta. “ Piata tinta “ avuta în vedere de catre firma Manfrotto a dobândit o pozitie semnificativa pe piata zonala si nationala.
Piata produsului este data de întreaga piata de consumatori si utilizatori ai produselor de acelasi gen, indiferent de originea si marca acestora. Primul nivel la care trebuie abordata piata unui produs este articolul sau sortimentul. Aceasta este piata trepiedelor foto Manfrotto, piata gamei de produse se concretizeaza în piata înterprinderii Manfrotto iar cel de-al treilea nivel se refera la piata productiei. În legatura cu piata produsului trebuie avut în vedere aspectul relatiilor în care se afla produsele cu pietele altor produse:
Retatii de asociere, când doua sau mai multe produse diferite se asociaza pentru a satisface o anumita trebuinta (în cazul nostru ne referim la piata trepiedelor ) . O asociere putem realiza între piata trepiedelor si societatea furnizoare de energie electrica.
- Relatii de substituire , cînd produsele analizate se pot înlocui unul cu celalalt pentru a satisface o trebuinta.
- Relatii de indiferenta cînd orientarea spre unul din produse nu are nici o legatura cu orientarea spre un alt produs. Piata trepiedelor se afla într-o legatura indiferenta cu o multitudine de alte piete.
Piata întreprinderii este acea parte din piata produselor, pe care producatorul sau distribuitorul de referinta vinde în nume propriu, în interes propriu si sub marca proprie.
Cota de piata reprezinta ponderea pietei întreprinderii sau a marcii în piata produsului. Aceasta este de 59.5 %
Amploarea pietei este determinata de urmatorii factori:
a) cotele partilor din pietele produselor pe care ea le fabrica si care le obtine ea la un moment dat;
b) întinderea în spatiul respectiv, numarul pietelor pe care îsi plaseaza marfa;
c) felul si numarul diferitelor categorii omogene de consumatori carora le este destinata productia firmei.
Piata critica reprezinta acea parte a pietei sub care functionarea întreprinderii este in pericol. Mai este numita si piata protejata, referindu-se la efortul pe care trebuie sa îl faca întreprinderea pentru a o pastra.
Cota relativa de piata se determina ca raport între cota firmei Manfrotto pe piata (59.5%) si cota detinuta de firma concurenta cea mai puternica (Sony-26, 37%) si se obtine un procent de 1,60%, rezultand ca Manfrotto este lider unic în Romania pe piata trepiedelor foto.
Piata produsului de referinta este formata din oamenii cu venituri medii si mari, care sunt dispusi sa achizitioneze un trepied foto.
Pe piata româneasca, oferta firmelor producatoare de trepiede foto este variata: Giottos, Sony, Manfrotto etc
Preview document
Conținut arhivă zip
- Trepied Foto.doc