Tipologia Cumpărătorilor

Referat
6/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 3 în total
Cuvinte : 817
Mărime: 6.70KB (arhivat)
Publicat de: Paula Ciobotaru
Puncte necesare: 5

Extras din referat

TIPURI DE Clienţii pot fi consumatori, întreprinzători, agenţi

CLIENŢI guvernamentali sau instituţii. Fiecare din aceste tipuri de clienţi au nevoi diferite şi fiecare cerere este unică în funcţie de modul de vânzare.

Consumatorii Consumatorii cumpară produse şi servicii pentru uzul lor sau ale familiilor lor. Persoanele ce vor folosii în ultimul rând produsele, iau în mod obişnuit decizii de cumparare. În majoritatea cazurilor, toţi membrii familiei vor avea de câştigat din cumpărături, dar numai câţiva se pot implica în decizia de cumpărare.

Întreprinderi Întreprinderile pot fi divizate ulterior în intermediari,

producători de echipamente originale şi utilizatorii finali.

Intermediarii

Cei care se ocupă cu revânzarea. Ei cumpară produse şi servicii cu intenţia de la revinde consumatorilor sau altor întreprinderi. De exemplu, distribuitorii de electronice cumpară în cantităţi mari microprocesoare de la producatorii de semiconductoare şi vând în cantităţi mici la firmele producătoare de avioane. Revânzătorii apar sub multe aspecte, incluzând vânzarea cu amănuntul (restaurante, super-market-uri, departamentul de magazinare şi roboturile) şi distribuitorii.

Producătorii de echipamente originale ( PEO )

Întreprinzătorii ce produc bunuri (componente, subansambluri şi procesoare) care pot fi încorporate în produsele pe care le produc se numesc producători de echipamente originale. Spre exemplu, General Motors preia cauciucuri de la Michelin, şi acestea devin parte a maşinilor General Motors. Bunurile vândute de producătorii de echipamente originale afectează direct performanţele şi costul produselor PEO. Astfel calitatea şi costul are consecinţe importante pentru productia PEO.

Cele mai multe componente şi materiale ale PEO sunt standarlizate şi produse în cantităţi mari pe baza unui contract anual. Departamentul de produse negociază contractul cu furnizorul; oricum departamentul TESA şi departamentul producţie evaluează produsele şi poate influenţa alegerea furnizorilor. Când vânzătorii designe-lor obişnuite PEO produc după comenzile cumpărătorilor, departamentul de ingineri şi producători ai cumpărătorilor au mai mare influenţa în alegerea vânzătorilor. În cele din urmă, unele componente ajung la o atât de bună reputaţie pentru calitate, încât ei ajută la vinderea produselor PEO. De ex., clienţii ce preferă în mod deosebit cauciucurile Michelin ar putea fii mai mult înclinaţi spre maşinile produse de General Motors decât spre cauciucurile Michelin.

Preview document

Tipologia Cumpărătorilor - Pagina 1
Tipologia Cumpărătorilor - Pagina 2
Tipologia Cumpărătorilor - Pagina 3

Conținut arhivă zip

  • Tipologia Cumparatorilor.doc

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Proiect Marketing Turisitic - Barcelona

1.1.Prezentare generala Se spune despre Barcelona ca nu este doar un simplu oras , ci mai mult de atat.O multitudine de orase la un loc , o...

Comportamentul consumatorului român de produse alimentare

CAPITOLUL 1 NOTIUNI INTRODUCTIVE DESPRE COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI “Ca urmare a dezvoltarii deosebite a marketing-ului,mai ales in ultimele...

Tehnici de negociere la SC Constrom SRL

CAP. I.- ELEMENTE CONCEPTUALE PRIVIND VÂNZAREA 1.1.- Negocierea şi vânzarea Negocierea, reprezintă un proces complex, prin care părţile...

Analiza Mediului de Marketing

Cu o experienta de peste 6 ani pe piata din Romania, salonul Confidential este unul dinte cele vechi saloane de masaj erotic din orasul Ploiesti....

Decizia de cumpărare

1.INTRODUCERE Comportamentul consumatorului reprezintă totalitatea actelor, atitudinilor şi deciziilor acestuia, privind alegerea, cumpărarea şi...

Procesul decizional de cumpărare - anatomia și tipologia deciziilor de cumpărare

Cap.1. Sistemul informaţional bancar Introducere Activitatea bancara, conducerea acesteia şi exercitarea controlului se desfăşoară ca efect al...

Piața Produselor de Alimentație Publică și Agroturism

1.1 Piaţa: caracteristici, structură, factori de influenţă Piaţa reprezintă un segment al pieţei globale, unde bunurile şi serviciile apar sub...

Ai nevoie de altceva?