Tema Logistica

Extras din referat Cum descarc?

I. Descriere piata aval
A. Descriere piata pe fiecare oras - populatie 
Situatia pietei fructelor la nivelul oraselor Bucuresti, Ploiesti, Targoviste, Buzau si Braila, in care sunt situate supermarketurile aprovizionate de catre depozitul nostru este urmatoarea:
Bucuresti-Colentina: Oferta de fructe Kaufland se adreseaza, in principal, consumatorilor din aceasta zona, din sectorul 2 al capitalei, ce prezinta o importanta concentratie de locuitori. Concurenta pe piata fructelor din aceasta zona este formata din: Carrefour Colentina, Piata Obor, precum si aprozarele de cartier.
Ploiesti: Este unul dintre principalele orase ale tarii privind expansiunea economica si nivelul de trai (populatie de 233.000 locuitori), concurenta pe acest segment de piata fiind formata din 8 centre comerciale, printre care amintim: Big Shopping Center, Billa, Carrefour, Metro, Selgros, Junior Shopping Center, Omnia Shopping Center, Junior Shopping Center, Halele Centrale, la care se adauga ofertele pietelor agroalimentare si aprozare. Este situat la 63 km de depozitul cu fructe.
Braila: Are o populatie de 217.000 de locuitori si se situeaza la 205 km distanta de depozitul nostru cu fructe. Concurenta este formata din supermarketuri, precum: Billa, Carrefour, Gratia, Pludi Market, Penny, Pic, Stedyan si numeroase magazine alimentare, piete si aprozare. 
Targoviste: Este situat la aproximativ 87,6 km de depozitul nostru de fructe. Are o populatie de 100.000 de locuitori, concurenta fiind formata din supermarketurile: Penny, Imidia, Interex, Pludi Market, Minimax si, bineinteles, pietele agroalimentare si aprozare de cartier.
Buzau: Este un oras cu o populatie de 133.000 de locuitori situat la 105 km de depozitul nostru. Concurenta este formata din: Penny, Natural Prod-Carm, Carrefour, magazine alimentare, aprozare si piete agroalimentare.
B. Descriere comportament de consum
Consumul mediu anual de fructe pe cap de locuitor in Romania a inregistrat un trend ascendent, incepand cu anul 2002, cand consumul a fost de 45,4 kg pe cap de locuitor, urcand pana la 83,2 kg in anul 2006 si pana la 98,1 kg in 2008. Chiar la acest nivel consumul se afla sub nivelul Uniunii Europene, unde anual sunt consumate in medie 113,4 kg de fucte pe cap de locuitor, in conditiile in care fructele vandute in magazinele din tara provin in proportie de 80% din import. 
Avand in vedere importanta fructelor intr-o alimentatie sanatoasa, acestea nu lipsesc din cosul de cumparaturi al consumatorilor. Conform cercetarilor efectuate asupra comportamentului consumatorilor s-a constatat ca in proportie de 61,2% acestia cumpara fructe de la supermarket cel putin o data pe saptamana, un procent de 17,8% din consumatori cumpara fructe de mai mult de 3 ori pe saptamana, iar suma medie alocata unei cumparari de fructe este de 15 lei. 
C. Caracteristici ale procesului de distributie
Avand in vedere proprietatile produselor distribuite, in special in privinta termenului de garantie si al gradului de perisabilitate al acestora, procesul de distributie prezinta unele particularitati. Camioanele prezinta dotari speciale in acest sens, cum ar fi implementarea unui sistem de ventilatie pentru mentinerea unei temperaturi optime.
II. Strategia aleasa in aval
A. Strategia de desfacere aleasa
Pentru desfacere, am ales strategia JIT (JUST IN TIME). Motivatia acestei alegeri este, in primul rand, data de caracteristicile fructelor care prezinta un grad mare de perisabilitate si, implicit, o perioada scurta de garantie. Tinand cont de aceste constrangeri, strategia noastra consta in a pune la dispozitia supermarketurilor fructele in cantitatile cererii existente si la momentul oportun. Pentru acest lucru, vom mentine o comunicare permanenta cu reprezentantii raionului de fructe din fiecare supermarket, care ne vor raporta la interval de 2 ore situatia existenta. 
Previziunea cantitatilor care urmeaza sa fie vandute de fiecare punct de vanzare este un proces destul de delicat, insa in acest scop ne-am propus sa examinam listele vanzarilor din aceeasi perioada a anului trecut, pentru a sti care a fost cererea sortimentelor din oferta in fiecare sezon. Daca din cercetarea listelor reiese ca un produs anume a fost cerut intr-o cantitate mai mare intr-o anumita perioada, pentru aceeasi perioada a anului curent vom trimite aproximativ aceleasi cantitati cu o marja in plus sau in minus, tinand cont si de situatia care se inregistreaza la locul de vanzare. In afara fluctuatiei sezoniere a cererii sortimentelor se va tine cont si de zilele saptamanii, cunoscand faptul ca cei mai multi dintre consumatori isi fac cumparaturile la sfarsit de saptamana. Asadar, vom aproviziona magazinele in aceste zile cu cantitati suplimentare de produse in comparatie cu restul zilelor. 
In dorinta de a evita situatia neplacuta de OOS (out of stock), vom aproviziona magazinele cu cantitati suplimentare pentru toate categoriile de fructe, asumandu-ne riscul legat de stricarea produselor, in acest fel pastrand clientii fideli ai produselor. 
B. Integrarea strategiei in mixul de marketing
Strategia aleasa ne va ajuta sa oferim clientilor supermarketului Kaufland:
- produse proaspete si de o calitate corespunzatoare asteptarilor lor;
- preturi accesibile tuturor, corespunzatoare calitatii fiecarui sortiment;
- plasarea (distribuirea) produselor de care au nevoie la momentul oportun si in cantitatile cerute;
- promovarea produselor prin mijloacele folosite de supermarket, oferind informatii consumatorilor cu privire la programele promotionale desfasurate la raion.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tema Logistica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!