Tehnici subliminale utilizate la locul de vanzare

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere	3
I.	Definirea conceptului de "subliminal"	4
II.	Aparitia si dezvoltarea tehnicilor subliminale	5
III.	Tehnici subliminale utilizate la locul vanzarii	6
IV.	Studiu de caz: Tehnici subliminale utilizate la locul vanzarii de LIDL Romania	9
V.	Concluzii	10
VI.	Posibilitati de dezvoltare a temei studiate	11
VII.	Bibliografie	12


Extras din referat Cum descarc?

Referatul cu titlul "Tehnici subliminale utilizate la locul de vanzare" isi propune sa abordeze tema metodelor subliminale folosite in locul in care se desfasoara procesul de vanzare. Tehnicile utilizate in vanzari sunt extrem de diversificate, iar cele subliminale fac parte dintr-o sfera foarte controversata. Deoarece aceasta tema referitoare la tehnicile subliminale pe care agentii economici le folosesc la locul de vanzare este una intens dezbatuta si aflata intr-o continua dezvoltare, consider ca este de un interes major a afla cum au aparut acestea, cum au evoluat ele, ce se intampla, de fapt, la locul vanzarii, cat de mult contribuie subconstientul in alegerile pe care le facem si care va fi directia acestor tehnici in viitor.
Pe parcursul lucrarii voi defini "subliminalul", cum au fost descoperite primele tehnici subliminale si cum functioneaza acestea, urmand a descrie si exemplifica principalele tehnici subliminale care sunt utilizate la locul vanzarii, ilustand influenta pe care acestea o au asupra consumatorilor.
Totodata, avand in vedere faptul ca aceste tehnici utilizate la locul vanzarii sunt doar o parte din intregul care actioneaza in vederea incheierii unei vanzari, in partea finala a referatului voi trata, pe scurt, si alte modalitati prin care aceasta tema studiata ar putea fi dezvoltata.
 
I.Definirea conceptului de "subliminal"
Subliminalul, intr-o definitie simpla, inseamna "sub pragul constiintei". Spre exemplu, imaginea subliminala este o imagine care nu poate fi vazuta cu ochiul liber, dar pe care creierul nostru o percepe. Astfel, un mesaj subliminal este un stimul, un agent susceptibil de a provoca o schimbare de comportament, care nu este perceput in mod constient de persoana care il primeste. Acesta se afla dincolo de nivelul constient, dar stimuleaza foarte bine simturile subiectului care primeste respectivul mesaj. 
Nu se cunosc inca in totalitate mecanismele puse in joc atunci cand se vorbeste despre subliminal, dar, aparent, desi efectueaza fara incetare o triere a informatiilor pe care le primeste, creierul nu aplica acelasi filtru la toate nivelurile de constiinta, astfel incat unele informatii pot influenta emotiile fara ca organul cognitiv, creierul sa aiba vreun acces. 
Principalul motiv pentru care mesajele "trebuie" sa fie subliminale este acela ca, de vreme ce spiritul constient nu isi da seama de mesaj, el nu poate sa il respinga, sa-l critice sau sa-l analizeze, iar respectiva sugestie poate fi urmata intr-un mod natural 
Sugestiile subliminale actioneaza la fel ca si sugestiile hipnotice. Capacitatea de a ocoli partea critica a spiritului constient este esentiala pentru a implanta noile sugestii in vederea generarii unor schimbari. De fapt, de fiecare data cand o persoana se confrunta cu o alegere, aceasta poate decide in mod constient ce decizie sa ia, in functie de vointa si de dorintele acesteia. 
Totusi, inconstientul nu are aceeasi capacitate de analiza a informatiei si el actioneaza in functie de datele pe care le-a primit ca si cum ele ar fi adevarate. Este un fapt psihologic admis, acesta in care se presupune ca omul este condus si influentat de toate impulsurile sale inconstiente. Prin urmare, influentarea inconstientului prin sugestie poate conduce la schimbari puternice intr-un mod foarte natural. 
II.Aparitia si dezvoltarea tehnicilor subliminale 
Se considera ca aparitia subliminalului in vanzari dateaza din anul 1957, cand James Vicary, un agent economic din SUA, sustinea ca poate determina publicul dintr-un cinematograf sa cumpere pop-corn si Coca-Cola, fara ca acesta sa isi dea seama, prin afisarea repetata a unor mesaje scurte (0.03 secunde) pe ecranul existent in cinema, timp de 6 luni. Astfel mesajele "Beti Coca-Cola" si "Mancati floricele de porumb", au dus la o crestere a vanzarilor Coca-Cola cu 18%, iar ale floricelelor cu 58%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici subliminale utilizate la locul de vanzare.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Fieceac, B., "Tehnici de manipulare", Ed. Nemira, Bucuresti, 2004
2.Rusti, D- Mesajul subliminal in comunicarea actuala, ed. Tritonic, Bucuresti, 2005
3.http://www.scientia.ro/homo-humanus/75-granitele-gandirii/706-cum-functioneaza-mesajele-subliminale.html, accesat la data de 08. 11. 2015
4.http://www.scientia.ro/homo-humanus/scepticus-granitele-gandirii/706-cum-functioneaza-mesajele-subliminale.html, accesat la data de 27.11. 2-15
5.http://www.nlpmania.ro/secretele-tehnicilor-de-manipulare/#.VoGBfraLRdg, accesat la data de 09.12.2015
6.http://magazine.foxnews.com/at-home/how-stores-get-you-buy-morewithout-you-realizing-it, accesat la data de 09.12.2015


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!